Μαθαίνοντας ζωγραφική στο ArtLab με τον Δημήτρη Καλαντζάκη

«Ο καλλιτέχνης δεν πρέπει να κάνει ποτέ έκπτωση στον τρόπο με τον οποίο βλέπει και δημιουργεί» [Vid]

25/01/2022 - 09:39 Ενημερώθηκε 27/01/2022 - 12:05

«Είναι η ευκαιρία να εκφράσεις κάποια πράγματα, σκέψεις, συναισθήματα, όνειρα σε εικόνα και με αυτόν τον τρόπο να κάνεις τον κόσμο λίγο πιο όμορφο» αυτό σημαίνει τέχνη & ζωγραφική για τον Δημήτρη Καλαντζάκη 

Ο καλλιτέχνης Δημήτρης Καλαντζάκης έχει τελειώσει την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, έχοντας για δασκάλους του τον Δημήτρη Μυταρά και τον Παναγιώτη Τέτση, τους οποίους χαρακτηρίζει τελευταίους των «μοϊκανών» της ακαδημαϊκής σχέσης με τα εικαστικά.  

Από φοιτητής ακόμη ξεκίνησε να συμμετέχει σε εκθέσεις και μέχρι σήμερα έχει δώσει το παρών σε ατομικές & σε ομαδικές εκθέσεις, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Για εκείνον όλα τα έργα που έχει δημιουργήσει είναι ξεχωριστά κατατάσσοντάς τα, έτσι, όλα στην κατηγορία αγαπημένα.  

Το «Ε» τον συνάντησε στον χώρο του, το Εργαστήρι Ζωγραφικής ArtLab όπου μεταλαμπαδεύει τις γνώσεις τους στους λάτρεις της τέχνης αυτής αλλά και σε όλους όσοι θέλουν να την σπουδάσουν. Μάλιστα αρκετοί από τους μαθητές του, όχι μόνο κατάφεραν να αποσπάσουν το «εισιτήριο» που τους οδηγεί στις Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, αλλά έχουν καταφέρει να διακριθούν κιόλας. Το ArtLab είναι ένας χώρος γεμάτος με καμβάδες, πρόσωπα, σχήματα, χρώματα που σε γεμίζουν συναισθήματα και σκέψεις. Όλα αυτά γεννημένα εξαιτίας της ζωγραφικής. 

Πότε αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την τέχνη; 

Νομίζω ότι είμαι συνυφασμένος με την τέχνη και την ζωγραφική. Δεν ξέρω αν υπήρξε περίοδος στην ζωή μου που να μην έχω εγώ την ανάγκη σαν Δημήτρης να θέλω να φτιάξω πράγματα, να ζωγραφίσω. Οπότε θεωρώ τον εαυτό μου γεννημένο καλλιτέχνη, με την έννοια ότι πάντα ήθελα να κάνω αυτό που κάνω.  

Τι είναι το ArtLab και τι μπορεί κανείς να διδαχθεί σε αυτό το εργαστήρι τέχνης; 

Το ArtLab είναι ένα εργαστήρι τέχνης. Ουσιαστικά είναι ένας ανοιχτός χώρος για όσους ενδιαφέρονται και αγαπούν πάρα πολύ τα εικαστικά, είναι ένας χώρος όπου κάποιος συναντά ένα προσφιλές περιβάλλον για να ασχοληθεί με εκείνο που αγαπά και στην περίπτωσή μας την ζωγραφική. Τα μαθήματα απευθύνονται σε άτομα όλων των ηλικιών που αγαπούν να αποτυπώνουν τα συναισθήματά τους στον καμβά και μόνη προϋπόθεση είναι η θέληση του ατόμου να ασχοληθεί με την ζωγραφική. Η προσωπική αναζήτηση του καθενός είναι εκείνο που μας ενδιαφέρει προκειμένου να μπορέσουμε να δώσουμε τα κατάλληλα ερεθίσματα.  

Στο εργαστήριο μπορούν να προετοιμαστούν παιδιά που ενδιαφέρονται για τις Σχολές Καλών Τεχνών. Είναι συγκεκριμένη η παιδεία που χρειάζεται ένα παιδί για να προετοιμαστεί για τις εξετάσεις των σχολών αυτών, όμως σαν εργαστήρι δεν περιοριζόμαστε μόνο σε αυτή. Εμείς σαν εργαστήρι προετοιμάζουμε βέβαια τα παιδιά για τις Σχολές Καλών, όπως και για τις υπόλοιπες σχολές στις οποίες εισάγονται μέσω πανελληνίων εξετάσεων, όπως για παράδειγμα αρχιτεκτονική διακόσμηση και έχει να κάνει με το γραμμικό ή το ελεύθερο σχέδιο. Πέρα όμως από αυτά τα δύο σκέλη που έχουν να κάνουν με την προετοιμασία, το εργαστήριο δίνει τα ερεθίσματα και προσπαθεί να βοηθήσει όσους ενδιαφέρονται για τα εικαστικά και με διαφορετικά υλικά. Όλο το φάσμα των εικαστικών είναι μέρος της διδασκαλίας μας.  

Μέσα από την ζωγραφική τι μπορεί να μάθει ένα παιδί; 

Εμείς σαν εργαστήριο και εγώ σαν δάσκαλος προσπαθώ να βελτιώσω την οπτική αντίληψη σε πρώτο στάδιο. Τα εικαστικά δεν είναι μια χειρονακτική εργασία, είναι μια πνευματική διεργασία. Στο πλαίσιο λοιπόν αυτής της διεργασίας είναι πρωταρχικό να μάθουμε να βλέπουμε. Να αντιλαμβανόμαστε και να μάθουμε αυτό που βλέπουμε πριν ακόμα ξεκινήσουμε να δημιουργούμε με τα χέρια μας.  

Η ουσία της εικαστικής εκπαίδευσης είναι να απελευθερώσει τα παιδιά μέσα από τα στερεότυπα τα οποία τους δημιουργούνται. Τα παιδιά πρέπει να βρουν ένα χώρο για να αισθάνονται ελεύθερα και νομίζω ότι αυτό ο χώρος είναι η τέχνη.  

Υπάρχει καλή και κακή ζωγραφική; 

Σε καμία περίπτωση. Ένα έργο τέχνης είναι από μόνο του ένα αποτέλεσμα μιας έκφρασης. Το κατά πόσο αυτό είναι καλό ή κακό έχει να κάνει με τον θεατή, τις καταβολές, την παιδεία του, τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται. Είναι καθαρά υποκειμενικός ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβάνεται ο καθένας.  

Ο καλλιτέχνης δεν πρέπει να κάνει ποτέ έκπτωση στον τρόπο με τον οποίο βλέπει και δημιουργεί.  

Ποια από τα έργα σας είναι τα πιο αγαπημένα; 

Δεν μπορώ να τα ξεχωρίσω. Εμένα μου αρέσει και ανέκαθεν και επικεντρωνόμουν στο νερό σαν στοιχείο της φύσης. Ο,τιδήποτε έχει να κάνει με το νερό και σαν έκφανση είναι κάτι το οποίο μπορεί να με εμπνεύσει. Μου αρέσει πάρα πολύ το υλικό που χρησιμοποιώ για τη ζωγραφική, που έχει να κάνει πάλι με το νερό, η ακουαρέλα, δηλαδή, είναι πάρα πολύ αγαπημένο υλικό, αλλά έχω ασχοληθεί με όλα τα υλικά, όπως λάδι, ακρυλικά, ακουαρέλα, σχέδιο κάρβουνο, μελάνι.  

Τα έργα σου σε ποια κατηγορία τέχνης τα κατατάσσεις;  

Θέλω να πιστεύω ότι είμαι υπερεαλιστής. Προσπαθώ να αποτυπώσω στα έργα μου μια διαφορετική οπτική που έχει να κάνει και με το σύνολο αλλά και με το ειδικό δίνοντας σε αυτά τα δύο στοιχεία ιδιαίτερη προσοχή.  

Το όνειρό σας ποιο είναι;  

Νομίζω ότι για κάθε καλλιτέχνη το όνειρό του είναι να δουλεύει, να παράγει έργο, να προκαλεί με την ίδια του την τέχνη και τα έργα του στο θεατή του έργου του, κάποιες σκέψεις. Θεωρώ ότι το όνειρο κάθε καλλιτέχνη είναι αυτό, η προβολή του δικού του οράματος να «προκαλεί» τον θεατή.  

 

Οι διακρίσεις των μαθητών 

Αξίζει να αναφέρουμε ότι με την σωστή προετοιμασία και το ταλέντο τους εισήχθησαν τον Σεπτέμβριο που μας πέρασε τέσσερις μαθητές του Δημήτρη Καλαντζάκη σε Σχολές Καλών Τεχνών, αποσπώντας σημαντικές διακρίσεις. Ιδιαίτερα σημαντική ήταν εκείνη της Αναστασίας Κουτουγδή, η οποία πέτυχε την εισαγωγή της και στις τρεις σχολές, στις οποίες έδωσε εξετάσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ιωάννινα, επιλέγοντας τελικά εκείνη της Αθήνας, όπου μάλιστα εισήχθη και ως τρίτη στη σειρά επιτυχόντων. Ο Δημήτρης Κοντός πέρασε στις Σχολές Καλών Τεχνών της Φλώρινας και των Ιωαννίνων, επιλέγοντας τελικά να σπουδάσει στην δεύτερη, ενώ ο Τάσος Μποζατζής, που πέρασε στις ίδιες σχολές αλλά κατέληξε στην επιλογή της Φλώρινας. Τέταρτη επιτυχούσα η Παναγιώτα Λαφιατή, που πέρασε και εκείνη στην Σχολή Καλών Τεχνών της Φλώρινας. 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey