Δηλώσεις Χριστόφα για την νομιμοποίηση και τους δρόμους που ανοίγει το νέο ΕΣΠΑ

Νομιμοποιείται ο δρόμος Μυτιλήνης - Κρατήγου [Vid]

29/09/2021 - 14:19 Ενημερώθηκε 02/10/2021 - 20:55

Για την νομιμοποίηση του δρόμου Μυτιλήνης - Κρατήγου και για τις προοπτικές που συνεπάγεται αυτό το γεγονός μίλησε στο "Ε" ο Αντιπεριφερειάρχης Προγραμματισμού, Βιομηχανίας & Ενέργειας Βορείου Αιγαίου - Επικεφαλής συνδυασμού «ΤΟΛΜΑΜΕ για το Βόρειο Αιγαίο», Παναγιώτης Χριστόφας.

Εκδόθηκε η απόφαση έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων για τη «νομιμοποίηση» της εθνικής οδού Μυτιλήνης - Κρατήγου από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Για τη συγκεκριμένη μελέτη είχε το προηγούμενο διάστημα γνωμοδοτήσει θετικά, με ομόφωνη απόφαση, η αρμόδια Επιτροπή Περιβάλλοντος και Χωροταξίας της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου. Η επικείμενη «νομιμοποίηση» της εθνικής οδού Μυτιλήνης - Κρατήγου ανοίγει τον δρόμο για μια σειρά επεμβάσεων, τόσο στον οδικό άξονα όσο και στη διαμόρφωση του παραλιακού μετώπου, που θα αποτελέσει δυνητικά, ένα από μέρη της ευρύτερης περιοχής, που μπορούν πλέον να πραγματοποιηθούν σημαντικά έργα για την πόλη της Μυτιλήνης.

Σημειώνεται πως ο αρχικός σχεδιασμός ανάπλασης της παραλιακής ζώνης περιλαμβάνει έργα προστασίας ακτής, ποδηλατόδρομο και πεζόδρομο στο τμήμα Σουράδα - Νεάπολη - Αεροδρόμιο. Πρόκειται για μια περιοχή που είναι «η πρώτη εικόνα» της πόλης για τους επισκέπτες του νησιού από το αεροδρόμιο, όπως επίσης και μια περιοχή που τα τελευταία χρόνια διαμένουν όλο και περισσότεροι κάτοικοι, ενώ είναι και σημείο ενδιαφέροντος για τη φοιτητική και γενικότερα ακαδημαϊκή κοινότητα της Μυτιλήνης, αφού στο λόφο του Ξενία στεγάζεται το Πανεπιστήμιο Αιγαίου.

Μιλώντας αποκλειστικά στο «Ε» ο αντιπεριφερειάρχης Παν. Χριστόφας υπογράμμισε ότι «Όσον αφορά το δρόμο Μυτιλήνη-Κρατηγού την προηγούμενη Παρασκευή εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για τον δρόμο από το αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος και ενέργειας. Πρόκειται για μία προσπάθεια που έχει ξεκινήσει η Περιφερειακή Αρχή μετά το πρόβλημα που είχε προκύψει τα προηγούμενα χρόνια καθώς στερούνταν περιβαλλοντικών όρων αυτός ο δρόμος με αποτέλεσμα να μην μπορούν να γίνουν οποιεσδήποτε εργασίες τόσο στην οδό όσο και στο παράκτιο μέτωπο. Έτσι τα επόμενα βήματα, αφού τώρα έχουμε πλήρη το φάκελο, θα υποβάλλουμε τις επόμενες μέρες στην Κτηματική Υπηρεσία το φάκελο αυτό ώστε να ετοιμάσει την εισήγηση προς το Υπουργείο Οικονομικών για να έχουμε την τελική έγκριση εντός εισαγωγικών νομιμοποίησης του δρόμου. Αυτό ανοίγει το δρόμο για εργασίες, όπως για τη συντήρηση του οδικού αυτού άξονα, αλλά ανοίγει το δρόμο και για έργα στο παραλιακό μέτωπο. Η Επιτροπή Περιβάλλοντος και Χωροταξίας το Φεβρουάριο με ομόφωνη απόφαση είχε συμφωνήσει, είχε γνωμοδοτήσει θετικά, τώρα όμως έχουμε αυτήν την ευχάριστη εξέλιξη. Νομίζω ότι τόσο Κτηματική Υπηρεσία όσο και το αρμόδιο Υπουργείο δεν θα αργήσουν να μας δώσει την έγκρισή » επισήμανε στη δήλωσή του στο «Ε» ο Αντιπεριφερειάρχης Προγραμματισμού Βιομηχανίας και Ενέργειας, Παναγιώτης Χριστόφας.

Μάλιστα τόνισε ότι αυτή είναι ευκαιρία για να ξεμπλοκάρουν άλλα έργα που αφορούν την ανάπλαση της παράκτιας ζώνης. Συγκεκριμένα είπε: «Γνωρίζω ότι υπάρχει στο σχεδιασμό η ανάπλαση της παράκτιας ζώνης μαζί με ποδηλατόδρομο και πεζόδρομο. Είναι ευκαιρία τώρα, ξεμπλοκάρουν και μπορούν να υποβληθούν τέτοια έργα που φυσικά είναι αρμοδιότητα του Δήμου Μυτιλήνηςστο νέο ΕΣΠΑ 21-27 στη Νέα Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη, για την οποία έχουν προϋπολογίσει αρκετά εκατομμύρια ευρώ. Από το πρώτο εξάμηνο του νέου έτους θα ανοίξουν οι σχετικές προσκλήσεις και μπορεί ο δήμος να υποβάλει την πρόταση», πρόσθεσε.

Νομιμοποίηση δρόμου, ΕΣΠΑ 21-27 και μελέτες

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να πούμε ότι ο κ. Χριστόφας έκανε αναφορά και στο νέο ΕΣΠΑ το οποίο βρίσκεται στη τελική φάση διαβούλευσης. Τις επόμενες μέρες θα υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή η πρόταση της Περιφέρειας βορείου Αιγαίου με την έγκριση να αναμένεται προς το τέλος του έτους αρχές Ιανουαρίου το αργότερο. Στη συνέχεια -μετά το πρώτο εξάμηνο του 2022- αναμένεται να ανοίξουν οι πρώτες προσκλήσεις. Οι προσκλήσεις αυτές αφορούν τόσο την Περιφέρεια και τις διεύθυνσης τεχνικών έργων για έργα, αλλά τόσο και τους δήμους. «Να ξαναπούμε ότι είναι πολύ αυξημένος προϋπολογισμός του νέου ΕΣΠΑ, είναι 394 εκατομμύρια ευρώ σχεδόν 40% πάνω από το προηγούμενο ΕΣΠΑ. Άρα χωράνε όλα τα έργα. Έχει σημασία να τρέξουν αυτή την περίοδο και να ωριμάσουμε μελέτες ώστε να μπορέσουμε με το νέο έτος να τις εντάξουμε και να δρομολογήσουμε και την ένταξη των έργων αυτών στο νέο ΕΣΠΑ. Ενδεχομένως είναι ιδιαίτερης σημασίας - για να το συνδυάσω και με το προηγούμενο που σας είπα- μία μελέτη, η οποία νομίζω είναι σε καλό στάδιο, καθώς έχει δρομολογηθεί τα τελευταία χρόνια είναι αυτή η μελέτη της δημιουργίας του πεζόδρομου στο τμήμα Μυτιλήνης - Κρατηγού. Υπάρχουν φυσικά και μελέτες για οδοποιία, αλλά και μελέτες για άλλα έργα τόσο στη Λέσβο όσο και στα άλλα νησιά της Περιφέρειας».

 

 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey