Όλη η συζήτηση του Δημοτικού Συμβουλίου

Εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία το Master Plan του Λιμένα Μυτιλήνης [Vid]

07/04/2022 - 13:37 Ενημερώθηκε 08/04/2022 - 14:00

Εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία η πρόταση της Δημοτικής Αρχής Μυτιλήνης για την τροποποίηση του Master Plan του Λιμένα Μυτιλήνης. Σημειώνεται ότι εκείνο που υπογραμμίζεται σε ότι έχει να κάνει με τις προτάσεις της Δημοτικής Αρχής είναι «Να μην κατεδαφιστεί το Παλαιό Κολυμβητήριο», αλλά να αξιοποιηθεί για άλλες χρήσεις.

«Θα αλλάξει την πόλη μας και την ποιότητα ζωής των κατοίκων και θα συμβάλει στην οικονομική αναβάθμιση του τόπου» επισήμανε ο Δήμαρχος Μυτιλήνης, Στρατής Κύτελης.

Οι ενστάσεις που εκφράστηκαν, μεταξύ άλλων, είχαν να κάνουν κυρίως με το κυκλοφοριακό τόσο των οχημάτων όσο και των επιβατών, την λειτουργία και την στατική επάρκεια του κολυμβητηρίου, την  αναγκαιότητα δρομολόγησης κατασκευής του λιμανιού στον Καρά Τεπέ στον όρμο της Παναγιούδας όπου έχει σχεδιαστεί ώστε να αποσυμφορηθεί η πόλη της Μυτιλήνης, το νοικοκύρεμα των Υπηρεσιών του Λιμεναρχείου σε ένα κτήριο, την λειτουργία των υπηρεσιών του Τελωνείου και την πρόβλεψη για τον νοτιά και έτσι η θάλασσα θα εξακολουθεί να «βγαίνει» στην πλατεία Σαπφούς.

Ο αναπληρωτής προϊστάμενος της Τεχνικής Υπηρεσίας, Ανδρέας Παπαχριστοφόρου, εξήγησε ότι ο σχεδιασμός γίνεται για να υλοποιηθούν έργα με τελικό στόχο το υφιστάμενο λιμάνι να δέχεται την τουριστική κίνηση (κρουαζιερόπλοια – πλοία τουριστικά). «Αυτό θα επιτευχθεί με την δημιουργία Λιμανιού στον Καρά Τεπέ όπως προβλέπεται και από το γενικό πολεοδομικό και επίσης είναι αντικείμενο της μελέτης που έχει ανατεθεί από το Υπουργείο στην μελετητική αυτή ομάδα να μελετήσει και το λιμάνι που θα γίνει στον Καρά Τεπέ». Πρόσθεσε ότι προβλήματα θα υπάρχουν στο λιμάνι έως ότου ολοκληρωθούν όλα αυτά τα έργα και πως το κόστος αυτών εκτιμάται ότι ανέρχεται στα 70-80 εκ. ευρώ. «Δεν είναι κάτι που θα ολοκληρωθεί αύριο. Όμως το MASTER PLAN αυτό πρέπει να ολοκληρωθεί και να προχωρήσει γιατί όλα αυτά είναι αντικείμενο μίας επόμενης μελέτης»

Τις επιφυλάξεις του διατηρεί ο Μουτζούρης για τον σχεδιασμό της κρουαζιέρας

«Μιλάμε για μια τακτοποίηση που πρέπει να γίνει στον υφιστάμενο λιμένα, μια χωροθέτηση λειτουργιών όπως πρέπει να είναι σήμερα ώσπου να γίνει το νέο λιμάνι. Αυτό είχαμε πει στους μελετητές, να γίνει μία τακτοποίηση του υφιστάμενου λιμανιού ώσπου να γίνει – αν ποτέ γίνει- το νέο λιμάνι. (..) Τα έργα που παρουσιάστηκαν είναι έργα μεγάλα. Αν γίνουν αυτά δεν νομίζω ότι το κράτος της Ελλάδος θα δώσει 80εκ. ευρώ να τακτοποιηθεί το υφιστάμενο λιμάνι και μετά θα δώσει άλλα 100 εκ. ευρώ για να γίνει νέο λιμάνι. Άρα αυτό πρέπει να το βλέπουμε σαν μόνιμο λιμάνι για πολλά χρόνια. Για να γίνουν αυτά τα έργα χρειάζονται πολλά χρόνια είναι μεγάλα και ακριβά έργα. Ειδικά αυτά με τα κρουαζιερόπλοια. Δεν νομίζω ότι τα κρουαζιερόπλοια θέλουν μεγάλα κρηπιδώματα. Είναι υπερβολή των κρουαζιεράδων να ζητάνε κρηπιδώματα ακριβά. Θέλω να σας επισημάνω ότι η Σαντορίνη που δέχεται 700 περίπου κρουαζιερόπλοια το χρόνο, δεν έχει λιμάνι για κρουαζιέρα είναι αρόδο όλοι» είπε κατά την τοποθέτησή του ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, Κώστας Μουτζούρης και πρόσθεσε: «Κατ’ εμένα είναι σπατάλη χρημάτων να δίνουμε τόσα λεφτά για να γίνουν όλα αυτά τα κρηπιδώματα. (…) Η κρουαζιέρα δεν είναι κάτι σταθερό όπως τα πλοία της γραμμής ή τα ρο-ρο. Άρα φαντάζομαι, χωρίς να το ξέρω, ότι από τα 80εκ. ευρώ τα μισά είναι για τα κρουαζιερόπλοια. Είναι κάτι που πρέπει να εξεταστεί. Όμως αυτό το σχέδιο δεν είναι κατασκευαστικό είναι σχέδιο MASTER PLAN, τοποθετεί τις λειτουργίες. Όταν περάσει από την ΕΣΑΛ (Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων) που θα χρειαστεί πολύ χρόνο τότε η Τεχνική Υπηρεσία θα χαρακτηρίζει το επείγον του κάθε έργου προκειμένου αυτό να γίνει που συνεπάγεται προκηρύξεις μελετών, ξανά μελετητές, ξανά ενστάσεις για ένα επιμέρους έργο. Επιπλέον ότι γίνει σε αυτό το λιμάνι πχ λειτουργία κρουαζιεροπλοίων – κρηπιδώματα, δεν θα γίνει στο άλλο γιατί είναι σπατάλη χρημάτων». Σε ότι έχει να κάνει με την λειτουργία του Κολυμβητηρίου τόνισε ότι πρέπει να προηγηθεί συνεννόηση με την ΕΣΑΛ για τις λειτουργίες που επιτρέπονται σε κτήριο εντός λιμένα. Ολοκληρώνοντας χαρακτήρισε το σχέδιο καλό και βελτιωμένο σε σχέση με το προηγούμενο ενώ διατήρησε τις επιφυλάξεις του σε ότι έχει να κάνει με τα κρουαζιερόπλοια.

 

Η εισήγηση

«Ανασύνταξη του Γενικού Προγραμματικού Σχεδίου (Master Plan) στον Υφιστάμενο (Παλαιό) Λιμένα της Μυτιλήνης».

Κύριε Πρόεδρε,

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Το Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο για τον Υφιστάμενο (Παλαιό) Λιμένα της Μυτιλήνης, ανασυντάχθηκε και συμπληρώθηκε, προκειμένου να διερευνηθούν όλες οι προϋποθέσεις που τέθηκαν, με το υπ' αριθμ. 268/07-01-2020, έγγραφο του Δημάρχου μας και Προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Μυτιλήνης, κ. Στρατή Κύτελη.

Συγκεκριμένα, ο κ. Δήμαρχος πρότεινε τα ακόλουθα :

  1. Ο αποχαρακτηρισμός του parking Μυτιλήνης ως Χερσαίας Ζώνης του Λιμένα, δεδομένου ότι ο χώρος αυτός ανήκει ιδιοκτησιακά στην ΕΤΑΔ και επομένως, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί.
  2. Η δημιουργία Εμπορικού Λιμένα στο Πέραμα (στον Κόλπο Γέρας), επίνειο της Γέρας. Η χωροθέτηση αυτή θα αποσυμφορήσει λειτουργικά τον λιμένα Μυτιλήνης.
  3. Η παράλληλη διαπλάτυνση με πλωτή εξέδρα της οδού Χριστουγέννων. Επίσης, κάθετα σε αυτή την οδό να τοποθετηθούν δυο πλωτές προβλήτες για την εξυπηρέτηση σκαφών αναψυχής, επειδή η θέση αυτή δεν θα επηρεάζεται από δυσμενείς καιρικές συνθήκες.
  4. Οι σχεδιαζόμενες ειδικές πλατφόρμες που τοποθετούνται στο Master Plan, κάθετα στην Προκυμαία μπροστά από το Εμπορικό Επιμελητήριο, θα είναι δυσλειτουργικές, λόγω της μεγάλης θαλασσοταραχής, όταν πνέουν νότιοι άνεμοι.
  5. Η χωροθέτηση της Κρουαζιέρας θα παραμείνει στο σημείο, όπου το έχετε σημειώσει στο Master Plan.
  6. Θεωρούμε ότι για τη βέλτιστη λειτουργικότητα του λιμανιού, η χωροθέτηση για την εξυπηρέτηση των πλοιαρίων από την Τουρκία, πρέπει να παραμείνει στη σημερινή θέση, δηλαδή κοντά στο σημερινό Τελωνείο.
  7. Να μην κατεδαφιστεί το Παλαιό Κολυμβητήριο. Η Δημοτική Αρχή το θεωρεί εμβληματικό κτήριο για την πόλη μας. Απεναντίας, προτείνουμε την κατάλληλη αξιοποίησή του για διάφορες χρήσεις, οι οποίες θα εξυπηρετούν τις ανάγκες των Αρχών του Λιμανιού, των εργαζομένων σε αυτό αλλά και του επιβατικού κοινού. Για την επίτευξη, όμως, αυτού του σκοπού θα πρέπει να δοθούν σ' αυτό χρήσεις Συνάθροισης Κοινού και να αυξηθεί ο Σ.Δ. από 0,60, που είναι σήμερα, σε 1,20, προκειμένου η διαρρύθμιση του κτηρίου να γίνει σε δυο επίπεδα. Διευκρινίζουμε ότι θα διατηρηθεί ο ίδιος υφιστάμενος όγκος, αφού το χαμηλότερο σημείο του εσωτερικά είναι 9,50μ και το υψηλότερο 16,50 μ. Παράλληλα, το υφιστάμενο από οπλισμένο σκυρόδεμα περίγραμμα του παραπάνω κτηρίου, το οποίο παρουσιάζει κάποια στατικά προβλήματα, θα ενισχυθεί στατικά, σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς. Διευκρινίζουμε ότι όλες οι νέες κατασκευές θα γίνουν εσωτερικά σε αυτό, με ανεξάρτητο στατικό φορέα.
  8. Δημιουργία υδατοδρομίου και ορισμού θέσης για την προσθαλάσσωση των υδροπλάνων, στην περιοχή της Σκάλας Λουτρών (στον Κόλπο Γέρας). Σας υπενθυμίζουμε ότι η θέση αυτή απέχει 8 χιλιόμετρα από τη Μυτιλήνη. Η χωροθέτηση αυτή θα αποσυμφορήσει, ακόμη περισσότερο, χωροταξιακά τον Λιμένα Μυτιλήνης.
  9. Η προβλεπόμενη θέση ελλιμενισμού μικρών σκαφών αλιείας, στην οδό Χριστουγέννων, προτείνουμε να μεταφερθεί στο Ναυτικό Όμιλο. Εκεί, υπάρχει μεγαλύτερη δυνατότητα για επέκταση και διαρρύθμιση χώρου, όπου θα εξυπηρετείται καλύτερα και ευχερέστερα ο ελλιμενισμός των συγκεκριμένων σκαφών.

Με βάση την ανωτέρω Πρόταση για το Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο (Master Plan), διερευνήθηκε η δυνατότητα ανάπτυξης του υφιστάμενου (παλαιού) λιμένα με την κατασκευή νέων έργων για την εξυπηρέτηση των χρήσεων του λιμένα. Σημειωτέον ότι με την παραπάνω πρότασή μας στο Master Plan δεν προτάθηκε η χωροθέτηση μέσα στο Λιμένα τόσο της εμπορικής κίνησης όσο και της κίνησης των Υδροπλάνων. Απεναντίας, προτάθηκε να μεταφερθούν σε νέες λιμενικές υποδομές στον Κόλπο της Γέρας.

Ειδικότερα, στο προς συζήτηση, στη συνεδρίαση της 6ης Απριλίου 2022 του Δημοτικού Συμβουλίου μας, Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο που ανασυντάχθηκε από τη μελετητική ομάδα της κυρίας Μαριλένας Φράγκου για τον υφιστάμενο (Παλαιό) Λιμένα Μυτιλήνης, μετά τις προτάσεις του Δήμου και του Λιμενικού Ταμείου, προβλέπονται τα ακόλουθα:

  1. Ο χώρος του parking Μυτιλήνης δεν λαμβάνεται υπόψη στη μελλοντική ανάπτυξη του λιμένα και αποχαρακτηρίζεται πλέον ως Χερσαία Ζώνη του Λιμένα, δεδομένου ότι ο χώρος αυτός ανήκει ιδιοκτησιακά στην ΕΤΑΔ. Επομένως, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί.
  2. Η διερεύνηση της δημιουργίας Εμπορικού Λιμένα, στο Πέραμα (στον Κόλπο Γέρας), δεν δύναται να ενταχθεί σήμερα στο συζητούμενο Προγραμματικό Σχέδιο για τον Υφιστάμενο (Παλαιό) λιμένα της Μυτιλήνης. Διευκρινίζουμε ότι ακόμη και για τη μελλοντική ανάπτυξη του λιμένα δεν χωροθετείται τμήμα για την εξυπηρέτηση της εμπορικής δραστηριότητας, αφού υπάρχει η πρόταση στο Υπουργείο Υποδομών για τη χωροθέτηση αυτής χρήσης, εκτός του λιμένα της Μυτιλήνης. Στο Master Plan για τον υφιστάμενο λιμένα, προτείνεται η εμπορική δραστηριότητα και η διακίνηση φορτίων μέσω φορτηγών πλοίων να εξακολουθεί προσωρινά να εξυπηρετείται από τον λιμένα της Μυτιλήνης, όπως και στην υφιστάμενη κατάσταση, έως την ολοκλήρωση των έργων του νέου λιμένα, στον όρμο της Παναγιούδας, στη τοποθεσία Καρά Τεπέ.
  3. Προβλέπεται η κατασκευή πεζοδιαδρόμου, μεταξύ των προβλητών και κατά μήκος των περιμετρικών κρηπιδωμάτων εντός της λιμενολεκάνης του παλαιού εσωτερικού λιμένα (και στην οδό Χριστουγέννων). Ο διάδρομος προτείνεται επί πασσάλων, πλάτους δαπέδου εργασίας κατά μέγιστο 4,0m και στην ίδια στάθμη με τον υφιστάμενο πεζόδρομο και την ανωδομή των προβλητών, όπως παρουσιάζεται στο Σχέδιο ΛΣ-2. Η κατασκευή του προτείνεται να γίνει με μεταλλικό σκελετό και ξύλινο δάπεδο, το οποίο αποτελεί ελαφριά κατασκευή.
  4. Όσον αφορά την τοποθέτηση πλωτών προβλητών, εκπονήθηκε Μελέτη Κυματικής Διείσδυσης Διαταραχής, στην οποία διερευνήθηκε η πρόταση του Δήμου Μυτιλήνης. Από τα αποτελέσματα της μελέτης αυτής προκύπτει ότι η βέλτιστη επιλογή είναι η κατασκευή προβλητών κάθετα στα κρηπιδώματα περιμετρικά της πόλης (οδός Κουντουριώτη), συνολικού μήκους 340,0m. Συγκεκριμένα, προτείνεται η κατασκευή δύο προβλητών μήκους 100,0m και 60,0m, αντίστοιχα, στο ανατολικό τμήμα των κρηπιδωμάτων και δύο προβλητών μήκους 80,0m και 100,0m, αντίστοιχα, στο δυτικό τμήμα. Η κατασκευή προτείνεται να είναι με συμπαγείς τεχνητούς ογκολίθους εκ σκυροδέματος, οι οποίοι τοποθετούνται σε στήλες, οι οποίες έχουν κενό μεταξύ τους και ενιαία ανωδομή. Έτσι, δημιουργείται γεφύρωμα, το οποίο συμβάλει στην ανανέωση των υδάτων της λιμενολεκάνης.
  5. Η χωροθέτηση της Κρουαζιέρας διατηρείται στη θέση που είχε προταθεί. Έτσι, χωροθετείται στο ανατολικό τμήμα του λιμένα, στα υφιστάμενα και στα νέα κρηπιδώματα που δημιουργούνται εσωτερικά και εξωτερικά του προσήνεμου μώλου.
  6. Η χωροθέτηση για την εξυπηρέτηση των πλοιαρίων από την Τουρκία, διατηρείται στη σημερινή θέση, δηλαδή κοντά στο σημερινό Τελωνείο.
  7. Η διατήρηση της χωροθέτησης για τα πλοιάρια από την Τουρκία, απαιτεί τη λειτουργία του επιβατικού σταθμού πλησίον των αντίστοιχων κρηπιδωμάτων, προκειμένου να οριοθετηθούν οι απαιτούμενοι χώροι ελέγχου λόγω Shenghen. Σύμφωνα με τις προβλέψεις του Master Plan, η στέγαση του επιβατικού σταθμού για την ακτοπλοΐα εξωτερικού προτείνεται να γίνει στο υφιστάμενο κτίριο (Υ1). Έτσι, προτείνεται αντίστοιχα η μεταφορά όλων των χρήσεων του υφιστάμενου κτιρίου (Υ1), όπου σήμερα στεγάζονται Υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών, του Τελωνείου καθώς και του Λιμενικού Ταμείου, στο κτίριο του «Κολυμβητηρίου». Με την ανωτέρω πρόταση, αφενός διασφαλίζεται η εγγύτητα των επιβατών με τα κρηπιδώματα εξυπηρέτησης των πλοίων της ακτοπλοΐας εξωτερικού και αφετέρου οριοθετείται ο απαιτούμενος χώρος λόγω Shenghen, χωρίς να δημιουργείται πρόβλημα αλληλοεμπλοκής των χρήσεων και των δραστηριοτήτων, με την εξυπηρέτηση της ακτοπλοΐας εσωτερικού καθώς και της κρουαζιέρας.
  8. Το κτίριο του «Κολυμβητηρίου» (ΥΝ3) διατηρείται και διερευνώνται οι προτάσεις του Λιμενικού Ταμείου και του Δήμου ως προς τις χρήσεις του. Στο ανασυνταχΚέν Master Plan, προτείνεται το κτίριο του «Κολυμβητηρίου» να διαμορφωθεί σε δύο ορόφους με τις ακόλουθες χρήσεις :

α) Στέγαση υπηρεσιών κλπ χρήσεων του υφιστάμενου κτιρίου Υ1, δηλαδή τα δημοτικά γραφεία Τουριστικών Πληροφοριών, Κτηματική Υπηρεσία, το Χημείο του Κράτους και το Λιμενικό Ταμείο Λέσβου, με τις διοικητικές τους υπηρεσίες,

β) στέγαση επιβατικού σταθμού ακτοπλοΐας εσωτερικού και

γ)λοιπές χρήσεις, διαμόρφωση χώρων πολιτιστικών δραστηριοτήτων-συνεδρίων, χώρος υπηρεσιών λιμεναρχείου, κοινόχρηστοι χώροι κλπ

Μάλιστα, στο Master plan διερευνήθηκαν οι δυνατότητες ως προς τη χρήση του κτιρίου του «Κολυμβητηρίου» για τη στέγαση του επιβατικού σταθμού ακτοπλοΐας εξωτερικού στον ισόγειο χώρο και, συγκεκριμένα, στο τμήμα δυτικά από το χώρο του επιβατικού σταθμού ακτοπλοΐας εσωτερικού, έτσι ώστε να είναι πλησίον των κρηπιδωμάτων, όπου χωροθετείται η ακτοπλοΐα εξωτερικού.

Στην περίπτωση όμως που ο επιβατικός σταθμός εξωτερικού στεγαστεί στο κτίριο ΥΝ3, αφενός περιορίζεται ο αντίστοιχος χώρος εξυπηρέτησης της ακτοπλοΐας εσωτερικού και αφετέρου δημιουργείται πρόβλημα αλληλοεμπλοκής των χρήσεων, δεδομένου ότι για την ακτοπλοΐα εξωτερικού απαιτείται η οριοθέτηση του ελεγχόμενου χώρου, λόγω Shenghen.

Έτσι, η βέλτιστη επιλογή είναι η στέγαση του επιβατικού σταθμού εξυπηρέτησης της ακτοπλοΐας εξωτερικού να γίνει στο κτίριο Υ1 και η μεταφορά των χρήσεων του Υ1 στο κτίριο του «κολυμβητηρίου».

Χρήσεις της ακτοπλοΐας (εσωτερικού και εξωτερικού).

Κυρίως, με την πρόταση του Master Plan, διαχωρίζονται οι χρήσεις της ακτοπλοΐας εσωτερικού και εξωτερικού και παρέχεται η δυνατότητα, ώστε η ακτοπλοΐα εσωτερικού, προσωρινά και έως την κατασκευή του νέου λιμένα στον όρμο Παναγιούδα (Καρά Τεπέ), να εξακολουθεί να εξυπηρετείται στα εσωτερικά κρηπιδώματα του προσήνεμου μώλου, δηλαδή στο τμήμα της Κρουαζιέρας. Βέβαια, στη φάση αυτή, ο χερσαίος χώρος για τους ελιγμούς των οχημάτων είναι σημαντικά περιορισμένος και ενδεχόμενα θα δημιουργείται αλληλοεμπλοκή χρήσεων και συνωστισμός κατά την ταυτόχρονη άφιξη Ε/Γ-Ο/Γ και Κρουαζιεροπλοίου.

Οι όροι και περιορισμοί δόμησης που προβλέπονται στο ΟΤ 5 που περιλαμβάνει το κτίριο του «Κολυμβητηρίου» είναι:

Η προβλεπόμενη θέση ελλιμενισμού μικρών σκαφών αλιείας, στην οδό Χριστουγέννων, διερευνήθηκε στο Master Plan. Η πρόταση του Λιμενικού Ταμείου για τη μεταφορά στο Ναυτικό Όμιλο, δεν υιοθετείται. Η μεταφορά του τμήματος των αλιέων στο χώρο, όπου σήμερα εξυπηρετούνται ναυταθλητικές δραστηριότητες, δηλαδή στο μικρό λιμενίσκο νότια της Μαρίνας, δεν ενδείκνυται λόγω του περιορισμού των κρηπιδωμάτων και της έκτασης του «λιμενίσκου», ο οποίος όμως είναι επαρκής για τα ναυταθλητικά σκάφη.

Επιπλέον, στο χώρο αυτό υπάρχει κτίριο με ναυταθλητικές δραστηριότητες και προβλέπονται επιπλέον χρήσεις με ξενώνες φιλοξενίας αθλητών. Το κτίριο αυτό προτείνεται να διατηρηθεί με την υφιστάμενη χρήση του.

Συμπέρασμα:

Στη μελέτη του Προγραμματικού Σχεδίου (Master Plan) για τον υφιστάμενο (παλαιό) Λιμένα της Μυτιλήνης, λαμβάνοντας υπόψη τις προαναφερόμενες προτάσεις που τέθηκαν από το Λιμενικό Ταμείο και το Δήμο, χωροθετούνται τα ακόλουθα τμήματα (βλ. Σχέδιο ΛΣ-2): 1) Τμήμα ακτοπλοΐας εξωτερικού (στη θέση, στην οποία εξυπηρετείται και σήμερα) 2) Τμήμα Κρουαζιέρας (στα νέα και υφιστάμενα κρηπιδώματα του προσήνεμου μώλου) 3)Τμήμα Αναψυχής (στο βόρειο τμήμα του παλαιού εσωτερικού λιμένα, περιμετρικά της οδού Κουντουριώτου) 4)Τμήμα Αλιείας (στα νότια και δυτικά κρηπιδώματα του παλαιού εσωτερικού λιμένα, οδός Κουντουριώτου και Χριστουγέννων) 5)Εξυπηρέτηση σκαφών Λιμενικού Σώματος & Πολεμικού Ναυτικού (δυτικά από το τμήμα της ακτοπλοΐας εξωτερικού) 6)Η ακτοπλοΐα του εσωτερικού έως την ολοκλήρωση των έργων του νέου λιμένα στον όρμο της Παναγιούδας (Καρά Τεπέ), θα δύναται να εξυπηρετείται στα κρηπιδώματα εσωτερικά του προσήνεμου μώλου, όπου χωροθετείται το τμήμα κρουαζιέρας. 7)Η διακίνηση φορτίων μέσω φορτηγών πλοίων, δηλαδή η εμπορική δραστηριότητα που εξυπηρετείται στον λιμένα, θα εξακολουθεί να εξυπηρετείται, όπως και στην υφιστάμενη κατάσταση, έως την ολοκλήρωση των έργων του νέου λιμένα στον όρμο της Παναγιούδας (Καρά Τεπέ), ενώ η εξυπηρέτηση του υδροπλάνου δεν χωροθετείται.

 

* Όλη η συζήτηση στο video που προηγείται

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey