Βελετάκης: Πρέπει άμεσα να ληφθούν μέτρα

Η τιμή της βενζίνης «τραβάει την ανηφόρα» [Vid]

11/03/2022 - 09:00 Ενημερώθηκε 12/03/2022 - 10:04

Γκάζι … για να ανέλθει στα υψηλότερα επίπεδα όλων των εποχών έχει «πατήσει» η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης.. Σε πολύ υψηλά επίπεδα βρίσκονται και οι μέσες τιμές των λοιπών καυσίμων,  οι οποίες σε συνδυασμό με την εκτεταμένη ακρίβεια σε μια τεράστια γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών,  φέρνουν κυριολεκτικά σε απόγνωση μισθωτούς, συνταξιούχους, άνεργους, ελεύθερους επαγγελματίες, αλλά και τις επιχειρήσεις.

Σε απόλυτες τιμές ως προς τα καύσιμα, στην κορυφή βρίσκονται οι βενζίνες, λόγω της μεγάλης επιβάρυνσης από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ΕΦΚ) ο οποίος έχει έναν από τους μεγαλύτερους συντελεστές σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που η χώρα μας «φιγουράρει» μονίμως στις πρώτες στην ακρίβεια χώρες της ΕΕ,  συνήθως μετά τις, Ολλανδία, Φινλανδία και Δανία. Βέβαια, στις παραπάνω χώρες τα εισοδηματικά δεδομένα, προφανώς και είναι κατά πολύ ανώτερα από τα ισχύοντα στην Ελλάδα. 

Οι τιμές στη Λέσβο

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ο μέσος όρος στην τιμή της Βενζίνης στη Λέσβο όπως αυτή είχε διαμορφωθεί την Πέμπτη 10 Μαρτίου 2022 ήταν στο 2,025€ ξεκινώντας από 1,899€ και φτάνοντας τα 2,158 € το λίτρο σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

«Καθημερινά οι τιμές των καυσίμων αλλάζουν, σημειώνοντας μεγάλες διαφορές» τόνισε σε δήλωσή του στο «Ε» ο πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Λέσβου –Λήμνου Νίκος Βελετάκης και πρόσθεσε : «Πλέον ο καταναλωτής αναλογίζεται την κάθε του μετακίνηση. Θα χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητο μόνο σε περίπτωση ανάγκης και μόνο για εργασία». Παράλληλα σημείωσε ότι οι τιμές θα εκτοξεύονται συνεχώς όσο θα διαρκεί η κρίση στην Ουκρανία. Ακόμη εξηγεί ότι οι αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων δεν επηρεάζουν μόνο το κόστος μετακίνησης αλλά συνδέονται άρρηκτα με όλους τους τομείς δραστηριοτήτων με ότι αυτό συνεπάγεται για την τσέπη του καταναλωτή αλλά και την οικονομία της χώρας γενικότερα.

Σε ότι έχει να κάνει με τα σενάρια για πλαφόν στα πρατήρια για την τιμή πώλησης των καυσίμων, εξηγεί ότι οι τιμές δεν επηρεάζονται από το κέρδος του πρατηριούχου το οποίο καταλαμβάνει σταθερό ποσοστό επί του συνόλου. Υποστηρίζει  ότι πλαφόν θα πρέπει να μπει στις τιμές πώλησης των διυλιστηρίων  απ’ όπου διανέμονται τα καύσιμα και όχι στους πρατηριούχους που αποτελούν τον τελευταίο κρίκο της αλυσίδας. Ειδική αναφορά έκανε στους φόρους που καταλαμβάνουν μεγάλο μέρος της τιμής πώλησης του καυσίμου. Θα  πρέπει να σημειωθεί ότι ειδικός φόρος κατανάλωσης, ΦΠΑ αντιστοιχούν στο 60% της τελικής τιμής, δηλαδή πάνω από ένα ευρώ το λίτρο. «Η Κύπρος μείωσε την φορολογία του καυσίμου γι’ αυτό και πουλάει αυτή τη στιγμή πιο φτηνά καύσιμο, απ’ ότι πουλάμε εμείς».  

Ολοκληρώνοντας τις δηλώσεις του επισημαίνει ότι για να περιοριστεί το κόστος που καλείται να καταβάλει ο καταναλωτής θα πρέπει να μειωθεί η φορολογία –για όσο τουλάχιστον  διάστημα διαρκεί ο πόλεμος στην Ουκρανία- και παράλληλα να μπει πλαφόν στην τιμή πώλησης των διυλιστηρίων.  

 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey