FOLLOW US

E-TV

  • Φορείς και κυβέρνηση (Σαντορινιός) κάθισαν στο ίδιο τραπέζι, έριξαν τους τόνους και συζήτησαν για το Μεταφορικό Ισοδύναμο

Η είδηση τελικά που βγαίνει από το κτήριο της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, δεν είναι η επίσημη παρουσίαση του Μεταφορικού Ισοδύναμου από τον καθ΄ύλην κυβερνητικό αρμόδιο του εγχειρήματος, Υφυπουργό Ναυτιλίας Νεκτάριο Σαντορινιό. Αλλά η πολυσυζητημένη (μη) συνάντηση των κυβερνώντων με τους παραγωγικούς και επιστημονικούς φορείς της Λέσβου, στον απόηχο της σφοδρότατης μεταξύ τους σύγκρουσης για το θέμα του μειωμένου ΦΠΑ, που κορυφώθηκε στις αρχές του Μάη στο περίφημο Αναπτυξιακό Συνέδριο που διεξήχθη στη Μυτιλήνη. Με φανερή αρχικά την αμηχανία και εν συνεχεία την δυσπιστία της μίας πλευράς προς την άλλη, τελικώς έγινε το κανονικά αυτονόητο και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας, συζήτησαν με τη θεσμική τους ιδιότητα για το Μεταφορικό Ισοδύναμο, συμφώνησαν για τη μεταξύ τους συνεργασία ενόψει της πιλοτικής εφαρμογής του, αλλά και άνοιξαν δίαυλο επικοινωνίας για την κατάθεση προτάσεων, στην κατεύθυνση της βελτίωσης του μέτρου μέσα στο 2019.

 

Τα ηγετικά στελέχη του Συντονιστικού Φορέων Βαγγέλης Μυρσινιάς, Παναγιώτης Παπαρίσβας και Παναγιώτης Χατζηκυριάκος, κάθισαν λοιπόν στο ίδιο τραπέζι με τους Νεκτάριο Σαντορινιό και Γιώργο Πάλλη, ξεπερνώντας το «κακό παρελθόν» τους και η κοινή τους φωτογραφία, σίγουρα θα έχει αξία να «κρατηθεί» τόσο στα γραφεία του Μαξίμου, όσο και σε εκείνα της ΝΔ…

«Δεν ήρθατε εσείς και τελικά ήρθαμε εμείς σε εσάς», ήταν η χαρακτηριστική ατάκα για να σπάσει ο πάγος εκ μέρους του Υφυπουργού προς τα μέλη του Συντονιστικού Φορέων και η συνέχεια έδειξε πως αμφότερες οι πλευρές, παρά την δυσπιστία τους, ξεπέρασαν -ως όφειλαν- τα «κρυώματά τους», προς όφελος του νέου αυτού μέτρου. Αυτό ακριβώς μάλιστα παρατήρησε εύστοχα ο βουλευτής Λέσβου Γιώργος Πάλλης, δίνοντας το στίγμα της πιλοτικής εφαρμογής του Μ.Ι. για το νησί: «Χαίρομαι που με νηφαλιότητα κουβεντιάζουμε με τους φορείς θεσμικά. Μετά από όλο αυτό που έγινε με τις εντάσεις, τώρα οφείλει ο τόπος μας, εσείς δηλαδή οι φορείς, με ηρεμία να γίνετε ο πυλώνας στήριξης του νέου μέτρου. Να στηρίξουμε την πιλοτική εφαρμογή του και να δώσουμε σαν Λέσβος το καλό παράδειγμα, προς όφελος όλων των νησιών», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πάλλης.

10.000 μοναδικοί αριθμοί νησιώτη

Ειδικότερα τώρα για το ίδιο το μέτρο, μια και για αυτό διοργανώθηκε η σύσκεψη, ο Υφυπουργός έδωσε μία εικόνα των πρώτων ημερών της εφαρμογής του Μ.Ι. Υποστηρίζοντας πως ήδη έχουν εκδοθεί 10.000 μοναδικοί αριθμοί νησιώτη και πως ήδη εκδίδονται εισιτήρια υπό την «σκέπη» του νέου μέτρου. Στη Λέσβο, σύμφωνα με τον κ. Σαντορινιό, έχουν εκδοθεί περί τους 2.500 μοναδικούς αριθμούς νησιώτη, για να στραφεί στη συνέχεια στο πιο ίσως ουσιώδες κομμάτι του μέτρου, που αφορά στις επιχειρήσεις, που είναι όμως και λίγο πιο περίπλοκο για να εφαρμοστεί.

Από Σεπτέμβρη και οι επιχειρήσεις

«Σκοπός μας είναι να βοηθήσουμε τις νησιωτικές επιχειρήσεις στο  μεταφορικό κόστος τους. Και αυτό που έχει σημασία δεν είναι μόνο η μείωση του κόστους των εμπορευμάτων προς τα νησιά. Αλλά θα έλεγα πως έχει η επιδότηση του κόστους μεταφοράς, έχει ξεχωριστή σημασία και από τα νησιά. Ειδικά από νησιά όπως είναι αυτά του Βορείου Αιγαίου που έχουν μεγάλη παραγωγή, αλλά σημαντική είναι και η ενδιάμεση μεταφορά μεταξύ δηλαδή των νησιών», είπε επ΄ αυτού ο υφυπουργός ενημερώνοντας πως τέλη Ιουλίου θα μπουν και οι επιχειρήσεις στο μέτρο, λαμβάνοντας τον σχετικό κωδικό πιστοποίησης. Καλώντας τους επιχειρηματίες να κρατούν τα παραστατικά (τιμολόγια, μεταφορικές, εισιτήρια) για να τα καταθέσουν τον Σεπτέμβρη και να πληρωθούν τον Οκτώβρη. Η διαδικασία αυτή, σύμφωνα πάντα με τον Υπουργό θα είναι τρίμηνη και επιλέξιμες είναι ουσιαστικά όλες οι επιχειρήσεις, αφού ορίζονται στο μέτρο ως «μεσαίες επιχειρήσεις» εκείνες με 40 εκ. ευρώ ετήσιο κύκλο εργασιών. Για όσες επιχειρήσεις τώρα έχουν δικό τους μέσο μεταφοράς, θα επιδοτείται κανονικά το εισιτήριο των οχημάτων τους.

«Καταλαβαίνω την δυσπιστία είναι κατανοητή σε έναν βαθμό, ευτυχώς όμως πάμε μέχρι στιγμής καλά. Είναι μία πιλοτική εφαρμογή και τώρα πρέπει να αντιμετωπίσουμε και τα λάθη, αλλά και τυχόν λάθη. Εγώ ζητάω από εσάς να βοηθήσετε το μέτρο. Δεν το κάνουμε για προεκλογικούς λόγους, το κάνουμε γιατί είναι θεσμός και ένα αίτημα ετών των νησιωτών», πρόσθεσε ο Υφυπουργός. 

Τι ζήτησαν οι φορείς για το Μ.Ι. από τον Υφυπουργό - Αίτημα Αστυρακάκη για την ξεχασμένη ακτοπλοϊκή σύνδεση

Και ξανά το θέμα της σύνδεσης με τη Θεσσαλονίκη

Οι φορείς τώρα από την πλευρά τους, έκαναν τις πρώτες παρατηρήσεις τους και δεσμεύτηκαν στο εγγύς μέλλον να καταθέσουν και εμπεριστατωμένα τις προτάσεις τους για την βελτίωση του μέτρου. Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λέσβου Βαγγέλης Μυρσινιάς χαρακτηριστικά, ζήτησε αύξηση των πόρων για το μέτρο αυτό, προκειμένου να επιτευχθεί μεγαλύτερη επιδότηση στο μέλλον ανά μεταφορά. Αλλά και την επιδότηση της μετακίνησης των επισκεπτών προς τα νησιά. Πιο σημαντικό όμως αίτημα που δεν είχε να κάνει με το νέο νόμο καθ΄ αυτό, αλλά με το πνεύμα του, ήταν εκείνο που αφορά σε ένα ολοκληρωμένο σύστημα συγκοινωνιών για τα νησιά. Με τον αντιδήμαρχο Τουρισμού Κώστα Αστυρακάκη να βάζει ξανά το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Μυτιλήνης με τη Θεσσαλονίκη.

Η παρέμβαση Αστυρακάκη

 «Η τελευταία σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Κυκλάδες, επιβάλει ισοδυνάμως και ισοτίμως τη δημιουργία των προϋποθέσεων από την μεριά του Υπουργείου σας, ώστε να συνδεθεί και η Λέσβος με τη Θεσσαλονίκη», ξεκίνησε χαρακτηριστικά ο κ. Αστυρακάκης την παρέμβασή του και συνέχισε: «κ. Υπουργέ χρωστάτε πολλά σε αυτό το νησί. Όλη η Ελλάδα χρωστάει. Και δεν ζητάμε να πληρώσετε. Ούτε ελεημοσύνες ζητάμε. Ζητάμε να αποδοθούν ευθύνες, σε αυτούς που με την πρακτική τους οδήγησαν αυτή τη σύνδεση σε εκφυλισμό και ακύρωση. Ζητάμε από μια αριστερή κυβέρνηση, να δει με μια πιο καθαρή και αντικειμενική  ματιά, τις πραγματικές δυνατότητες και ανάγκες των νησιών, χωρίς τις υποκειμενικές και ιδιοτελείς πολλές φορές κρίσεις και αξιολογήσεις του παρελθόντος, τα παραγοντιλήκια και τις ευνοϊκές συγκοινωνιακές ρυθμίσεις, ώστε το νησί να επανακτήσει αυτονόητα κεκτημένα που έχουν ακυρωθεί.  Ζητάμε λοιπόν να διευκολύνετε τις διαδικασίες και τις αδειοδοτήσεις, ώστε πλοιοκτήτες να έχουν κίνητρο να μπουν στην γραμμή και να ξαναδημιουργηθεί η σύνδεση Θεσσαλονίκης - Λήμνου - Μυτιλήνης, τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα, με νεότευκτα και ταχύπλοα πλοία».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΆΡΘΡΑ
Τελευταία τροποποίηση Κυριακή, 22 Ιουλίου 2018 19:57
FOLLOW US
Copyright © 2017 EmprosNet.gr
Εμπρος Ημερήσια Εφημερίδα Νομού Λέσβου - Καρά Τεπέ - Mυτιλήνη - 81100
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Top