Όταν οι νότες έχουν ιδιότητες ψυχοθεραπευτικές και για τα παιδιά με αυτισμό!

Ένα μουσικό ταξίδι αγάπης με την Αννίτα Ματζουράνη [Vid]

13/12/2022 - 09:00 Ενημερώθηκε 15/12/2022 - 10:08

«Εγώ είμαι εγώ και τα’ χω βρει με την δική μου φάτσα» αναφέρουν οι στίχοι του τραγουδιού «Εγώ είμαι εγώ» που έγραψε ο Γιάννης Δεσύπρης. Το τραγούδι αυτό είναι από τα πιο αγαπημένα των παιδιών της ΣΥΝ- εξέλιξης. Αυτό γιατί όπως εξηγεί η καθηγήτρια μουσικής Αννίτα Ματζουράνη αναδεικνύουν την μοναδικότητα του καθενός.

Η καθηγήτρια μουσικής Αννίτα Ματζουράνη, διδάσκει εδώ και ένα χρόνο περίπου, μουσική σε παιδιά που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού. Εδώ θα πρέπει να αναφερθεί ότι εκτός από τις ακαδημαϊκές γνώσεις της ως προς την μουσική έχει φροντίσει να παρακολουθήσει σεμινάρια σχολικής ψυχολογίας και διαχείρισης παιδιών με ειδικές δεξιότητες.

Η Αννίτα Ματζουράνη

«Η μουσική είναι ήχος και όταν ο ήχος σε αγγίζει στην ψυχή σου αισθάνεσαι πολύ όμορφα. Ο ήχος είναι θεραπευτικός όχι μόνο για την ψυχή μας αλλά και για το μυαλό μας», αυτό τόνισε η κα Ματζουράνη κατά την διάρκεια της συνέντευξης που παραχώρησε στο «Ε» στο Ωδείο Μυτιλήνης «Νίκος Σκαλκώτας». Εκεί όπου κάθε Τρίτη μαζί με τον σύλλογο ΣΥΝ- εξέλιξη ταξιδεύουν τα παιδιά με αυτισμό στον μαγικό κόσμο της μουσικής. Η μουσική αυτή δρα θεραπευτικά όχι μόνο για τα ίδια τα παιδιά αλλά και για τους γονείς που καλούνται να διαχειριστούν ένα ιδιαίτερο πρόβλημα , ας μας επιτραπεί ο όρος.

Σημειώνεται ότι μετά από πρόταση της κα Ματζουράνη προς την διεύθυνση του Ωδείου Μυτιλήνης «Ν.Σκαλκώτας», ανοίγει διάπλατα η πόρτα του Ωδείου για τα παιδιά και τους γονείς της ΣΥΝ-εξέλιξης. Η ΣΥΝ-εξέλιξη, σε ανακοίνωσή της, ευχαριστεί εγκάρδια τον Διευθυντή του Ωδείου Μυτιλήνης «Ν.Σκαλκώτας» Γεώργιο Παζαΐτη για την άψογη φιλοξενία και την γραμματέα του Ωδείου Ευστρατία Γκέντση για την ευγενική υποδοχή όλης της ομάδας.

Μουσικοθεραπεία για παιδιά με αυτισμό

Σήμερα, η μουσικοθεραπεία, είναι αναγνωρισμένη ως μια αποτελεσματική παρέμβαση για τα άτομα με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (Autism Spectrum Disorder) ή πιο απλά με αυτισμό, αναφέρει στο άρθρο «Μουσικοθεραπεία για παιδιά με αυτισμό», η μουσικοθεραπευτής Αντωνία Χατζηευτυχίου. Σε αυτό σημειώνει μάλιστα ότι σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, ήδη από το 1950-60, η Juliette Alvin και οι Nordoff και Robbins υπέδειξαν με την πρακτική τους την ευεργετικότητα της μουσικοθεραπείας στα άτομα με αυτισμό. «Η μουσικοθεραπεία μπορεί να ακουμπήσει τα πιο καίρια σημεία αυτής της διαταραχής και να συμβάλει σημαντικά στη βελτίωση βασικών δεξιοτήτων. Έχει παρατηρηθεί πως τα άτομα με αυτισμό συχνά παρουσιάζουν έντονο ενδιαφέρον και ανταπόκριση στη μουσική. Έτσι, η μουσική είναι ένα πολύ καλό εργαλείο για να δουλέψει κανείς μαζί τους» επισημαίνει η κα Χατζηευτυχίου.

«Η μουσική τελικά ασκεί θεραπευτικό ρόλο σε μικρούς και μεγάλους. Ειδικά στον αυτισμό γίνεται ένας καλός, αβίαστος τρόπος επικοινωνίας με χαρά και ευχαρίστηση. Το κάθε παιδί θα εκφράσει αυτό που του αρέσει, θα ακολουθήσει τους κανόνες της μουσικής συνεδρίας και θα πάρει κάποιες πρωτοβουλίες, που ενισχύουν την αυτοπεποίθησή του και ενδυναμώνουν τη θέση του στην ομάδα» αναφέρουν τα μέλη της ΣΥΝ-εξέλιξης για το μουσικό ταξίδι και συμπληρώνουν σε κάποιο άλλο σημείο του κειμένου: «Αυτές οι στιγμές που βιώνουμε δεν περιγράφονται με λέξεις. Στιγμές δυνατές, γεμάτες αγάπη, σεβασμό, ενθάρρυνση, αποδοχή και πολλές εκπλήξεις απ’ τις επιδόσεις των παιδιών. Κι εκεί γεννιέται το απόσταγμα της σύνδεσης, της αλληλεπίδρασης και της επικοινωνίας .Λέξεις, νοήματα, αξίες, που αρκετά συχνά γίνονται και το ζητούμενο στον μαγικό κόσμο του αυτισμού.Όταν όμως αρχίζουν να αχνοφαίνονται, υπάρχει μια πολύ δυνατή αλληλεπίδραση που εμπεριέχει ευχάριστα συναισθήματα» .

Το μουσικό ταξίδι

Το μουσικό ταξίδι των παιδιών της ΣΥΝ-εξέλιξης με την αγαπημένη καθηγήτρια μουσικής Αννίτα Ματζουράνη, έκλεισε ένα χρόνο ζωής κι αλλάζει σελίδα, όπως σημειώνεται σε δελτίο Τύπου της ΣΥΝ- εξέλιξης.

Πριν ένα χρόνο, διαμορφώθηκε στο χώρο του Συλλόγου, μια ζεστή γωνιά, όπου κάθε Κυριακή, η Αννίτα ενέπνεε με τη μουσική τα παιδιά της ΣΥΝ-εξέλιξης. «Η ίδια με πολύ σεβασμό τα διαφοροποιούσε σε μικρές ομαδούλες, με κριτήριο την ηλικία και την λειτουργικότητά τους. Αυτή η ιδέα λειτούργησε εξαιρετικά και σιγά-σιγά εμπνέονταν κι οι μητέρες, μέχρι που δημιουργήθηκε ένα σχήμα, το οποίο εμφανίστηκε σε δύο εκδηλώσεις». Η πρώτη εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στα Τσαμάκια [Απρίλιος 2022], στον τερματισμό της φετινής ποδηλατοπορείας του συλλόγου και η δεύτερη κατά την διάρκεια επίσκεψης του πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της Digea Στρατή Λιαρέλλη και των εκπροσώπων της εταιρείας στο γραφείο της ΣΥΝ-εξέλιξης [Μάιος 2022] χαρίζοντας δώρα κι από ένα γιουκαλίλι σε κάθε παιδί.

«Ευχαριστούμε από καρδιάς την αγαπημένη σε όλη την ομάδα μας Αννίτα Ματζουράνη για την εθελοντική της προσφορά!» καταλήγει το συγκεκριμένο κείμενο που συντάχθηκε όπως σημειώνεται με στόχο να προσκαλέσει κι άλλους γονείς παιδιών με αυτισμό να πάρουν μέρος σ’ αυτό το μουσικό ταξίδι, που έχει το ίδιο πολλή ομορφιά κι όχι τόσο ο προορισμός του…

Η Αννίτα Ματζουράνη

H Αννίτα Ματζουράνη ζει και εργάζεται στη Μυτιλήνη, ως Καθηγήτρια Κλασικής Κιθάρας.

Είναι πτυχιούχος κλασικής κιθάρας και ανώτερων θεωρητικών (Πτυχίο Ειδικού Αρμονίας, Αντίστιξης και Φυγής).

Διδάσκει κλασική κιθάρα στο Ωδείο «Νίκος Σκαλκώτας» (Παράρτημα Μυτιλήνης) από το 1989, ενώ υπήρξε συνεργάτης και με το Εθνικό Ωδείο (Παράρτημα Μυτιλήνης).

Έχει εμπειρία διεύθυνσης κιθαριστικών συνόλων και κάνει μεταγραφές μουσικών έργων και τραγουδιών.

Εκτός από την εμπειρία της στη μουσική παιδαγωγική, διαθέτει ιδιαίτερη ευαισθητοποίηση στη διαχείριση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων. Ειδικότερα, από τον Απρίλιο του 2017, έως τον Μάιο του 2021, εργάστηκε ως δασκάλα κιθάρας στη ΜΚΟ “Connect By Music”. Αντικείμενό της, η διδασκαλία κιθάρας σε πρόσφυγες και μετανάστες (ανηλίκους και ενήλικες) στα κέντρα φιλοξενίας προσφύγων (Μόρια, Καρά-Τεπέ, Tapuat, Gekko School). Στο πλαίσιο αυτό, ανέλαβε τον συντονισμό ομαδικών μαθημάτων κιθάρας σε παιδιά και ενήλικες, οι οποίοι δεν είχαν καμία μουσική γνώση. Παρόλα αυτά, με συστηματική δουλειά σε χρονικό διάστημα ολίγων μηνών, οι μαθητές διδάχθηκαν βασικά στοιχεία μουσικής θεωρίας, απέκτησαν αίσθηση του ρυθμού και δεξιότητες ανάγνωσης παρτιτούρας, καθώς και ταμπλατούρας.

Το 2018, της ανατέθηκε η συγγραφή της Μεθόδου Εκμάθησης Κιθάρας για το CBM, η οποία κυκλοφόρησε το 2019. Περιλαμβάνει βασική μουσική σημειογραφία, τραγούδια από διάφορες χώρες (Ιράν, Αφγανιστάν κ.ά.) καθώς και δικές της μελωδικές ασκήσεις.
Η πρωτοτυπία της μεθόδου, έγκειται στο ότι κάθε μελωδία παρουσιάζεται ταυτόχρονα σε παρτιτούρα, ταμπλατούρα και εκμάθηση ακόρντων.

Στο πλαίσιο της δράσης της στο CBM ανέλαβε την εκπαίδευση και καθοδήγηση Εθελοντών αναφορικά με τη μεθοδολογία οργάνωσης και διεξαγωγής μαθημάτων κιθάρας. Συμμετείχε σε ειδική εκδήλωση για την παρουσίαση του CBM και το εκπαιδευτικό του έργο (Βρυξέλες, 2019). Σε Διεθνές Forum στην Ολλανδία, παρουσίασε τη μέθοδο διδασκαλίας που εφαρμόζει στις δομές προσφύγων του CBM (προσομοίωση διδασκαλίας), παρουσία της πολιτικής ηγεσίας της χώρας (2019).

Έχει συμμετάσχει ως ομιλήτρια σε Ημερίδες της «Ηλιακτίδας Α.Μ.Κ.Ε.» (2018 & 2019), μιλώντας για την επίδραση της μουσικής και τον αντίκτυπό της στην καθημερινότητα των προσφύγων.

Επίσης έχει λάβει μέρος στο εθνογραφικό ντοκιμαντέρ: “Limbo Morias Garden” της Blume Karla.

Σήμερα, συνεργάζεται με τη ΜΚΟ «Ηλιακτίδα ΑΜΚΕ», όπου διδάσκει κιθάρα και άλλες μουσικές δράσεις, σε ανήλικους ασυνόδευτους πρόσφυγες (παιδιά και εφήβους).

Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια σχολικής ψυχολογίας και διαχείρισης παιδιών με ειδικές δεξιότητες «Αυτισμός: συμπτώματα και Αντιμετώπιση», «Μουσικοθεραπεία» και από το 2021 συνεργάζεται με «ΣΥΝ-εξέλιξη Λέσβος» (Σύλλογος Γονέων και Φίλων Ανθρώπων με Αυτισμό), διδάσκοντας μουσική σε παιδιά με διαταραχή αυτιστικού φάσματος.

Έχει δώσει συνεντεύξεις σε Ελληνικά και διεθνή ΜΜΕ. Ενδεικτική αναφορά: Δημόσια Τηλεόραση (ΕΡΤ) Euronews, έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ Λέσβου.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey