Συγκρατημένοι οι έμποροι

Άνοιξε η αγορά της Μυτιλήνης [Vid]

05/04/2021 - 12:18 Ενημερώθηκε 07/04/2021 - 15:34

Άνοιξαν τις πόρτες τους από σήμερα τα καταστήματα προκειμένου να εξυπηρετήσουν τους καταναλωτές, ύστερα από μήνες, με τη διαδικασία click away και click inside, όπως εξηγεί σε δήλωσή του ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης, Παναγιώτης Παπαρίσβας.

Οι καταστηματάρχες ελπίζουν στην ανταπόκριση του κόσμου προκειμένου να πάρουν μια σημαντική οικονομική ανάσα και να επανέλθουν σταδιακά στην προ κορωνοϊού εποχή, ωστόσο οι περισσότεροι καταστηματάρχες κρατούν μικρό καλάθι.

Πώς πηγαίνουμε για ψώνια από σήμερα

Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση, οι επισκέψεις των καταναλωτών στα εμπορικά καταστήματα θα γίνονται μόνο με ραντεβού και με τη χρήση sms στον αριθμό 13032 για διάστημα τριών ωρών και μία φορά την ημέρα.

Δηλαδή, κάθε άτομο αποστέλλει κενό μήνυμα (SMS) μέσω του κινητού του τηλεφώνου με αποδέκτη τον πενταψήφιο κωδικό αριθμό 13032. Στη συνέχεια θα λαμβάνει γραπτό απαντητικό μήνυμα που επιβεβαιώνει τη δυνατότητα μετακίνησης για διάστημα τριών ωρών από τη λήψη του απαντητικού μηνύματος, εφόσον το άτομο που αποστέλλει το μήνυμα δεν έχει ήδη μετακινηθεί για τον ίδιο λόγο εντός του ίδιου εικοσιτετραώρου.

Κατά τη μετακίνησή του, κάθε άτομο οφείλει να φέρει μαζί του υποχρεωτικά την αστυνομική του ταυτότητα ή διαβατήριο και να είναι σε θέση να επιδεικνύει το απαντητικό μήνυμα, με το οποίο επιβεβαιώνεται η δυνατότητα μετακίνησης, στο κινητό τηλέφωνό του. Για τον σκοπό της τήρησης της δυνατότητας μετακίνησης μόνο μία φορά την ημέρα και προς διασφάλιση της προστασίας προσωπικών δεδομένων, τα στοιχεία του μηνύματος τηρούνται μόνο μέχρι τη λήξη του εικοσιτετραώρου στο οποίο αφορά το μήνυμα.

Για την προμήθεια αγαθών μέσω της διαδικασίας προαγοράς/προεπιλογής με ηλεκτρονικό ή τηλεφωνικό μέσο για παραλαβή/αγορά εκτός καταστήματος (click away) ή μέσω καθορισμού ραντεβού με ηλεκτρονικό ή τηλεφωνικό μέσο για παραλαβή/αγορά εντός καταστήματος (click inside), ο πολίτης υποχρεούται να φέρει επιπρόσθετα ηλεκτρονικό αποδεικτικό έγγραφο ή σχετικό τηλεπικοινωνιακό μήνυμα ή το αποδεικτικό της ψηφιακής πλατφόρμας e-Καταναλωτής της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.

Η επιχείρηση

Σε ό,τι αφορά στο μήνυμα, θα πρέπει να υπάρχει καταχώριση της παραγγελίας/ραντεβού από την επιχείρηση και αποστολή στον πελάτη είτε ηλεκτρονικού αποδεικτικού εγγράφου της αγοράς (προπληρωμένη παραγγελία), ή του ραντεβού, είτε μηνύματος SMS που φέρει τα εξής στοιχεία: επωνυμία, διεύθυνση και ΑΦΜ της επιχείρησης, καθώς και το χρονικό διάστημα παραλαβής.

Η παραλαβή θα πρέπει να γίνει από ένα άτομο και η πληρωμή μόνο ηλεκτρονικά ή με POS κατά την παραλαβή.

Επίσης, η επιχείρηση είναι υποχρεωμένη να αναρτά με έγγραφο ή ψηφιακό τρόπο τον μέγιστο αριθμό καταναλωτών που επιτρέπεται να βρίσκονται εντός του καταστήματος, τηρουμένης της αναλογίας ενός ατόμου ανά 25 τ.μ., με μέγιστο αριθμό τα 20 άτομα.

Στην περίπτωση της παραλαβής εκτός καταστήματος (click away), θα πρέπει να τηρείται ελάχιστη απόσταση δύο μέτρων μεταξύ των πελατών, ο μέγιστος αριθμός των ατόμων στην αναμονή δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 9 άτομα και ο μέγιστος χρόνος παραμονής στο σημείο παραλαβής θα πρέπει να είναι μάξιμουμ 10 λεπτά.

Επίσης από σήμερα απελευθερώνονται οι πωλήσεις και των ειδών, εκτός τροφίμων, από τα σούπερ μάρκετ.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey