Β΄ Λύκειο εναντίον Πειραματικού Λυκείου Μυτιλήνης; Mέρος ΙΙ

23/10/2018 - 13:41

Γιατί οι γονείς των παιδιών υποχώρησαν μπροστά στην αμετακίνηση θέληση των παιδιών τους να γραφούν στο Β΄ Λύκειο και όχι στο Πειραματικό Λύκειο;

Όπως είναι γνωστό η φιλία κατέχει ξεχωριστή θέση στη ζωή του εφήβου. Κατά την περίοδο της εφηβείας, οι σχέσεις του εφήβου με τους συνομηλίκους είναι πολύ σημαντικές και επηρεάζουν σημαντικά την κοινωνική και συναισθηματική του ανάπτυξη. Η απομάκρυνση του εφήβου από τους φίλους του, θα του δημιουργήσει έντονη αρνητική συναισθηματική φόρτιση. Όπως είναι γνωστό από την παιδαγωγική επιστήμη τα αρνητικά συναισθήματα μπορεί να εμποδίσουν τη μάθηση. Η νευροεπιστήμη εξάλλου δείχνει ότι η δεξιότητα επίλυσης προβλημάτων είναι μειωμένη και λιγότερο αποτελεσματική όταν υπάρχει έντονη συναισθηματική φόρτιση. Αντίθετα τα θετικά συναισθήματα μπορούν να συμβάλλουν θετικά ως κίνητρα μάθησης και αυτοεκτίμησης. Η βίωση θετικών συναισθημάτων συσχετίζεται και με την αποτελεσματικότητα τόσο στη μάθηση όσο και στην εργασία. Με λίγα λόγια τα παιδιά για να αποδώσουν στα μαθήματά τους πρέπει να νοιώθουν καλά, και εδώ που τα λέμε όχι μόνο τα παιδιά αλλά όλοι οι άνθρωποι. Αναφερθήκαμε πολλές φορές από αυτή τη στήλη ότι τα αρνητικά συναισθήματα δημιουργούν την ενεργοποίηση μηχανισμών άμυνας που εμποδίζουν τη μάθηση. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο η απόφαση των γονέων λοιπόν ήταν σωστή. Άλλωστε όπως μάθαμε, σε σύσκεψη που έγινε υπό τη Δ/νση της Β/θμιας Εκπαίδευσης με τους Δ/ντές όλων των Λυκείων συμφώνησαν ότι για παιδαγωγικούς λόγους τα παιδιά έπρεπε να παραμείνουν εγγεγραμμένα στο Β΄ Λύκειο.

Ας δούμε τώρα το νομικό πλαίσιο που διέπει τις μεταγραφές των μαθητών και την φοίτησή τους στα Σχολεία της πόλης. Σύμφωνα με το άρθρο 12 της Aριθμ. 10645/ΓΔ4 /ΥΑ 120Β/2018 «1. Οι μαθητές/τριες φοιτούν στο Γυμνάσιο ή Γενικό Λύκειο στην περιοχή του οποίου ευρίσκεται η μόνιμη κατοικία τους.

  1. Στις πόλεις στις οποίες λειτουργούν περισσότερα από ένα Γυμνάσια ή Γενικά Λύκεια, τα όρια της περιοχής τους και ο μεγαλύτερος αριθμός μαθητών/τριών που είναι δυνατόν να φοιτήσουν σε αυτά καθορίζεται με απόφαση του/της αρμόδιου/ας Διευθυντή/ντριας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι περιοχές των σχολείων, εφόσον δεν μπορούν να καθοριστούν στο πλαίσιο της δικαιοδοσίας ενός/μίας μόνο Διευθυντή/ντριας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθορίζονται με απόφαση του/της αρμόδιου/ας Περιφερειακού/ής Διευθυντή/ντριας Εκπαίδευσης.

Εάν ο αριθμός των μαθητών/τριών που φοιτούν υπερβεί, για οποιονδήποτε λόγο, τις δυνατότητες στέγασης του διαθέσιμου διδακτηρίου ενός σχολείου, ο/η αρμόδιος/α Διευθυντής/ντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αίρει την υπεραριθμία με αυτεπάγγελτη υποχρεωτική μετεγγραφή ανάλογου αριθμού μαθητών/τριών. Κατά την αυτεπάγγελτη υποχρεωτική μετεγγραφή, σύμφωνα με τα ανωτέρω, λαμβάνονται υπόψη σχετικά χωροταξικά δεδομένα σε συνδυασμό με τις προτιμήσεις των κηδεμόνων των μαθητών/τριών».

Στην προκειμένη περίπτωση και πριν εκδοθεί η εντολή του Περιφερειακού Δ/ντή Εκπαίδευσης να δοθούν οι αίθουσες από το Πειραματικό στο Β΄ Λύκειο, εκδόθηκε λίστα των υποχρεωτικά μεταγγραφέντων μαθητών του Β΄ Λυκείου χωρίς καν να ενημερωθούν και να καταγραφούν οι προτιμήσεις των κηδεμόνων τους. Ευτυχώς αυτές οι υποχρεωτικές μεταγγραφές δεν πραγματοποιήθηκαν ποτέ.

Το κατά πόσο όλοι οι μαθητές στη Μυτιλήνη φοιτούν στην περιοχή όπου βρίσκεται η μόνιμη κατοικία τους είναι ακόμη μία πονεμένη ιστορία. Πέρα από το γεγονός ότι ο καθένας δηλώνει όποια διεύθυνση τον βολεύει και φυσικά τίποτε δεν ελέγχεται, τα τελευταία χρόνια τα χαρτιά των μαθητών πηγαίνουν απευθείας από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο. Όσο και αν αυτό είναι «παράνομο» είναι παιδαγωγικά σωστό. Όταν υπάρχει πρόβλημα στέγασης που δεν λύνεται (στην προκειμένη περίπτωση να μην υπήρχαν άδειες αίθουσες στο Πειραματικό Λύκειο) τότε μπορούν να γίνουν οι υποχρεωτικές μεταγραφές με όσο γίνεται τη συναίνεση όλων των γονέων των οποίων τα παιδιά θα μεταγραφούν. Δεν τηρούμε τους νόμους κατά το δοκούν και αποσπασματικά αλλά με προτεραιότητα πάντα το σύνθημα «Πρώτα ο μαθητής» που εμπνεύστηκε η κ. Διαμαντοπούλου πρώην Υπουργός Παιδείας, αλλά όπως φαίνεται το σύνθημα έμεινε στα χαρτιά να φυλλοροεί.

 

* Η Ευγενία Κουτσίδου είναι περιβαλλοντολόγος, PhD- Εκπαίδευση Ενηλίκων MSc.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey