Το Master Plan της ασφυξίας...

25/10/2020 - 11:07

Το Master Plan του λιμανιού της Μυτιλήνης συζητιέται εδώ και κάμποσα χρόνια χωρίς μέχρι τώρα να έχει πάρει την οριστική μορφή του και την έγκριση της Πολιτείας, προκειμένου να δρομολογηθούν οι αναγκαίες παρεμβάσεις που χρειάζονται, ως προς τις προτεινόμενες χρήσεις, ώστε και η πόλη της Μυτιλήνης, που το λιμάνι της έχει κυρίαρχη παρουσία, να είναι πιο λειτουργική. Πριν την ανάληψη της σημερινής δημοτικής αρχής Μυτιλήνης είχε παρουσιαστεί από τους μελετητές το προτεινόμενο Μaster Plan που προέβλεπε μεταξύ άλλων το γκρέμισμα του παλιού Κολυμβητηρίου και ούτε λίγο, ούτε πολύ, τις χρήσεις όλων των δράσεων που σχετίζονται με το λιμάνι να βρίσκονται εντός του υφιστάμενου λιμανιού. Οι προτεινόμενες χρήσεις κυριολεκτικά προκαλούσαν ασφυξία στο λιμάνι και στο κυκλοφοριακό της πόλης, αφού κρουαζιέρα, επιβατικό και εμπορικό λιμάνι, πλοία σύνδεσης με την Τουρκία και... τα πάντα όλα εντάσσονταν εντός του σημερινού λιμανιού. Υπήρξαν ομολογουμένως ενστάσεις και φωνές και μάλιστα και αρκετά τεκμηριωμένες, όπως για το «έγκλημα» του προτεινόμενου γκρεμίσματος του εμβληματικού κολυμβητηρίου και ευτυχώς η νέα δημοτική αρχή υπό τον Κύτελη προχώρησε στον επανασχεδιασμό του Master Plan προτείνοντας συγκεκριμένες βελτιωτικές παρεμβάσεις που θα το καθιστούσαν πιο λειτουργικό σε ό,τι αφορά τις χρήσεις του.

Και οι βελτιωτικές αλλαγές του

Καταρχάς πρότεινε την ανακατασκευή και την αξιοποίηση του κολυμβητηρίου, βάζοντας τέρμα σε κάθε συζήτηση για το γκρέμισμά του, ενώ πρότεινε την αποκέντρωση κάποιων χρήσεων, εκτός του υφιστάμενου λιμανιού. Για παράδειγμα και έως ότου χωροθετηθεί το νέο εμπορικό λιμάνι που είχε προσδιοριστεί για τον Καρά Τεπέ, προτείνεται με τις αναγκαίες παρεμβάσεις το εμπορικό λιμάνι να πάει στο Πέραμα του κόλπου της Γέρας, πλην της μεταφοράς των καυσίμων, λόγω του κλειστού κόλπου, που προτείνεται για άλλο λιμάνι του νησιού. Ενώ η δημιουργία υδατοδρομίου για την πρόσβαση υδροπλάνων όποτε αυτό προκύψει στο νησί προτείνεται να δημιουργηθεί στη Σκάλα Λουτρών. Το κρίσιμο ωστόσο είναι ότι οι προτεινόμενες αλλαγές έχουν να κάνουν με συγκεκριμένες παρεμβάσεις που θα πρέπει να δρομολογηθούν στην πόλη ώστε ο χώρος πέριξ του λιμανιού να γίνει πιο ελκυστικός και πιο λειτουργικός για τη ζωή των πολιτών και των χρηστών του λιμανιού. Και για να συμβεί αυτό θα πρέπει επιτέλους να υπάρχει ένα Master Plan που να αποτελεί τον …μπούσουλα όλων αυτών των παρεμβάσεων, που προφανώς δεν θα γίνουν από τη μια μέρα στην άλλη, αλλά θα χρειαστούν χρόνια και γενναίες χρηματοδοτήσεις, αλλά που όμως χωρίς αυτό δεν μπορεί να προγραμματιστεί τίποτα. Γι αυτό έχει μεγάλη σημασία η έγκριση της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπ. Υποδομών που αν και καθυστέρησε ήρθε να ανοίξει το δρόμο για να τελεσιδικήσει η υπόθεση το συντομότερο δυνατό, ώστε με το νέο ΕΣΠΑ να υπάρχει πεδίο για τις αναγκαίες παρεμβάσεις. Ας φροντίσουν λοιπόν οι εμπλεκόμενοι πολιτικοί και υπηρεσιακοί παράγοντες το θέμα αυτό να μην παραπεμφθεί στις καλένδες!

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey