Περί ανταποκριτών του ΟΓΑ

06/03/2022 - 10:00 Ενημερώθηκε 05/03/2022 - 09:30

Ως κόρη αγροτών νομίζω ότι μου επιτρέπεται να σας αφηγηθώ την περιπέτεια που βίωσα ώσπου η μητέρα μου να καταφέρει να πάρει τη σύνταξή της, ήρθε πάλι στο μυαλό μου λόγω της ιστορίας με τους ανταποκριτές του ΟΓΑ. Χρόνια αγρότισσα, εκτός από αγροτικές δουλειές δούλευε και ως καθαρίστρια. Πλήρωνε κανονικά και τον ΟΓΑ και παράλληλα είχε κάποια ένσημα από το ΙΚΑ. Ποτέ κανείς δεν είπε ότι ο αριθμός των ενσήμων του ΙΚΑ κατ΄ έτος πρέπει να είναι συγκεκριμένος, όταν είσαι ασφαλισμένος στον ΟΓΑ διαφορετικά δημιουργούνται προβλήματα. Τα προβλήματα παρουσιάστηκαν όταν υπέβαλλε αίτηση για συνταξιοδότηση, γιατί η συμβουλή που δόθηκε από τον ανταποκριτή είναι να μην δηλωθούν τα ένσημα, γιατί δεν θα «κυλήσει» η αίτηση. Την ακούσαμε την συμβουλή καθότι ήταν του ειδικού. Έλα όμως που στο σύστημα φαίνονται όλα και ο ΟΓΑ δεν έδινε σύνταξη γιατί τελευταίος ασφαλιστικός φορέας ήταν το ΙΚΑ; Από την άλλη στο ΙΚΑ Μυτιλήνης έλεγαν ότι δεν δικαιούσαι σύνταξη από το ΙΚΑ γιατί είσαι αγρότισσα. Επί τρία χρόνια προσπαθούσαμε να μάθουμε ποιος θα δώσει την ριμάδα την σύνταξη. Οι ανταποκριτές του ΟΓΑ έπαιρναν τηλέφωνα στα κεντρικά για να μας ενημερώσουν. Βέβαια στα τηλέφωνα δεν απαντούσε κανείς και έτσι η απάντηση ήταν «δεν σηκώνουν τα τηλέφωνα». Πήγαμε και σε δικηγόρο να αναλάβει. Το αποτέλεσμα; Να ζητήσει προκαταβολή 150 ευρώ και να μην κάνει ποτέ τίποτα, άλλωστε δεν υποχρεούταν από την στιγμή που δεν έκοψε απόδειξη και το υποφαινόμενο «ούφο» δεν ζήτησε καθότι πίστευε ότι δεν χρειάζεται απόδειξη από την στιγμή που ο άλλος θα πληρωθεί για να κάνει την δουλειά του. Και έτσι αφού κλείσαμε αισίως τα τρία χρόνια από την υποβολή της αίτησης για συνταξιοδότηση μαθαίνω για τον Συνήγορο του Πολίτη. Ποτέ δεν πίστευα από την μέχρι τότε εμπειρία μου ότι μπορεί μια Υπηρεσία του Δημοσίου να κάνει μία δουλειά τόσο γρήγορα και τόσο αποτελεσματικά. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να εκφράσω ένα δημόσιο εύγε για την ύπαρξη του Συνηγόρου του Πολίτη. Μέσα σε τρεις μήνες από την υποβολή του προβλήματος στον Συνήγορο του Πολίτη η μητέρα μου πήρε σύνταξη από το ΙΚΑ που ήταν ο τελευταίος ασφαλιστικός φορέας και ο ΟΓΑ της επέστρεψε όλες της τις εισφορές. Μάθημα πρώτο, οι κεντρικές υπηρεσίες απαντάνε μόνο όταν στείλεις με φαξ το αίτημά σου μέσω ΚΕΠ, ποτέ κανείς δεν θα σε εξυπηρετήσει στα τηλέφωνα, προφανώς κάτι που αγνοούσε η δική μας ανταποκρίτρια του ΟΓΑ, σε αντίθεση με τον Συνήγορο του Πολίτη που δρομολογούσε κάθε κίνηση και έτσι γινόταν και ένα βήμα την φορά. Μάθημα δεύτερο, υπάρχουν καλοί υπάλληλοι μόνο που πρέπει να ψάξεις για να τους βρεις. Μάθημα τρίτο κάποιοι υπάλληλοι πρέπει συνεχώς να εκπαιδεύονται για να μπορούν να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις. Μάθημα τέταρτο δεν χρειάζεται η υπηρεσία και ο υπάλληλος να βρίσκονται στον τόπο κατοικίας σου, μπορούν και με ένα mail να σε εξυπηρετήσουν και ας σας χωρίζουν θάλασσες.

Α και δεν θα ξεχάσω.. 

Όταν πήγα στο ΙΚΑ Μυτιλήνης για να ζητήσω από την αρμόδια υπάλληλο να επισπεύσει την υπογραφή που έπρεπε να βάλει για να πάρει η μητέρα μου την σύνταξη- αυτό ήταν το τελικό στάδιο για να μπουν τα λεφτά στην τράπεζα τον επόμενο μήνα- μου ζήτησε να πάω ξανά την επαύριο γιατί τη δεδομένη χρονική στιγμή δεν μπορούσε. Την επαύριο, που ξαναπήγα, η υπάλληλος έλειπε σε σεμινάριο - κάτι δηλαδή που ήταν μέρες προγραμματισμένο - και φυσικά «εν εξάλλω καταστάσει» πήγα στον Διευθυντή για να παραπονεθώ, του είπα τι ακριβώς συνέβη και μερίμνησε να κλείσει η υπόθεση και τον ευχαριστώ.  

Η ανταπόκριση λοιπόν για μένα σε ότι έχει να κάνει με το δημόσιο δεν είναι δεδομένη και χίλιοι υπάλληλοι να υπάρχουν σε ένα γραφείο. Εξαρτάται από την ευσυνειδησία, την εργατικότητα & την μεθοδικότητα με την οποία κανείς κάνει την δουλειά του.  

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey