
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Τα προβλήματα που προέκυψαν με το έργο του οδικού άξονα Αγ. Παρασκευής -Πέτρας, όπου ένα μέρος του συνέπιπτε με το προς υλοποίηση φράγμα Τσικνιά, είναι γνωστά και χιλιοειπωμένα και από το βήμα αυτό , δείχνει ...προχειρότητα σχεδιασμού και μάλιστα από υπηρεσίες του καθ΄ύλην αρμόδιου υπουργείου που εμπλέκεται με τις μελέτες των δυο αυτών μεγάλων παρεμβάσεων στο νησί μας. Οι αναγκαίες διορθωτικές παρεμβάσεις, για την παράκαμψη του φράγματος από τον εν λόγω οδικό άξονα τελικά πραγματοποιήθηκαν με μεγάλη καθυστέρηση από τις υπηρεσίες του Υπ. Υποδομών και παραδόθηκαν πριν δυο περίπου μήνες στην Περιφέρεια που είχε την αρμοδιότητα για την κατασκευή του έργου, για τις περαιτέρω ενέργειες που απαιτούνται ώστε να ξεμπλοκαριστεί το έργο και να υλοποιηθεί. Στην αρχική τοποθέτησή της η περιφερειακή αρχή, μόλις παρέλαβε την συμπληρωματική μελέτη για το κομμάτι του δρόμου, που παρακάμπτει το φράγμα, ισχυρίστηκε ότι λόγω του ότι το αντικείμενο του νέου έργου είναι αυξημένο και σε μεγάλο ποσοστό, αν δεν κάνουμε λάθος της τάξης του 35%, πρόκειται για εντελώς νέο έργο και γι αυτό θα πρέπει να επαναδημοπρατηθεί. Ομως μια τέτοια εξέλιξη, αν πράγματι επιλεγεί τελικά, σημαίνει ότι όλες οι διαδικασίες δημοπράτησης ξεκινούν από το μηδέν, με ό,τι αυτό σημαίνει για την έγκαιρη υλοποίηση του έργου. Φαίνεται όμως ότι στη συνέχεια υπήρξαν δεύτερες σκέψεις, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο κίνδυνος να χαθεί η χρηματοδότηση και το έργο να μπει σε ...περιπέτειες είναι υπαρκτός και καθ ΄όλα πιθανός και γι αυτό θα πρέπει να αποφευχθεί με κάθε τρόπο. Σε αυτές τις δεύτερες σκέψεις έπαιξε ρόλο το ότι το έργο ως ...γέφυρα πέρασε στο νέο ΕΣΠΑ και εξασφαλίστηκε και η χρηματοδότηση για την πληρωμή των απαλλοτριώσεων που είχαν εκδικαστεί πριν ενάμιση περίπου χρόνο και πρέπει να πιστωθούν μέχρι τις αρχές του επόμενου μήνα, του Ιουνίου, που αποτελούσε ένα «αγκάθι» που έπρεπε να διευθετηθεί, στις συγκεκριμένες προθεσμίες, προκειμένου να υπάρξει συνέχεια για το εν λόγω έργο. Έτσι στο τραπέζι πλέον ...παίζει σοβαρά να μη γίνει επαναδημοπράτηση του έργου, αλλά με τις όποιες τροποιήσεις του προϋπολογισμού και του φυσικού αντικειμένου του έργου να προχωρήσει η συμβασιοποίηση του με την ανάδοχο εταιρεία που έχει προκύψει εδώ και δυο περίπου χρόνια μετά την δημοπράτησή του. Προϋπόθεση γι αυτό είναι να υπάρχει κατ΄αρχάς ακόμη ενεργό ενδιαφέρον από την εν λόγω εταιρεία για να αναλάβει την υλοποίηση αυτού του οδικού έργου, προφανώς με τις αναγκαίες πρόσθετες διορθώσεις που θα γίνουν και για τις οποίες θα υπάρχει συμφωνία. Αυτό που πληροφορούμαστε είναι ότι η απόφαση γι αυτό είναι στην αναθέτουσα αρχή, δηλαδή στην Περιφέρεια, η οποία θα πρέπει να ολοκληρώσει όλες τις συμπληρωματικές διαδικασίες που χρειάζονται ώστε να έχει μια ολοκληρωμένη και σαφή εικόνα για τα νέα δεδομένα του έργου που καλείται να συμφωνήσει, αν πράγματι ακόμη είναι «ζεστός» ο ανάδοχος του έργου, ώστε να προχωρήσει στη συμβασιοποίησή του. Δεν γνωρίζουμε αν από τα νέα δεδομένα που θα προκύψουν υπάρχει αυτή η δυνατότητα για να προχωρήσει, χωρίς επαναδημοπράτηση το έργο, αλλά αυτό που εκτιμούμε είναι ότι αυτή η εξέλιξη θα πρέπει να επιδιωχθεί από την περιφερειακή αρχή για να μην μπει σε νέες «περιπέτειες» αυτό το αναγκαίο έργο που τόσα χρόνια περιμένει την υλοποίησή του! Ιδωμεν...