Ρομπότ… νερού από το Πειραματικό Λύκειο!

11/06/2014 - 16:02

Ταξίδι στο θαυμαστό κόσμο του βυθού, της θάλασσας, της λίμνης και του ποταμού μπορούν πια να πραγματοποιήσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες του Πειραματικού Λυκείου Μυτιλήνης, που κατασκεύασαν ρομπότ… νερού!

Ταξίδι στο θαυμαστό κόσμο του βυθού, της θάλασσας, της λίμνης και του ποταμού μπορούν πια να πραγματοποιήσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες του Πειραματικού Λυκείου Μυτιλήνης, που κατασκεύασαν ρομπότ… νερού!

Όλα ξεκίνησαν από την πρόσκληση του Ιδρύματος Ευγενίδου για τη συμμετοχή στο Πανελλήνιο Πρόγραμμα του Hydrobot.
«Τα hydrobots, τα ρομπότ του νερού, φτιαγμένα από απλά υλικά, δίνουν την ευκαιρία στους λάτρεις των κατασκευών να φτιάξουν ένα τηλεχειριζόμενο υποβρύχιο όχημα, το οποίο μπορεί να πάει όσο βαθιά επιθυμεί ο δημιουργός του για να εξερευνήσει τον πυθμένα της θάλασσας, της λίμνης ή του ποταμού», λέει στο «Ε» ο υπεύθυνος του Προγράμματος και καθηγητής Βιολογίας, Δημήτρης Αϊβαλιώτης.

Με τη βοήθεια αισθητήρων και άλλων συσκευών που μπορεί να προσθέσει ο δημιουργός του, το hydrobot μπορεί να κάνει μετρήσεις βάθους, να λάβει δείγματα νερού για ανάλυση, αλλά και να τραβήξει μοναδικές υποθαλάσσιες φωτογραφίες ή βίντεο.

Έτσι ξεκίνησε μια ομάδα μαθητών του Πρότυπου Πειραματικού Λυκείου Μυτιλήνης μαζί με τους υπεύθυνους καθηγητές, για την κατασκευή τού ρομπότ. Τα βασικά υλικά τα παρείχε το Ίδρυμα Ευγενίδου.

Η κατασκευή
Ξεκινώντας, φτιάχτηκε ο σκελετός και οι αισθητήρες τού hydrobot, με βάση το αρχικό σχέδιο του Προγράμματος. Για την κατασκευή τού ρομπότ χρειάστηκαν πολλές ώρες δουλειάς, ακόμα και τα Σαββατοκύριακα, εκτός ωραρίου του Σχολείου, όπως λένε οι συντελεστές.


Η επιστημονική ομάδα κατά τα πειράματα

Άξιζαν όμως οι κόποι, μπρος στο αποτέλεσμα.
Όταν τελείωσε η κατασκευή τού hydrobot, αλλά και η συναρμολόγηση των αισθητήρων, ξεκίνησε η δεύτερη φάση του προγράμματος, δηλαδή η χρήση του ρομπότ για τη μέτρηση της επίπτωσης της θερμοκρασίας στην ποιότητα ενός υδάτινου οικοσυστήματος.

Σκοπός τής εν λόγω εφαρμογής είναι να ελέγχει το πόσο επηρεάζει η θερμοκρασία του νερού που χρησιμοποιεί η ΔΕΗ για την ψύξη των μηχανών του εργοστασίου της, το θαλάσσιο οικοσύστημα της περιοχής.
Για το σκοπό αυτόν, οι μετρήσεις που θα ληφθούν σε επόμενη φάση, θα αφορούν όλες τις εποχές του επόμενου έτους, ενώ η επιστημονική ομάδα έχει ξεκινήσει συνεργασία με το Τμήμα Επιστημών της Θάλασσας του Πανεπιστημίου Αιγαίου και με την καθηγήτρια Μαρία Κωστοπούλου - Καραντανέλη.

Στο τέλος του Προγράμματος και με την αξιολόγηση των μετρήσεων, θα γίνει προσπάθεια - πάντα με συνεργασία των ενδιαφερόμενων φορέων - για την εξεύρεση λύσεων.



Επιστημονική ομάδα
Από την Α΄ Λυκείου συμμετέχουν οι μαθητές Αλεξάνδρα Ακριώτη, Ταξιάρχης Βαφέας, Ευστράτιος Νιάνιος, Βύρωνας Μιχαλάκης, Αθανάσιος Κουγιουμτζόγλου, Νίκολαος Καραμβάλης. Από τη Β΄ Λυκείου οι Παναγιώτης Βασίλαρος, Μιχαήλ Αντωνιάδης, Μαρίνος Ποδηματής, Ιωάννης Καμπουρόπουλος, Δημήτριος Μαυραντώνης, Γεώργιος Λαφιατής.
Εκτός από τον υπεύθυνο του Προγράμματος, Δημήτρη Αϊβαλιώτη, συμμετέχουν οι καθηγητές Μαρία Κακαρίδου και Βλάσιος Ταμβακέρας.

Πρόγραμμα Hydrobot

Το Ίδρυμα Ευγενίδου, σε συνεργασία με το εργαστήριο «Sea Grant» του Τεχνολογικού Ινστιτούτου Μασαχουσέτης (MIT), έφερε στην Ελλάδα το Hydrobot, ένα πρόγραμμα θαλάσσιας ρομποτικής βασισμένο στο SeaPerch.

Το SeaPerch είναι ένα πρωτότυπο πρόγραμμα ρομποτικής, μέσω του οποίου εκπαιδεύονται οι καθηγητές - και με τη σειρά τους εκπαιδεύουν τους μαθητές τους - στην κατασκευή ενός υποβρύχιου ROV (Remotely Operated Vehicle - Τηλεκατευθυνόμενου Οχήματος).

Το πρόγραμμα, το οποίο ξεκίνησε στο MIT Sea Grant (MITSG) το 2003, έχει ως στόχο να κινήσει το ενδιαφέρον των μαθητών για τις επιστήμες, την τεχνολογία και τις εφαρμογές τους.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey