Ξένη γλώσσα και εξυπνάδα

30/05/2012 - 14:03

Η πολυγλωσσία είναι ένα εφόδιο που αναμφισβήτητα δίνει προβάδισμα στην αγορά εργασίας. Όλοι γνωρίζουν την ανάγκη των ξένων γλωσσών, σε οποιαδήποτε φάση της ζωής τους.

Η πολυγλωσσία είναι ένα εφόδιο που αναμφισβήτητα δίνει προβάδισμα στην αγορά εργασίας. Όλοι γνωρίζουν την ανάγκη των ξένων γλωσσών, σε οποιαδήποτε φάση της ζωής τους.

Γενικά, στην επικοινωνία, στο διαδίκτυο, στις ταμπέλες, στο σχολείο, στις μάρκες, στις σπουδές, όλοι και παντού επικοινωνούν μέσω της ελληνικής, μα και κάποιας ξένης γλώσσας.

Σχετικά, είναι δε ιδιαίτερα χρήσιμο το αποτέλεσμα της έρευνας του Πανεπιστημίου Northwestern των ΗΠΑ, που λέει ότι η γνώση μιας ή δυο ξένων γλωσσών δίνει «ώθηση στη δύναμη του μυαλού». Με λίγα λόγια, η γνώση ξένων γλωσσών σίγουρα κάνει τον άνθρωπο πιο έξυπνο.

Σύμφωνα με τις έρευνες που έγιναν σε 48 εθελοντές, εκ των οποίων οι 23 ήταν δίγλωσσοι, αποδείχτηκε πως οι δεύτεροι ήταν πιο αποδοτικοί όταν υπήρχε θόρυβος, σε σχέση με τους υπόλοιπους. Οι πολύγλωσσοι μπορούσαν να επεξεργαστούν καλύτερα ήχους όταν υπήρχε στο χώρο θόρυβος από άλλες συζητήσεις.

Με λίγα λόγια, μπορούσαν να διαχειριστούν τις ηχητικές πληροφορίες που θα δεχθούν μέσα σε ένα συρφετό συζητήσεων και φλυαρίας. Και τούτο συμβαίνει γιατί έχουν εξασκήσει τα νευρικά κύτταρα και τα εγκεφαλικά να μην «ταράζονται» καθώς ακούνε πολλαπλούς ήχους, αλλά αντίθετα, να μπορούν να προσηλώνονται. Κατά συνέπεια, οι πολύγλωσσοι - παιδιά και ενήλικες - βρήκαν τρόπο να αποτρέψουν ένα αίτιο της επίκτητης δυσλεξίας.

Συμπερασματικά, αν το μέλλον φαίνεται αβέβαιο στον εργασιακό τομέα, αφήνουμε την γκρίνια και πιάνουμε τα βιβλία ξένων γλωσσών, για να αποφύγουμε όχι μόνο την ανεργία αλλά και το χαμηλό διανοητικό επίπεδο.

Οι καλύτερες μέθοδοι εύκολης μάθησης της ξένης γλώσσας είναι ο βιωματικός και ο διαδραστικός. Με αυτούς τους δύο τρόπους, τα παιδιά αποφεύγουν την παθητικότητα, «κάνουν για να μάθουν». Αυξάνεται η αυτοπεποίθησή τους, μαθαίνουν να ζουν, να εκτιμούν και να δραστηριοποιούνται με παιδιά διαφορετικής γλώσσας και εξοικειώνονται με τους «άλλους» στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον.

Και όχι μόνο αυτό! Ο ενθουσιασμός των παιδιών και η κινητοποίηση για να μάθουν κάτι νέο αποκλείουν την παθητικότητα και την αδράνεια του παιδιού που λέει συνέχεια «βαριέμαι».

Στην πραγματικότητα δε βαριέται, αλλά έχει δυσκολίες στη μάθηση. Ωστόσο, αυτός ο ενθουσιασμός σιγά - σιγά λιγοστεύει όταν το μάθημα γίνεται όπως η δασκάλα ξέρει -κι όχι όπως τα παιδιά μπορούν. Σε αυτή την περίπτωση, απαιτείται εμπλουτισμός του τρόπου διδασκαλίας και πρόταση από το διευθυντή του σχολείου για νέες δραστηριότητες των παιδιών .

«Η Mrs Μαριάννα διδάσκει με περίεργο τρόπο. χορεύουνε στην τάξη με τη δασκάλα ενώ κάνουν μάθημα! Άραγε, θα μάθουν τελικά αγγλικά;», έλεγε η Βίκυ καθώς περίμενε να πάρει το γιο της έξω από το φροντιστήριο. «Διάβασα ότι όταν παίζουν αυτό που διδάσκονται, το μαθαίνουν εύκολα - όπως μάθανε τα ελληνικά», απαντά η Κική που ασχολείται αρκετά με το διαδίκτυο.

Πράγματι. Αυτές οι σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας διαφέρουν πολύ από τις κλασσικές. Μέσα όμως από τη διαδραστικότητα, οι μαθητές μπορούν να εμπλουτίσουν τη γνώση της ξένης γλώσσας «σα να ζουν στην ξένη χώρα» και να μάθουν εκφράσεις, συντομεύσεις προφορικών λέξεων και το αυθεντικό γλωσσικό υλικό, καθώς ακούνε και μιλάνε με τους δασκάλους ή τους συμμαθητές.

Από την προσωπική μου εμπειρία, η διδασκαλία της ξένης γλώσσας σε παιδιά από τα τρία τους χρόνια, έχει ως συνέπεια:

- Καθυστέρηση περίπου για έξι μήνες στην έκφραση της ξένης γλώσσας, αλλά και των ελληνικών. Στη συνέχεια, το παιδί προοδεύει πολύ ικανοποιητικά.

- Διαχείριση της ξένης γλώσσας όπως περίπου της ελληνικής.

- Διεύρυνση του γνωστικού ορίζοντα, «άνοιγμα μυαλού» στους συλλογισμούς και στη σκέψη. Ο νέος/η νέα που διδάχτηκε με σωστό τρόπο την ξένη γλώσσα από την προνηπιακή ηλικία, υπερέχει των συνομηλίκων σε εξυπνάδα, εγρήγορση και ωριμότητα, κατά δύο περίπου χρόνια.

Εργασίες έχουν δείξει ότι σημαντικό κίνητρο προσπάθειας στα παιδιά μιας ομάδας είναι η επιβράβευση με ένα αστεράκι, στον πίνακα του τοίχου, με τα ονόματα των συμμαθητών που έχουν σχετική επίδοση στην εκμάθηση της ξένης γλώσσας. Στο τέλος κάθε μήνα, μετράει η εκπαιδευτικός και επιβραβεύει τα τέσσερα παιδιά με τα περισσότερα αστέρια. Την ίδια στιγμή, προτρέπει αυτά που δε βραβεύτηκαν, να πούνε κάτι που σίγουρα το γνωρίζουν, και βραβεύει και αυτά. Με αυτό το κόλπο ως κίνητρο μάθησης, διαφεντεύει όλη την ομάδα η θέληση για επιτυχία.

Γονείς, δώστε στο παιδί σας τη δυνατότητα να μάθει ξένες γλώσσες. Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι γίνεται πιο έξυπνο και εκπαιδευτικά αποδεκτό ότι έχει περισσότερα προσόντα για δουλειά ως ενήλικας.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey