FOLLOW US

ΔιαιτοΛΟΓΙΚΑ

Τι πρωινό θα επιλέξουμε τη Σαρακοστή;

Τις περιόδους νηστείας άλλοι νηστεύουν και άλλοι όχι ή πολλοί νηστεύουν επιλεκτικά κάποια τρόφιμα. Τις περιόδους αυτές αναρωτιέται κανείς τι μπορεί να φάει και να μαγειρέψει, ώστε να είναι και θρεπτικό και χορταστικό!

Αναφορικά με το πρωινό, τα πιο συνήθη πρωινά (τοστ ή γάλα με δημητριακά) αποκλείονται. Τι μπορεί να φάει για πρωινό κάποιος που νηστεύει;

Αρχικά είναι σημαντικό να αναφέρω ότι το γάλα μπορεί να αντικατασταθεί από υποκατάστατα γάλακτος, όπως είναι τα ροφήματα αμυγδάλου, σόγιας, καρύδας ή βρώμης. Τα ροφήματα αυτά μάλιστα είναι εμπλουτισμένα με ασβέστιο και βιταμίνες. Αν και η θρεπτική τους αξία δεν συγκρίνεται με την υψηλή διατροφική αξία του γάλακτος, αποτελούν χρήσιμα υποκατάστατα κατά τη νηστεία ή για άτομα που δεν προτιμούν το γάλα.

Επίσης, το τυρί μπορεί να αντικατασταθεί από τυρί σόγιας. Στο εμπόριο κυκλοφορεί ποικιλία νηστίσιμων τυριών, όμως περιέχουν αρκετό αλάτι (1 γραμμάριο ανά φέτα!!!) και δεν περιέχουν καθόλου πρωτεΐνη. Αντιθέτως, το τυρί σόγιας περιέχει αρκετές πρωτεΐνες. Αν αγοράζετε συσκευασμένο νηστίσιμο τυρί ελέγξτε την ετικέτα για τη διατροφική αξία και προέλευση του τυριού, δηλαδή από τι συστατικά είναι φτιαγμένο.

Εάν φτιάχνετε σπιτικά κουλουράκια ή κέικ για πρωινό, μπορείτε να αντικαταστήσετε το βούτυρο με μαργαρίνη ή ελαιόλαδο.

Τι άλλο μπορείτε να επιλέξετε για πρωινό;

- Ψωμί με ταχίνι και μέλι, μαζί με φρούτο ή μπανάνα.

- Ψωμί με φυστικοβούτυρο, μαζί με φρούτο ή μπανάνα.

- Χυλός βρώμης με υποκατάστατο γάλακτος (γάλα σόγιας, γάλα καρύδας, γάλα αμυγδάλου), συνοδευόμενος με ξηρούς καρπούς και φρούτα.

- Σπιτικές μπάρες δημητριακών με βρώμη και ξηρούς καρπούς.

- Energy balls με χουρμάδες, ξηρούς καρπούς και φυστικοβούτυρο.

- Νηστίσιμα σπιτικά κουλουράκια και 1 φρούτο.

- Κουλούρι Θεσ/νίκης και 1 φρούτο.

- Τοστ ή αραβική πίτα με τυρί σόγιας, και λαχανικά της επιλογής σας.

- Τοστ ή αραβική πίτα με χούμους και λαχανικά της επιλογής σας.

Υπάρχει, λοιπόν, πληθώρα επιλογών για πρωινά στη νηστεία. Θυμηθείτε ότι το πρωινό είναι από τα σημαντικότερα γεύματα της ημέρας, καθώς το σώμα μας χρειάζεται ενέργεια και θρεπτικά συστατικά αφού ενώ εμείς κοιμόμαστε εκείνο συνεχίζει να λειτουργεί!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΆΡΘΡΑ
FOLLOW US
Copyright © 2017 EmprosNet.gr
Εμπρος Ημερήσια Εφημερίδα Νομού Λέσβου - Καρά Τεπέ - Mυτιλήνη - 81100
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Top