FOLLOW US

Χρονογράφημα

Πειραιάς-Χίος-Σίγρι σε οκτώ ώρες

Στα φύλλα 150/2017 και 151/2018 της εφημερίδας «Τα νέα των Σκαλοχωριτών» δημοσιεύθηκαν δύο ενδιαφέροντα κείμενα του Τάκη Ιορδάνη, προέδρου του Συνδέσμου Προβληματισμού και Παρέμβασης για την Ανάπτυξη της Λέσβου «Πιττακός ο Μυτιληναίος» με τον τίτλο: «Τα Καταφέραμε! Αρχίζει η κατασκευή της Δυτικής Πύλης, το Λιμάνι Σιγρίου».

Όπως τονίζεται στο πρώτο κείμενο: «Χρειάστηκε να περάσει ούτε λίγο ούτε πολύ, ένας και αιώνας από την απελευθέρωσή μας το 1912, ως και κοντά ένα τέταρτο του αιώνα, από της αναθέσεως των μελετών του. Συγκεκριμένα 20 ολόκληρα χρόνια!! Και να που επιτέλους τώρα ξεκινά. Ήδη ο εργολάβος του έργου εγκαθίσταται στο χώρο του. Έτσι, ξεκινά, για να δημιουργηθεί πια η Δυτική Πύλη του νησιού μας. Το λιμάνι μας. Το Λιμάνι Σιγρίου».

Το 1997, έγινε η ανάθεση των μελετών του λιμανιού και επί χρόνια η διαδικασία κυκλοφορούσε σε διάφορες υπηρεσίες. Για την έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων χρειάστηκαν περίπου οκτώ χρόνια.

Το 2013, το Υπουργείο Οικονομικών αξίωσε, να καθαιρεθούν οι εντός του χώρου του σχεδιαζόμενου λιμανιού παράνομες κατασκευές του αλιευτικού καταφυγίου των ψαράδων, ως προαπαιτούμενο για την έγκριση του κονδυλίου της κατασκευής του έργου. Το πρόβλημα λύθηκε τον Απρίλιο του 2013 χάρις στον τότε Γενικό Γραμματέα Λιμένων Πλωμαρίτη καθηγητή, πρώην Πρυτάνεως του Πολυτεχνείου Αθηνών και νυν προέδρου της Διοικούσας επιτροπής του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής Κώστα Μουτζούρη ο οποίος κατάφερε, με την επαινετή συναίνεση των ψαράδων, να περάσει σχετικό άρθρο σε νόμο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, βάσει του οποίου δεν χρειαζόταν να καθαιρεθεί το αλιευτικό καταφύγιο.

Στις 27-12-2013, τέσσερις μέρες πριν από τη λήξη των προθεσμιών του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ), το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ αλλά απεντάχθηκε στο τέλος του 2014.

Στις 13-5-2016, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ, που υπαγόταν στον τότε αρμόδιο υφυπουργό Αλέξη Χαρίτση, τον σημερινό υπουργό Εσωτερικών, με έγγραφό της ανακοίνωσε τη «συμφωνία ένταξης του έργου κατασκευής του λιμένα Σιγρίου Λέσβου, μεταξύ του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και του Υπουργείου Μεταφορών και Δικτύων, στο εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων». Ακολούθησε η τελική έγκριση του φακέλου από το Ελεγκτικό Συνέδριο και η επικαιροποίηση της σύμβασης του έργου με τον εργολάβο, οπότε το λιμάνι άρχισε να κατασκευάζεται από τον Φεβρουάριο του 2018.

Όπως τονίζει στο δεύτερο κείμενό του ο Τάκης Ιορδάνης: «Συμβατικά το έργο θα πρέπει να έχει τελειώσει σε δύο χρόνια. Ευελπιστώ ότι έτσι θα γίνει. Προσβλέπω να είμαι ένας, μαζί με πολλούς από τους συναγωνιστές μας που θα κάνει το πρώτο ταξίδι στην παρθενική γραμμή Λαύριο/Ραφήνα προς το ΛΙΜΑΝΙ μας και έτσι θα δοθεί πανηγυρική διάσταση στην έναρξη της λειτουργίας της. Πάντως επισκεπτόμενος μέσα Μαρτίου το Σίγρι είδα ότι όλη η περιοχή του Λιμανιού μας να έχει μετατραπεί σε ένα μεγάλο εργοτάξιο. Έτσι η πιο πάνω ευχή μου έχει μετατραπεί πια σε πεποίθηση, ότι η Δυτική Πύλη του νησιού μας σε λίγο θα είναι μια αδιάψευστη πραγματικότητα. Έτσι, εμείς όλοι ως επιτροπή αγώνα μπορούμε να υπερηφανευόμαστε ότι πράγματι τα καταφέραμε».

Συγχαίροντας τον Τάκη Ιορδάνη για την συνεχή παρακολούθηση του εικονιζόμενου έργου του λιμανιού του Σιγρίου και την αποστολή στους κατά καιρούς υπουργούς και πρωθυπουργούς των διαμαρτυριών της επιτροπής αγώνα με τις υπέρ των 4.000 υπογραφές Λεσβίων, δηλώνω τη συμμετοχή μου το ερχόμενο καλοκαίρι στο οκτάωρο δρομολόγιο Πειραιάς-Μεστά Χίου-Σίγρι του πλοίου «Νήσος Χίος» που ανακοινώθηκε ότι θα εκτελείται κάθε Σάββατο από 15 Ιουνίου μέχρι 7 Σεπτεμβρίου 2019.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΆΡΘΡΑ
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Τα ανήκουστα Ο μεγάλος θανατικός »
FOLLOW US
Copyright © 2017 EmprosNet.gr
Εμπρος Ημερήσια Εφημερίδα Νομού Λέσβου - Καρά Τεπέ - Mυτιλήνη - 81100
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Top