FOLLOW US

ΔιαιτοΛΟΓΙΚΑ

Η ζάχαρη καρύδας πωλείται ως ένα πιο υγιεινό και πολύ πιο ακριβό υποκατάστατο της ζάχαρης, το οποίο προέρχεται από την καρύδα. Η ζάχαρη καρύδας χρησιμοποιείται ευρέως εδώ και χιλιάδες χρόνια στη νότια και νοτιοανατολική Ασία, όπου βρίσκουμε πληθώρα δέντρων καρύδας. Οι Φιλιππίνες και η Ινδονησία έχουν τη μεγαλύτερη παραγωγή αυτού του είδους ζάχαρης.

Η ζάχαρη καρύδας πωλείται ως ένα πιο υγιεινό και πολύ πιο ακριβό υποκατάστατο της ζάχαρης, το οποίο προέρχεται από την καρύδα. Η ζάχαρη καρύδας χρησιμοποιείται ευρέως εδώ και χιλιάδες χρόνια στη νότια και νοτιοανατολική Ασία, όπου βρίσκουμε πληθώρα δέντρων καρύδας. Οι Φιλιππίνες και η Ινδονησία έχουν τη μεγαλύτερη παραγωγή αυτού του είδους ζάχαρης.

Εάν ψάξουμε στο διαδίκτυο, θα διαβάσουμε ότι η ζάχαρη καρύδας «έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη», «είναι κατάλληλη για τους διαβητικούς», «ευεργετεί τον οργανισμό και η κατανάλωσή της δεν προκαλεί αύξηση βάρους» και «περιέχει φώσφορο, νάτριο, σίδηρο, μαγγάνιο, μαγνήσιο, κάλιο, ασβέστιο, χαλκό, αμινοξέα». Θα καταλήγαμε, λοιπόν, στο συμπέρασμα ότι η ζάχαρη καρύδας είναι ανώτερη θρεπτικά σε σχέση με τη γνωστή σε όλους μας ζάχαρη από το ζαχαροκάλαμο!

Ισχύουν, όμως, τα παραπάνω;

- Η ζάχαρη καρύδας όντως έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη (ΓΔ), 35 ή 54, σύμφωνα με το «Food and Nutrition Research Institute» των Φιλιππινών και του Πανεπιστημίου του Σύδνεϋ της Αυστραλίας αντίστοιχα. Όμως, ο ΓΔ διαφέρει ανάλογα με το άτομο, την παρτίδα, τον τρόπο παρασκευής και κατανάλωσης ενός προϊόντος καθώς και άλλων παραγόντων.

- Παρά το χαμηλό γλυκαιμικό της δείκτη, η ζάχαρη καρύδας δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζεται διαφορετικά από την απλή ζάχαρη από τους διαβητικούς.

Μάλιστα, στις Η.Π.Α. ο γλυκαιμικός δείκτης δεν λαμβάνεται υπόψη στο σχεδιασμό γευμάτων για διαβητικούς. Έτσι, δεν είναι καταλληλότερη από τη ζάχαρη για τους διαβητικούς και θα πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο, όπως και οι άλλες πηγές ελεύθερων σακχάρων, όπως επισημαίνει και η Αμερικάνικη Διαβητολογική Εταιρεία («American Diabetes Association»).

Επιπλέον, πολλές φορές η ζάχαρη καρύδας συσκευάζεται σε συνδυασμό με άλλα σάκχαρα, για παράδειγμα φρουκτόζη ή ζάχαρη από ζαχαροκάλαμο, με αποτέλεσμα το τελικό προϊόν να έχει υψηλότερο γλυκαιμικό δείκτη!

- Η ζάχαρη καρύδας όπως και η απλή ζάχαρη έχει 15 θερμίδες ανά κουταλιά του γλυκού!

Η υπερκατανάλωσή της μπορεί να συμβάλλει στην αύξηση του σωματικού βάρους, όπως και η κρυσταλλική ζάχαρη και οι άλλες πηγές ελεύθερων σακχάρων. Όσον αφορά το πόσο ευεργετική για τον οργανισμό είναι η ζάχαρη καρύδας, δεν έχει διαφορά σε σχέση με τη ζάχαρη που τυπικά χρησιμοποιούμε!

- Τα θρεπτικά συστατικά που υπάρχουν στη ζάχαρη καρύδας βρίσκονται σε πολύ μικρές ποσότητες και, για να έχουμε σημαντική πρόσληψη αυτών των συστατικών, θα πρέπει να καταναλώσουμε πολύ μεγάλες ποσότητες αυτής της ζάχαρης! Ακολουθώντας μια υγιεινή διατροφή έχουμε επαρκή πρόσληψη όλων των απαραίτητων θρεπτικών συστατικών που χρειάζεται ο οργανισμός μας.

Άρα, η ζάχαρη καρύδας δεν είναι ανώτερη από την τυπική ζάχαρη που καταναλώνουμε και οι ισχυρισμοί που τη συνοδεύουν δεν μπορούν να υποστηριχτούν πλήρως. Επομένως, εάν σας αρέσει η ζάχαρη καρύδας, μπορείτε να την απολαύσετε με μέτρο, όπως κάθε άλλο είδος ελεύθερων σακχάρων!

FOLLOW US
Copyright © 2017 EmprosNet.gr
Εμπρος Ημερήσια Εφημερίδα Νομού Λέσβου - Καρά Τεπέ - Mυτιλήνη - 81100
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Top