FOLLOW US

Παιδείας ο λόγος

Έχει μείνει ως σλόγκαν, ένα σλόγκαν που δείχνει την ιδιοσυγκρασία των Ελλήνων, η φράση «του Έλληνα ο τράχηλος ζυγό δεν υπομένει». Παρακολουθώντας τις τελευταίες πολιτικές εξελίξεις κανείς αρχίζει να αμφιβάλλει αν ισχύει αυτό και να διερωτάται ποιον Έλληνα είχε κατά νου αυτός που το διατύπωσε.

Έχει μείνει ως σλόγκαν, ένα σλόγκαν που δείχνει την ιδιοσυγκρασία των Ελλήνων, η φράση «του Έλληνα ο τράχηλος ζυγό δεν υπομένει». Παρακολουθώντας τις τελευταίες πολιτικές εξελίξεις κανείς αρχίζει να αμφιβάλλει αν ισχύει αυτό και να διερωτάται ποιον Έλληνα είχε κατά νου αυτός που το διατύπωσε.

Γιατί παρατηρούμε πως εμείς οι σύγχρονοι Έλληνες, όχι μόνο ανεχόμαστε και υπομένουμε τον ζυγό που μεθοδικά και σκόπιμα μας έχουν επιβάλει οι «φίλοι» μας Ευρωπαίοι με τα τοκογλυφικά τους δάνεια, αλλά δημιουργούμε και τις κατάλληλες συνθήκες για την επιβολή αυτού του ζυγού. Διαμορφώνουμε τον τράχηλό μας, για να προσαρμοστεί όσο πιο καλά γίνεται αυτός ο ζυγός.

Κι είναι πραγματικός ζυγός η συμφωνία που έχει υπογράψει η κυβέρνησή μας με τους εταίρους-δανειστές, αφού τους έχουμε εκχωρήσει ένα μεγάλο μέρος από την εθνική μας κυριαρχία, όπως και οι ίδιοι οι κυβερνώντες παραδέχονται, και δεν μπορούμε ούτε να ανασάνουμε χωρίς την άδειά τους.

Βέβαια, θα μπορούσε να πει κάποιος πως όλα γίνονται νόμιμα και ωραία, αφού ψηφίζονται, όπως ψηφίζονται, από το Εθνικό Κοινοβούλιο, αλλά πρέπει να λάβουμε υπόψη πως δεν υπάρχει χειρότερη μορφή δικτατορίας από αυτή που λειτουργεί με τη συγκάλυψη του νόμου. Εκτός κι αν χωρίς να το καταλάβουμε ζούμε κάτω από ένα «τυραννικό» καθεστώς για το οποίο ο Σοφοκλής είπε με το στόμα της Αντιγόνης πως «η τυραννίς πολλά τ’ άλλα ευδαιμονεί /κάξεστιν αυτή δραν και λέγειν θ’ α βούλεται» (στ. 506-507), δηλ. αυτός που ασκεί εξουσία έχει και άλλα πλεονεκτήματα και προνόμια και επιτρέπεται σε αυτόν να λέει και να κάνει ό, τι τον ευχαριστεί.

Αυτά μου φέρνουν στο νου μια ανάλογη ιστορική περίοδο, το 1825, τότε που είχε υπογραφεί ανάμεσα στη χώρα μας και την Αγγλία το λεγόμενο «Ψήφισμα της Εθνικής Υποτέλειας», με την οποία το επαναστατημένο Γένος έθετε «εκουσίως την ιεράν παρακαταθήκην της αυτού ελευθερίας, εθνικής ανεξαρτησίας και της πολιτικής αυτού υπάρξεως υπό την μοναδικήν υπεράσπισιν της Μ. Βρεταννίας». Πρόκειται για ένα επαίσχυντο σχέδιο με αρχιτέκτονες τον Τζωρτζ Κάνιγκ και το τυφλό όργανο των Άγγλων Αλέξ. Μαυροκορδάτο.

Ας σημειωθεί πως αυτοί, χρησιμοποιώντας, όπως αναφέρεται, σατανικά μέσα, κατόρθωσαν να αποσπάσουν την υπογραφή ακόμα και του Κολοκοτρώνη, που αντιστεκόταν από την αρχή με σθένος. Βέβαια, πρέπει να σημειωθεί πως είχε προηγηθεί ο πρώτος εμφύλιος πόλεμος και πως η επανάσταση κρεμόταν από μία κλωστή.
Τότε αντέδρασαν πολλοί και από το εξωτερικό όπως ο Γάλλος στρατηγός Ρος και ο Αμερικανός Γεώργιος Ουάσιγκτον, που μίλησαν για «άτομα -αρχηγούς μιας φατρίας που έλαβαν την τόλμην και εναντίον των καθεστηκότων νόμων της πατρίδας των να υπογράψουν και να παρακινήσουν και άλλους να υπογράψουν μίαν αναφοράν όλως δι’ όλου υβριστικήν εις τον χαρακτήρα των εθνών».

Τότε πολλοί αγνοί πατριώτες αντέδρασαν έντονα. Ο Δημήτριος Υψηλάντης διατύπωσε με αποφθεγματικό τρόπο την αντίρρησή του μιλώντας για «εθνικό ξεπούλημα» και λέγοντας: «Έχομε πάρα πολύ ακριβά αγορασμένην την ελευθερίαν μας, ώστε να την χαρίσωμεν τόσον φθηνά εις τον τυχόντα». Και όταν το θέμα του ξεπουλήματος της πατρίδας ήχθη προς συζήτηση στη Γ΄ Εθνική Συνέλευση που συνήλθε να συζητήσει τα θέμα το 1826 στην Επίδαυρο σε μια στιγμή αγνής πατριωτικής έξαρσης ο Δημ. Υψηλάντης συνέταξε και υπέβαλε σχετική αναφορά. Η αντίδρασή του μάλιστα θεωρήθηκε «αυθάδης ύβρις εναντίον των νομίμων πληρεξουσίων» με αποτέλεσμα αυτός ο αγνός πατριώτης να αποκλειστεί από κάθε «πολιτικόν δικαίωμα και πατριωτικόν λειτούργημα».

Τότε και ο ποιητής Κάλβος έγραψε την ωδή Αι Ευχαί και άφησε να χυθεί ο αγνός πατριωτισμός του. Είπε ο Επτανήσιος ποιητής πως προτιμά πιο πολύ τα φουσκωμένα κύματα να πνίξουν τη βάρκα της πατρίδας του, μια φωτιά να καταφάει τις πόλεις, τα δάση, τους Έλληνες και τις ελπίδες τους, οι Έλληνες να διασκορπιστούν σ’ όλο τον κόσμο και να ζουν ζητιανεύοντας, παρά να δεχτούν «προστάτες» της πατρίδας τους.

Μίλησε για «πονηρούς βασιλείς» που επιδιώκουν να εξυπηρετήσουν τα δικά τους συμφέροντα με τις λύσεις που προτείνουν. Σε μια έκρηξη οργής φωνάζει: «Και τώρα εις προστασίαν μας / τα χέρια σας απλώνετε ! / τραβήξετέ τα οπίσω». Αλήθεια, υπάρχει σήμερα ανάλογος πατριωτισμός;

Μάλλον όχι. Σήμερα προβάλλεται ένας άλλου είδους πατριωτισμός από τον Υπουργό Άμυνας της χώρας μας, τον κ. Καμμένο, αλλά και άλλα στελέχη της κυβέρνησης. Ο κ. Καμμένος, αφού ψήφισε την αύξηση του Φ.Π.Α. στα νησιά και βοήθησε την κυβέρνηση να περάσει την πολιτική της και πριν ακόμη καλά καλά στεγνώσει το μελάνι της υπογραφής του μιλώντας σε νησιώτες με ύφος σχεδόν δακρύβρεχτο και καρδία περίλυπη είπε πως η αύξηση του Φ.Π.Α. είναι «πράξη εγκληματική και αντισυνταγματική». Με τη δήλωση βέβαια αυτή συμφώνησαν και άλλα εξέχοντα μέλη της κυβέρνησης, έστω και εμμέσως!

Δεν είμαι σίγουρος αν καταλάβαινε ο Υπουργός Άμυνας της χώρας μας τι έλεγε αυτήν τη στιγμή, αλλά κι εμείς δεν καταλάβαμε ποιος ήταν ο στόχος του! Κατά το κοινώς λεγόμενο, ο κ. Καμμένος δεν «βούτηξε» τη γλώσσα του στο μυαλό, πριν μιλήσει. Εκτός κι αν η ματαιοδοξία ή αλαζονεία της εξουσίας δεν του έχει αφήσει καθόλου μυαλό. Τόνισε μάλιστα πως έκανε αγώνα για να μη αυξηθεί ο Φ.Π.Α. και πως γι’ αυτό υπέβαλε και την παραίτησή του στον Πρωθυπουργό, αλλά δεν τα κατάφερε να παραιτηθεί!

Ο κ. Καμμένος δεν συνειδητοποιούσε, όταν έλεγε αυτά που είπε, πως ομολογούσε ένα «έγκλημα» που διέπραξε και παραδεχόταν πως παραβίαζε το Σύνταγμα! Και τα δύο όμως επιφέρουν όχι μόνο πολιτικές αλλά και ποινικές ευθύνες. Ποιος θα τις αποδώσει; Βέβαια, μπορεί να επικαλεστεί το «Η σωτηρία της πατρίδας είναι ο υπέρτατος νόμος» και ότι αυτό δικαιολογεί κάθε παράνομη πράξη και κάθε έγκλημα. Και αυτός είναι ο νέος πατριωτισμός, που στηρίζεται σε μια ηρωική στάση που λέει ότι μπορείς να παραβιάζεις τους νόμους, αν πρόκειται να βοηθήσεις αυτούς που έχουν ανάγκη.

Αν βέβαια συμβαίνει αυτό και δεν γίνονται όλα για την εξουσία και την καρέκλα και όλα τα προνόμια που αυτή εξασφαλίζει. Γιατί οι καιροί είναι δύσκολοι.

Ο Σολωμός τελειώνοντας τον Ύμνον εις την Ελευθερίαν στρέφεται στους Βασιλείς της Ευρώπης, τους λέει πως οι Έλληνες χύνουν το αίμα τους και τους ρωτά:
Τι θα κάνετε; θ’ αφήστε // Να αποκτήσωμεν εμείς// Λευθερίαν, ή θα την λύστε// Εξ αιτίας Πολιτικής; (στρ.157).
Δυστυχώς, το ίδιο ερώτημα θα πρέπει να απευθύνουμε και εμείς σήμερα στους φίλους μας Ευρωπαίους που πραγματικά πίνουν το αίμα μας! Σήμερα που η χώρα μας αντιμετωπίζει ένα κίνδυνο που απειλεί την ίδια την ύπαρξή μας ως έθνους.

FOLLOW US
Copyright © 2017 EmprosNet.gr
Εμπρος Ημερήσια Εφημερίδα Νομού Λέσβου - Καρά Τεπέ - Mυτιλήνη - 81100
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Top