FOLLOW US

ΔιαιτοΛΟΓΙΚΑ

«Eatwell Guide»: Νέες οδηγίες διατροφής από το Ην. Βασίλειο

Όπως έχουμε εμείς την πυραμίδα της διατροφής, στο Ηνωμένο Βασίλειο ακολουθούσαν μέχρι και την προηγούμενη εβδομάδα τις οδηγίες του «Eatwell plate», δηλαδή του πιάτου της καλής διατροφής.

Όπως έχουμε εμείς την πυραμίδα της διατροφής, στο Ηνωμένο Βασίλειο ακολουθούσαν μέχρι και την προηγούμενη εβδομάδα τις οδηγίες του «Eatwell plate», δηλαδή του πιάτου της καλής διατροφής.

Στις 17 Μαρτίου ανακοινώθηκε ο «Eatwell Guide», ο νέος οδηγός υγιεινής διατροφής που με απλό τρόπο μάς κατατοπίζει στο πώς πρέπει να είναι εν συνόλω η διατροφή μας.
Σύμφωνα με το «Eatwell Guide»:

Το 39% της ενέργειας να προέρχεται από φρούτα και λαχανικά. Είναι καλό να καταναλώνουμε τουλάχιστον πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα! Όσον αφορά τους χυμούς, 150 ml χυμός φρούτων αντιστοιχεί σε μία μερίδα φρούτου, όμως όσο περισσότερο και αν πιει κανείς πάλι μετράει ως 1 φρούτο!

Το 37% της ενέργειας να προέρχεται από πηγές αμύλου, εστιάζοντας σε προϊόντα ολικής άλεσης που μας βοηθούν στην επίτευξη της συνιστώμενης ποσότητας φυτικών ινών που πρέπει να καταναλώνουμε. Είναι καλό να επιλέγουμε προϊόντα χαμηλά σε ζάχαρη, λίπος και αλάτι.

Το 1% της ενέργειας να προέρχεται από λίπη και έλαια. Είναι καλό να επιλέγουμε πηγές ακόρεστων λιπαρών οξέων. Το ελαιόλαδο είναι εξαιρετική πηγή μονοακόρεστων λιπαρών!
Το 8% της ενέργειας να είναι από γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλά σε λιπαρά και υποκατάστατά τους (πχ. γάλα σόγιας ή αμυγδάλου).

Το γάλα και γιαούρτι με 1,5 και 2% λιπαρά είναι καλή επιλογή, όπως και τυριά με γύρω στα 17% λιπαρά ή αυτά που είναι φυσικά χαμηλά σε λιπαρά, όπως το ανθότυρο, το cottage ή το κατίκι Δομοκού. Είναι καλό να επιλέγουμε γαλακτοκομικά χωρίς προσθήκη ζάχαρης, όπως για παράδειγμα γιαούρτια με γεύσεις. Ακόμη και αν διαφημίζουν ότι είναι 0% σε λιπαρά, δεν είναι 0% σε ζάχαρη.

Το 12% της ενέργειας να προέρχεται από πηγές πρωτεΐνης, όπως φασόλια, όσπρια, αβγά, ψάρια, πουλερικά και κρέας. Είναι ευεργετικό να καταναλώνουμε κυρίως φασόλια και όσπρια, σπάνια κόκκινο και επεξεργασμένο κρέας και δύο μερίδες ψαριού την εβδομάδα, μια εκ των οποίων λιπαρό ψάρι. Συστήνεται τα ψάρια να είναι αλιευμένα από βιώσιμες πηγές!

Τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε λιπαρά, αλάτι και ζάχαρη να τα καταναλώνουμε σπάνια! Παρατηρήστε ότι τα τρόφιμα αυτά βρίσκονται εκτός του δίσκου!
Μην ξεχνάτε να πίνετε 6-8 ποτήρια υγρών την ημέρα (νερό, τσάι, καφέ, γάλα χαμηλό σε λιπαρά, ροφήματα χωρίς ζάχαρη, μέχρι 150 ml χυμούς)!

Να διαβάζετε τις ετικέτες τροφίμων, οι οποίες δεν επιτρέπεται να μας παραπλανήσουν σχετικά με τα συστατικά και τη σύσταση των τροφίμων!
Ο οδηγός της καλής διατροφής μπορεί να μας βοηθήσει στην επίτευξη μιας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής.

Παρατηρήστε ότι η βιώσιμη αλιεία («η αλιεία της οποίας οι πρακτικές μπορούν να συνεχιστούν επ’ αόριστον χωρίς να μειώνεται η δυνατότητα του στοχευόμενου είδους να διατηρεί τον πληθυσμό του σε υγιή επίπεδα και χωρίς να έχει δυσμενείς επιπτώσεις σε άλλα είδη εντός του οικοσυστήματος -συμπεριλαμβανομένων των ανθρώπων- λόγω της αφαίρεσης της τροφής τους, της τυχαίας θανάτωσής τους ή της καταστροφής του φυσικού τους περιβάλλοντος») έχει πλέον επίσημα θέση στις οδηγίες αυτές και αποτελεί σημαντικό βήμα στη διατήρηση του περιβάλλοντος!

FOLLOW US
Copyright © 2017 EmprosNet.gr
Εμπρος Ημερήσια Εφημερίδα Νομού Λέσβου - Καρά Τεπέ - Mυτιλήνη - 81100
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Top