FOLLOW US

Ιατρικό Βήμα

Η μελανίνη είναι μία χρωστική πολύ σημαντική για την προστασία του δέρματος από την επιβλαβή επίδραση της ηλιακής ακτινοβολίας.

Η μελανίνη είναι μία χρωστική πολύ σημαντική για την προστασία του δέρματος από την επιβλαβή επίδραση της ηλιακής ακτινοβολίας.

Η παραγωγή της μελανίνης αυξάνεται με την έκθεση στον ήλιο, για να προστατεύσει το δέρμα, το οποίο γίνεται ολοένα και πιο σκούρο. Για να γίνει αυτό, όμως, θα πρέπει να καταναλώνονται και κατάλληλα τρόφιμα, που θα παρέχουν στο σώμα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά προκειμένου να παραχθεί η μελανίνη.

Παρ’ όλο που δεν υπάρχουν αρκετές μελέτες που να συνδέουν το μαύρισμα με «θαυματουργές» τροφές, τα τελευταία χρόνια φαίνεται ότι η διατροφή σχετίζεται με την καλύτερη χρώση του δέρματος, όσον αφορά σε ουσίες-ενισχυτές της μελανίνης. Τέτοιες είναι τα καροτινοειδή, οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, το σελήνιο, ο χαλκός και τα φλαβονοειδή. Ιδιαίτερα για το χαλκό, να αναφέρουμε ότι παρ’ όλο που το σώμα τον χρειάζεται σε μικρές ποσότητες, εν τούτοις είναι απαραίτητο συστατικό για το μαύρισμα.

Ο χαλκός συμβάλλει στην παραγωγή της μελανίνης, μέσω του ενζύμου της τυροσινάσης, και στην παραγωγή της ελαστίνης, που δίνει στο δέρμα την ελαστικότητά του. Τροφές πλούσιες σε χαλκό είναι τα στρείδια, τα οστρακόδερμα και το κρέας, ιδιαίτερα στο συκώτι, αλλά και τα μανιτάρια.

Άλλες τροφές πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά απαραίτητα για την ενίσχυση του μαυρίσματος ή και την προστασία του δέρματος, είναι τα παρακάτω:
Καρότα: Έχουν τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε β-καροτένιο σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο φρούτο ή λαχανικό. Αυτό τα κάνει ιδανική τροφή, τόσο για ενυδάτωση, όσο και για την επίτευξη ενός ομοιόμορφου μαυρίσματος. Επίσης έχουν αντικαρκινική δράση στο δέρμα, στους πνεύμονες και στη στοματική κοιλότητα. Καταναλώστε τα ως σνακ, σε σαλάτες ή χυμούς.
Πολύχρωμες πιπεριές:

Οι πολύχρωμες πιπεριές είναι πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά, όπως η βιταμίνη C, η θειαμίνη, η βιταμίνη Β6, το β-καροτένιο και το φυλλικό οξύ. Μπορούν να μπουν σε σαλάτες, αλλά και σε ομελέτες ή κρέπες, ή μαζί με άλλα ψητά λαχανικά, π.χ. κολοκυθάκι και μελιτζάνες, για να συνοδεύσουν κοτόπουλο ή σολομό.
Βερύκοκα: Είναι πλούσια σε β-καροτένιο και λυκοπένιο. Βοηθάνε τόσο στην ενίσχυση του μαυρίσματος, όσο και στην αντιοξειδωτική προστασία του οργανισμού και του δέρματος.

Φάτε τα σα σνακ φρούτου, αλλά και μέσα σε smoothie μαζί με άλλα ενυδατικά και αντιοξειδωτικά φρούτα, ή ακόμα και αποξηραμένα, για πιο γλυκιά γεύση.
Σόγια, ξηροί καρποί και όσπρια: Η σόγια ενισχύει την παραγωγή μελανίνης στο σώμα εξ αιτίας της τυροσίνης, την οποία μπορούμε να βρούμε επίσης και στον κολοκυθόσπορο, καθώς και στο σουσάμι. Τυροσίνη, χαλκό και άλλα θρεπτικά συστατικά που ευνοούν την παραγωγή μελανίνης, περιέχουν και τα ξερά φασόλια, τα αμύγδαλα και τα φυστίκια.
Σκούρα πράσινα λαχανικά, φυλλώδη και μη, όπως το μπρόκολο, το σπανάκι και το σπαράγγι, μπορούν να ενισχύσουν το μαύρισμα, όπως επίσης και η μπανάνα, το αβοκάντο και τα δημητριακά ολικής αλέσεως, είτε ως δημητριακά πρωινού είτε σε αρτοπαρασκευάσματα, ζυμαρικά και ρύζι.

Σοκολάτα: Οι ξεχωριστές διατροφικές ιδιότητες της σοκολάτας είναι λίγο - πολύ γνωστές. Περιέχει υδατάνθρακες, λίπη, πρωτεΐνες φυτικής προέλευσης, μεγάλες ποσότητες καλίου και μαγνησίου, αξιοσημείωτες ποσότητες ασβεστίου, νατρίου και χαλκού, μικρές ποσότητες βιταμίνης Α, θειαμίνης, ριβοφλαβίνης, βιταμίνης D, βιταμίνης Ε, σιδήρου, αλκαλοειδή, πολυφαινόλες κ.ά.. Τα παραπάνω την κατατάσσουν στις υπερτροφές, που μεταξύ άλλων ενισχύουν το μαύρισμα και την αντιοξειδωτική προστασία του οργανισμού και άρα και του δέρματος. Φάτε τη σε σοκολατάκι υγείας σκέτη ή με ξηρούς καρπούς ή κάντε ένα παγωμένο ρόφημα κακάο με καστανή ζάχαρη και γάλα.

Συμβουλές για να «βγάλετε» όσο το δυνατόν περισσότερο β-καροτένιο από τις τροφές σας:
- Φάτε τα τρόφιμα, ιδιαίτερα τα λαχανικά, σε συνδυασμό με ελαιόλαδο, για την καλύτερη απορρόφηση του β-καροτένιου από το γαστρεντερικό.
- Τα ψιλοκομμένα τρόφιμα ή οι χυμοί τους απελευθερώνουν περισσότερο β-καροτένιο σε σχέση με τα μεγάλα κομμάτια. Π.χ. ο χυμός καρότου είναι πολύ καλή πηγή β-καροτένιου και υπάρχει και συσκευασμένος στο εμπόριο.
- Παρ’ όλα αυτά, τρώτε τα φρούτα και τα λαχανικά σας φρέσκα, γιατί το β-καροτένιο είναι ευαίσθητο και χάνεται όταν τα τρόφιμα αποθηκεύονται για μεγάλο χρονικό διάστημα ή υπόκεινται εκτεταμένης επεξεργασίας.

Τελευταίο, αλλά όχι λιγότερο σημαντικό στην καθημερινή πρακτική αποτελεί το νερό. Με την επαρκή πρόσληψη υγρών, εξασφαλίζουμε την καλή ενυδάτωση του οργανισμού και της επιδερμίδας, με αποτέλεσμα τη διατήρηση της καλής συνοχής, αντοχής και ελαστικότητας του δέρματος, για μια υγιή επιδερμίδα κάτω από τον ήλιο.

Εξασφαλίστε την επαρκή πρόσληψη νερού καθημερινά ανάλογα με τη σωματική σας διάπλαση και δραστηριότητα και αποφύγετε την αυξημένη κατανάλωση αλκοόλ και καφεΐνης.

FOLLOW US
Copyright © 2017 EmprosNet.gr
Εμπρος Ημερήσια Εφημερίδα Νομού Λέσβου - Καρά Τεπέ - Mυτιλήνη - 81100
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Top