FOLLOW US

Αιολίας Λόγος

Ιούνιος του 2009 ήταν, που μας εστάλη επιστολή από το ΥΠΕΧΩΔΕ / Γεν. Γραμ. Δημοσίων Έργων, απάντηση στη δική μας προς τον πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή, για τον «οδικό άξονα Καλλονής - Σιγρίου», με την οποία μάς δίδονταν μέσω της Περιφέρειας, 20.000.000 ευρώ.

Ιούνιος του 2009 ήταν, που μας εστάλη επιστολή από το ΥΠΕΧΩΔΕ / Γεν. Γραμ. Δημοσίων Έργων, απάντηση στη δική μας προς τον πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή, για τον «οδικό άξονα Καλλονής - Σιγρίου», με την οποία μάς δίδονταν μέσω της Περιφέρειας, 20.000.000 ευρώ. Βεβαίως, γνωρίζοντας ότι το ποσό αυτό δεν κάλυπτε ούτε το μισό της δαπάνης του όλου έργου, αποφασίσαμε και συγκαλέσαμε την 1η Πανολομέλεια, στο Σκαλοχώρι (οι ολομέλειες των επιμέρους επιτροπών των 10 χωριών μας εργάστηκαν για την επιτυχία της) των μελών της Επιτροπής Αγώνα που δημιουργήσαμε το 2003 (τη σχετική Διακήρυξή μας είχαν υπογράψει τα πλέον προβεβλημένα μέλη της κοινωνίας των 10 χωριών της περιοχής).

Η επιστολή μας αυτή ήταν η δεύτερη προς τον πρωθυπουργό (η πρώτη, προς τον Κ. Σημίτη στον οποίο στείλαμε τη διακήρυξή μας).

Στην εκδήλωση αυτή που έγινε στις 4/8/2009, υπήρξε έντονος προβληματισμός, διάλογος και ανταλλαγή απόψεων και καταλήξαμε στην έκδοση του απαιτουμένου ψηφίσματος. Ο κυριότερος όρος του ήταν η διεκδίκησή μας το έργο αυτό να γίνει ενιαίο (όχι τμηματικά κατά πώς ψιθυριζόταν και απεργάζονταν κάποιοι «Μαυρογιαλούροι»), πράγμα που λόγω του μεγάλου ύψους προϋπολογισμού του, θα έφευγε από τα στενά όρια της Περιφέρειας και θα αναλαμβανόταν καθ’ ολοκληρία από το Τομεακό Πρόγραμμα του Υπουργείου. Έτσι ώστε να έχουμε ένα ενιαίο έργο, εντός των χρονικών προδιαγραφών των έργων Κ.Π. Στήριξης. Το ψήφισμά μας αυτό υπεβλήθη στον [ρωθυπουργό (Κ. Καραμανλή, μετά Γ. Παπανδρέου, νικητή των εκλογών του Σεπτεμβρίου).

Ατυχώς ως το θέρος τού 2010, ουδεμία, επί του θέματός μας, υπήρξε εξέλιξη. Πλήρης στασιμότητα. Έτσι αποφασίσαμε, τη 2η Πανολομέλεια (πάλι Σκαλοχώρι, 11/8/2010). Την παντελή απραξία των πραγμάτων κατά τη διαρρεύσασα περίοδο, με σαφήνεια καταγράφαμε στο εκδοθέν 2ο Ψήφισμά μας: «Το γεγονός ότι κατά το 12μηνο που πέρασε από της 1ης Πανολομέλειάς μας της 04/08/2009, το στοχευόμενο έργο βρίσκεται σε πλήρη στασιμότητα αφού ουδέν το ουσιαστικό έχει γίνει εν σχέσει προς αυτό, μας καθιστά ιδιαίτερα επιφυλακτικούς ως προς την όλη εξέλιξη. Το χειρότερο, ότι ουδεμία σχετική υπεύθυνη και θεσμικά πρέπουσα απόφαση έχει ληφθεί ως τώρα για την πραγματοποίηση αυτού.»

Τέλος, στο Ψήφισμά μας αυτό πάλι επαναβεβαιώθηκε η θέλησή μας για την απαιτητική διεκδίκησή μας, όπως καταγραφόταν στην 9η, προτελευταία παράγραφό του:

«Το σύνολο των κατοίκων της περιοχής εντάσσει την πραγματοποίηση του έργου αυτού στα διεκδικητικά τους δικαιώματα ως Ελλήνων Πολιτών και ιδιαίτερα ενός νησιού (της Λέσβου), το οποίο έχει στερηθεί της απαιτουμένης στηρίξεως και οικονομικής φροντίδας της Ελληνικής Πολιτείας, πράγμα που είχε το αποτέλεσμα για χρόνια τώρα ως μόνιμο καθεστώς να αντιμετωπίζει το νησί μας τη Μιζέρια, την Υπανάπτυξη και την προοδευτική ερήμωση των χωριών μας. Δηλώνει τέλος δε, ότι θα συνεχίσει να αγωνίζεται με κάθε μορφή νομίμου αγώνα μέχρι την πραγματοποίηση του κοινού μας στόχου.»

Στην εκδήλωσή μας αυτή (όπως και στην πρώτη), είχαμε προσκαλέσει τους πολιτικούς του νησιού μας (παρέστησαν, μόνο ο νυν δήμαρχος Δημ. Βουνάτσος - και στις δύο -, οι τότε δήμαρχοι Καλλονής, Ερεσού - Αντίσσης και πρόεδροι των Κοινοτήτων), αλλά και εκείνους της κυβερνήσεως τους χειριζόμενους το θέμα μας. Στους διάφορους χαιρετισμούς που μας εστάλησαν, ξεχώριζε αυτός τού καθ’ ύλη αρμόδιου υφυπουργού για τα Δημόσια Έργα, Γιάν. Μαγκριώτη. Αυτό βεβαίως μας χαροποίησε και μας έδωσε ελπίδες ως προς το στοχευόμενο έργο μας αφού ανέφερε: «Καταρχήν ευχαριστώ για την πρόσκλησή σας. Τα θέματα αναπτυξιακών υποδομών του νησιού αποτελούν προτεραιότητα για την κυβέρνησή μας. Στα έργα αυτά συμπεριλαμβάνεται και ο δρόμος Καλλονής - Σιγρίου», και συνέχιζε ότι το Υπουργείο έκανε ό,τι έπρεπε για να ολοκληρωθούν οι μελέτες του ώστε να δημοπρατηθεί το έργο.

Το ψήφισμά μας αυτήν τη φορά εστάλη και στον κ. Μαγκριώτη, τονίζοντάς του:

«Έτσι θέλουμε να πιστεύουμε και ευελπιστούμε ότι εσείς ως ο καθ’ ύλη αρμόδιος υφυπουργός του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα υπάρξετε ο επισπεύδων της σχετικής διαδικασίας, στο να συμπεριληφθεί το κονδύλιο των 55.000.000 ευρώ της κατασκευής του δρόμου Καλλονής - Σιγρίου, στον υπό κατάρτιση Προϋπολογισμό. […]»

Επιτέλους, στις 18/08/2011 εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ το σκοπούμενο ως ενιαίο έργο, προϋπολογισμού 44,50 εκατ. ευρώ, ήτοι υπερδιπλάσιο του δοθέντος από την τότε κυβέρνηση (2009). Αυτό, ενώ μας έδωσε την ικανοποίηση ότι το σωσίβιο έργο μας επιτέλους θα υλοποιηθεί, οι κάθε λογής καθυστερήσεις, εμπλοκές, γραφειοκρατίες κ.λπ. είχαν το αποτέλεσμα 23 μήνες μετά, τούτο να μην έχει αρχίσει ακόμη.

Όμως, με δεδομένο ότι τις τελευταίες αυτές μέρες ολοκληρώνεται, για τα ~15 (συνολικά ~46.6) km του, η διαδικασία της επίταξης 1.116 στρεμ., απ’ όπου θα περάσει ο εκ 12 μέτρων αυτός οδικός άξονας, επιβεβαιώνει του «λόγου το αληθές».

Πάντως η Επιτροπή Αγώνα, όπως έχει ήδη εξαγγείλει, περιμένει από το Υπουργείο τον προσδιορισμό της ημερομηνίας που θα πέσει «η πρώτη κασμαδιά», για να ορίσει αντίστοιχα την 3η Πανολομέλεια, η οποία βέβαια πλέον της απολογιστικής της διαδικασίας, θα έχει και πανηγυρικό χαρακτήρα.

Θέλω να καταθέσω, ως επικεφαλής της Επιτροπής Αγώνα, πέραν της ικανοποίησης που αισθάνομαι (για την επίλυσή του από Νομαρχίας Μαθιέλλη εκ μέρους μου προβληθέντος προβλήματός μας), ότι οφείλω άπειρες ευχαριστίες στα υπερεκατοπενήντα προβεβλημένα μέλη των κοινωνιών των χωριών μας, που μου εμπιστεύτηκαν την υπογραφή τους το 2003, υπογράφοντες τη Διακήρυξή μας. Με δύναμή μου αυτό το δεδομένο, μπόρεσα να διεκδικήσω, να απαιτήσω και με τον τρόπο μου να επιβάλω την πραγμάτωση του στόχου μας. Ως εντολοδόχος όλων αυτών των συμπατριωτών μου, πιστεύω ότι υπήρξα σωστός, με βάση το αποτέλεσμα. Τούτο δε κατ’ αντιδιαστολή προς τον οδικό άξονα Καλλονής - Πέτρας (εξαγγέλθηκε κι αυτός την ίδια μέρα από τον Κ. Σημίτη), που αν και είναι προϋπολογισμού μικρότερου 15 εκατ. ευρώ, ακόμη οι μελέτες του δεν έχουν ολοκληρωθεί (εύχομαι να ολοκληρωθούν και να υλοποιηθεί ομοίως εντός ΕΣΠΑ). Το γεγονός αυτό από μόνο του καταδεικνύει ότι υπήρξα σωστός εντολοδόχος και αποτελεσματικός επισπεύδων.

Δεσμεύομαι πάντως εκ νέου να ολοκληρωθεί το σωτήριο για το νησί μας αυτό έργο εντός του βιολογικού μου κύκλου και να περιπατήσω (ελπίζω με πολλούς μαζί) τα 46. 664 μέτρα του.

FOLLOW US
Copyright © 2017 EmprosNet.gr
Εμπρος Ημερήσια Εφημερίδα Νομού Λέσβου - Καρά Τεπέ - Mυτιλήνη - 81100
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Top