Νεολαία χωρίς …έρμα

17/06/2020 - 11:04

«Η αστυνομία συνέλαβε ανήλικα παιδιά 13,14, και 17 ετών, τα οποία μετέφεραν στα σακίδιά τους υλικά για την κατασκευή μολότοφ (άδεια μπουκάλια και μπουκάλια με βενζίνη). Όπως παραδέχτηκαν είχαν δώσει ραντεβού, μέσω εφαρμογής Διαδικτύου, για να μεταβούν στα Εξάρχεια, προκειμένου να πάρουν μέρος σε επίθεση εναντίον αστυνομικών»!

Σύμφωνα με την αστυνομία γίνεται στρατολόγηση ανηλίκων, που δεν είναι γνωστοί στην αστυνομία, για να ενισχυθεί το αντιεξουσιαστικό κίνημα (CNN.GR/7-6-2020).

Το παραπάνω συμβάν δεν είναι το μοναδικό, όπου ανήλικα παιδιά -προτού μάθουν Γράμματα και αναπτύξουν στοιχειωδώς την κριτική τους ικανότητα- συμμετέχουν σε τέτοιες παράνομες δράσεις, ζώντας την φαντασίωση του … «ηρωικού επαναστάτη»!

Επανειλημμένα η αστυνομία έχει συλλάβει ανήλικα παιδιά, θύματα διεστραμμένων καθοδηγητών, που έχουν παρασυρθεί στα σκοτεινά σοκάκια της τυφλής βίας και τα οποία- συχνά και ανεπανόρθωτα- υποθηκεύουν το μέλλον τους.

Η απαγόρευση της δημοσιοποίησης των προσωπικών δεδομένων των συλλαμβανόμενων ανηλίκων δεν μας επιτρέπει να έχουμε περισσότερα συγκεκριμένα στοιχεία -εκτός από την ηλικία- τα οποία θα χρησίμευαν για την βαθύτερη μελέτη του κοινωνικού φαινομένου της παραβατικής συμπεριφοράς των ανήλικων παιδιών, όπως: κατάσταση οικογενειακού περιβάλλοντος, σχολική συμπεριφορά και επίδοση, ψυχολογικά ιστορικά των παιδιών κ.λπ. Από μερικά στοιχεία, πάντως, τα οποία κατά καιρούς έχουν δει το φως της δημοσιότητας μπορούμε να συναγάγουμε κάποια γενικά συμπεράσματα αναφορικά με τα κοινωνικά και μορφωτικά χαρακτηριστικά αυτών των παιδιών: στις περισσότερες περιπτώσεις, το οικογενειακό περιβάλλον έχει παίξει καθοριστικό ρόλο για την διαμόρφωση της κοινωνικής συμπεριφοράς των παιδιών είτε λόγω της προβληματικής σχέσης μεταξύ των γονέων και της σχέσης γονέων και τέκνων είτε λόγω του ιδεολογικού προτύπου με το οποίο παραδειγματίζονται τα νεότερα μέλη της οικογένειας.

Ο άλλος καθοριστικός παράγοντας είναι το σχολικό περιβάλλον και ο κύκλος των ατόμων με τα οποία συναναστρέφονται τα παιδιά. Στις περισσότερες περιπτώσεις η δυνατότητα των διδασκόντων να επηρεάσουν την ηθικοπνευματική διαμόρφωση των μαθητών τους είναι μικρή και , πάντως, λιγότερη ισχυρή από την δύναμη επηρεασμού που ασκεί η «παρέα» στον ιδεολογικό προσανατολισμό ή αποπροσανατολισμό των παιδιών.

Τελικά τα παιδιά που διασώζονται από την διάχυτη στην κοινωνία μας «καφενόβια επαναστατικότητα», η οποία αμφισβητεί τους πάντες και τα πάντα και υιοθετεί άκριτα συνωμοτικά σχέδια σκοτεινών δυνάμεων, που διαπνέεται από «κοσμοσωτήριες» φαντασιώσεις και μυθεύματα είναι εκείνα τα παιδιά που ανατρέφονται και διαπαιδαγωγούνται μέσα σε οικογενειακό περιβάλλον με ισχυρές αρχές και με υψηλά πρότυπα-γονικά ή προγονικά-με τα οποία προβάλλεται ως ύψιστη αξία και σκοπός της ζωής η δημιουργία και η κοινωνική προσφορά.

Πώς θα προστατευτούν τα παιδιά από την «αναρχοκρατούμενη παιδεία» που ασκείται, ανεξέλεγκτα, από αντικοινωνικά κέντρα, από τους κάθε λογής ινστρούχτορες που βαυκαλίζουν τα ανήλικα παιδιά με «ηρωικά» παραμύθια και τα παραπλανούν με ηχηρά συνθήματα για να τα στρατολογήσουν σε ένα θλιβερό συρφετό που μάχεται την δημοκρατία, την κοινωνική ειρήνη και την ευταξία της ευνομούμενης Πολιτείας;

Η παρέμβαση της Πολιτείας για την δημοκρατική αγωγή των παιδιών και την εκπλήρωση της συνταγματικής επιταγής για την διάπλαση ελεύθερων και υπεύθυνων πολιτών πρέπει, κατά την γνώμη μου, να ξεκινήσει από το οικογενειακό «θερμοκήπιο», όπου φυτεύονται και καλλιεργούνται οι αρχές και οι αξίες που διέπουν μια δημοκρατική και πολιτισμένη κοινωνία. Και αυτό μπορεί να επιτευχθεί με δύο τρόπους: 1. με την δωρεάν βοήθεια και «διαπαιδαγώγηση» της οικογένειας από Σύμβουλο Γονέων του Δημοσίου, που θα καθοδηγεί τους γονείς στα ζητήματα της ψυχικής υγείας και διαπαιδαγώγησης των παιδιών και των εφήβων και 2.με την αυστηροποίηση των νόμων που καθορίζουν τις ευθύνες και τις υποχρεώσεις των γονέων σχετικά με την κοινωνική συμπεριφορά των ανήλικων τέκνων τους( η κοινωνία των φορολογούμενων πολιτών δεν μπορεί να πληρώνει, κάθε τόσο, τα «σπασμένα» που αφήνουν πίσω τους οι ανήλικοι Βάνδαλοι και οι γονείς τους να δηλώνουν ανεύθυνοι και κάποιοι, μάλιστα, να καμαρώνουν, από πάνω, για την «επαναστατική δράση» των κανακάρηδών τους και για την… «πολιτική σταδιοδρομία» που τους επιφυλάσσει το μέλλον)!

Και, βεβαίως, πρέπει να αλλάξει ριζικά το σχολείο ως το κατεξοχήν Κέντρο μιας ολόπλευρης ψυχοσωματικής καλλιέργειας και ανάπτυξης της νέας γενιάς. Και εδώ, πρωτίστως, πρέπει να λυθεί το μέγα πρόβλημα του διδακτικού και διευθυντικού προσωπικού: θα χρειαστεί η Πολιτεία να αναζητήσει και να βρει τους «ιδεολόγους δασκάλους» και παιδαγωγούς που θα αναλάβουν να διδάξουν όχι μόνον τις τυπικές γνώσεις, αλλά θα βοηθήσουν το κάθε παιδί να αναπτύξει όλα εκείνα τα ψυχοσωματικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν τον «καλό καγαθό» άνθρωπο και πολίτη. Θα χρειαστεί να εξαλείψει την συντεχνιακή λογική του «δίνω ανάλογα με αυτά που μου δίνουν». Να αλλάξει την διάθεση κάποιων εκπαιδευτικών που αισθάνονται, όπως παρατήρησε φίλος Σχολικός Σύμβουλος, «σαν εργάτες ορυχείων που σκάβουν στις υπόγειες στοές»! Να αναλάβουν την διεύθυνση των σχολικών μονάδων ειδικά μετεκπαιδευμένοι Διευθυντές, ικανοί να εμπνεύσουν και να κατευθύνουν, τόσο τους διδάσκοντες, όσο και τους διδασκόμενους!

Έτσι, υπάρχει πιθανότητα να διακοπεί ο φαύλος κύκλος που συντηρεί και αναπαράγει μια εξωπραγματική και αναχρονιστική ιδεολογική σκευή.

Κι έτσι, υπάρχει πιθανότητα, από την εύκολη και απόλυτη άρνηση των πάντων, που χαρακτηρίζει ένα μεγάλο μέρος της νεολαίας μας, να προχωρήσουμε στην λελογισμένη και τεκμηριωμένη άρνηση των κακώς κειμένων της κοινωνίας μας, η οποία, όμως, θα συνοδεύεται, κάθε φορά, από την επεξεργασμένη, υπεύθυνη και εφαρμόσιμη ΘΕΣΗ!

Υ.Γ. Την σφοδρή αντίθεσή του διαδηλώνει ο ΣΥΡΙΖΑ για το… θέμα της επαναφοράς του χαρακτηρισμού της «Διαγωγής» των μαθητών στα σχολεία!

Γιατί τόσος… «θρήνος και κοπετός»; Μήπως φοβάται πως θα ανακοπεί η παραγωγή «Μπαχαλάκηδων» και «Χούλιγκανς» που «στρατοπεδεύουν» στα Εξάρχεια και στα Γήπεδα;

 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey