Μωραίνει Κύριος…

01/11/2021 - 11:19 Ενημερώθηκε 01/11/2021 - 12:00

Τον τίτλο αυτό τον χρησιμοποίησα  σε άρθρο μου  που δημοσιεύθηκε στο ΕΜΠΡΟΣ στις 13-4-2018. Τότε, όμως, μιλούσα για τη «μωρία» των πολιτικών μας, για τις «ανόητες» αποφάσεις τους που είχαν ως αποτέλεσμα τη  χρεοκοπία της χώρας μας. Σήμερα χρησιμοποιώ τον ίδιο τίτλο με αναφορά στη «μωρία» κάποιων πολιτών που θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή τη δική τους, των δικών τους και των άλλων.  Πρόκειται για τους πολίτες που αρνούνται ή αποφεύγουν για διάφορους λόγους ν εμβολιαστούν και να συμβάλουν ση δημιουργία της «ασπίδας» εκείνης που θα θωρακίσει τη χώρα μας απέναντι στους κινδύνους που δημιουργεί η πανδημία του κορονοϊού.  

Φαίνεται πως αυτοί οι συμπολίτες μας έχουν πράγματι «μωρανθεί»! Γιατί είναι «μωρία» να εμβολιάζονται όλοι οι ηγέτες σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης και αυτοί να αρνούνται να εμβολιαστούν προβάλλοντας απίθανους λόγους, λες και αυτοί οι ηγέτες είναι τόσο ανόητοι, που είναι πρόθυμοι να θυσιαστούν εμβολιαζόμενοι για να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα κάποιων!  Είναι «μωρία» η συντριπτική  πλειοψηφία των γιατρών πολλών ειδικοτήτων, ιατρών διεθνώς καταξιωμένων και αναγνωρισμένων,  να έχει εμβολιαστεί και να επισημαίνει τους κινδύνους που απειλούν τους ανεμβολίαστους, και οι αρνητές των εμβολίων να δίνουν σημασία στη γνώμη κάποιων «ύποπτων» γιατρών και κάποιων άσχετων πολιτικάντηδων και να  επιμένουν στην άποψή τους. Είναι «μωρία» τα στατιστικά στοιχεία και η πραγματικότητα να δείχνει πως το 90 % αυτών που είναι διασωληνωμένοι  στα νοσοκομεία και που τελικά καταλήγουν είναι ανεμβολίαστοι και αυτοί να επιμένουν με φανατισμό στις στρεβλές απόψεις τους. Είναι «μωρία»  να ακούγονται οι δραματικές μαρτυρίες αυτών που αντιμετώπισαν τις οδυνηρές επιπτώσεις του κορονοϊού και οι εκκλήσεις τους για εμβολιασμό και αυτοί να τις περιφρονούν! Είναι «μωρία»  να εναντιώνεται κανείς στις αποφάσεις που παίρνει η υπεύθυνη κυβέρνηση μετά από εισήγηση των ειδικών και μάλιστα να προσπαθεί να δημιουργήσει προβλήματα στην εφαρμογή τους!  Είναι «μωρία», τέλος,  να έχουμε κάνει όλοι μας τόσα εμβόλια και να έχουμε κάνει πολλά και στα παιδιά μας, να παίρνουμε «με το τσουβάλι» τα φάρμακα, και μάλιστα χωρίς συνταγή γιατρού, χωρίς ποτέ να διαβάζουμε τις παρενέργειες που αυτά ενδέχεται να έχουν και μόνο στη συγκεκριμένη περίπτωση «διυλίζουμε τον κώνωπα». Εδώ είναι που ξυπνά η αντιδραστικότητα του Ελληναρά που λέει: «άντε που θα κάνω αυτό που μου λέει ο ……..»!   

Φαίνεται πως ο Θεός «μωραίνει» όλους αυτούς, γιατί θέλει να τους καταστρέψει!  Το πώς λειτουργεί ο υπερφυσικός αυτός μηχανισμός φαίνεται ξεκάθαρα στην Αντιγόνη του Σοφοκλή. Ο Χορός βλέποντας πως η Αντιγόνη είναι αυτή που παραβίασε τον νόμο του Κρέοντα και έθαψε τον αδελφό της Πολυνείκη, με αποτέλεσμα να οδηγείται στον θάνατο, λέει πως εκείνο που την παρέσυρε σε αυτή την «ανοησία», σε αυτή τη «μωρία» είναι «η λόγου άνοια και φρενών Ερινύς» (στ. 603). Δηλαδή η ανοησία, η «μωρία»,  και η Ερινύα που σαλεύει το μυαλό είναι αυτό που την οδηγεί στην καταστροφή, στην «απώλεια». Ας μη λησμονούμε πως και η «αμαρτία» που,  σύμφωνα με τον Αριστοτέλη,  οδηγεί στην καταστροφή τον τραγικό ήρωα έχει κυρίως διανοητικό χαρακτήρα και πρόκειται για ένα «ξεστράτισμα του νου».  

Πιο κάτω ο Χορός γίνεται σαφέστερος και λέει: «σοφία γαρ εκ του κλεινόν έπος πέφανται.// Το κακόν δοκείν ποτ’ εσθλόν // τώδ’ έμμεν , ότω φρένας// θεός άγει προς άταν* πράσσει δ’ ολίγιστον χρόνον εκτός άτας» (στ. 620- 625), δηλαδή «Γιατί σοφά έχει πει κάποιος ένα λόγο ξακουστό: Το κακό φαίνεται πως είναι κάποτε καλό σ’ εκείνον που το νου του ο θεός σαλεύει θέλοντας να τον καταστρέψει* κι έτσι πολύ λίγο θα περάσει χωρίς κακό να πάθει».  

Αυτοί, λοιπόν, οι άνθρωποι που δεν θέλουν να εναντιωθούν δήθεν στα κελεύσματα της θρησκείας που απαγορεύει τον εμβολιασμό - δεν ξέρω από πού το συμπεραίνουν αυτό,  αυτοί που δεν θέλουν να συμμετάσχουν σε μια δήθεν συνωμοσία που εξυφαίνεται για τη μείωση του ανθρώπινου πληθυσμού- γι’ αυτό λέει ο Όμηρος πως έγινε ο Τρωικός πόλεμος, μόνο που εδώ αυτό παρουσιάζεται ως «βουλή του Διός»- αυτοί που φοβούνται πως , αν κάνουν το εμβόλιο μακροπρόθεσμα μπορεί να βγάλουν κέρατα ή ουρά, θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή τους. Αυτοί καλούνται να επιλέξουν ανάμεσα στο εμβόλιο, που είναι το πιο σοβαρό εργαλείο και όπλο που διαθέτει σήμερα η ανθρωπότητα εναντίον του κορονοϊού,  και τον ίδιο τον κορονοϊό και επιλέγουν τον κίνδυνο να πληγούν από τον κορονοϊό. Αλλά κι αν υποθέσουμε πως το εμβόλιο ενδέχεται να έχει κάποιους κινδύνους, ο κορονοϊός σίγουρα είναι πολύ επικίνδυνος. Αυτοί , λοιπόν, βρίσκονται ανάμεσα σε δύο «κακά», αλλά , όπως έλεγαν οι αρχαίοι, «δυοίν κακοίν προκειμένοιν το μη χείρον βέλτιστον», δηλαδή ανάμεσα σε δυο κακά το καλύτερο είναι το λιγότερο επικίνδυνο, και αυτό είναι βεβαιωμένα το εμβόλιο.  

Βέβαια, οι αρνητές των εμβολίων ελπίζουν πως δεν θα είναι αυτοί θύματα του κορονοϊού. Το είπε μάλιστα ξεκάθαρα μια νεαρή κοπέλα. «Αφού», είπε, μέχρι τώρα δεν έπαθα τίποτε χωρίς εμβόλιο, γιατί να το κάνω;». Τετράγωνη λογική, αλήθεια! Η νεαρή αυτή κοπέλα λησμονεί πως μπορεί ο άνθρωπος , όπως λέει ο Σοφοκλής στο Α΄ Στάσιμο της Αντιγόνης του, να βρήκε φάρμακα για τις διάφορες αρρώστιες, αλλά δεν κατόρθωσε να νικήσει τον θάνατο. Ο θάνατος βρίσκεται μέσα στον κάθε άνθρωπο και κανείς δεν ξέρει πότε και ποιον θα χτυπήσει.  Βέβαια, λειτουργεί και εδώ ο λόγος του Θουκυδίδη, ότι κάνει κανείς το κακό και το μη σωστό, γιατί από τη μια είναι η επιθυμία να κάνει αυτό που θέλει- «ο έρως ηγούμενος»- και από την άλλη η ελπίδα και η πίστη πως δε θα έχει συνέπειες από αυτό που κάνει- «η ελπίς επομένη». Όμως τίποτε δεν μας βεβαιώνει πως αυτός που αρνείται το εμβόλιο δεν θα βάλει σε περιπέτειες   τον ίδιο τον εαυτό του, τους δικούς του  και τους άλλους. Όπως.  Όμως,  και αν έχει το πράγμα, η επιλογή είναι δική τους και όπως έλεγε ο Πλάτων, «αιτία ελομένου, θεός αναίτιος», η ευθύνη των επιλογών μας βαραίνει τον καθένα μας. Κανένας άλλος δεν ευθύνεται. 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey