Η Αγγλία και η αίρεση

01/09/2015 - 14:55

Η Αγγλία είναι ένα σπουδαίο έθνος που έπαιξε καταλυτικό ρόλο στην εξέλιξη της νεότερης παγκόσμιας ιστορίας.
Ο εθνολογικός της πυρήνας είναι Κέλτες και Τεύτονες και λοιπές φυλές επιδραμούσες κατά καιρούς από τη Γερμανία και τη Σκανδιναβία.

Η Αγγλία είναι ένα σπουδαίο έθνος που έπαιξε καταλυτικό ρόλο στην εξέλιξη της νεότερης παγκόσμιας ιστορίας.
Ο εθνολογικός της πυρήνας είναι Κέλτες και Τεύτονες και λοιπές φυλές επιδραμούσες κατά καιρούς από τη Γερμανία και τη Σκανδιναβία.

Οι Άγγλοι σαν έθνος έχουν μεγάλες αρετές. Έχουν το αίσθημα της ελευθερίας, παγιωμένα δημοκρατικά και κοινοβουλευτικά ιδεώδη και το προσόν της διοικητικής συνέπειας που είναι μέχρι σήμερα εμφανές και στη «Γηραιά Αλβιώνα» αλλά και σε όλα τα κράτη της Βρετανικής Κοινοπολιτείας.

Έχουν όμως και ιδιοτροπίες και αιρέσεις για το κάθε τι, αιρέσεις που πηγάζουν από τον μεγαλοϊδεατισμό της πάλαι ποτέ κραταιάς και απέραντης (η έκτασή της στην περίοδο της ακμής υπολογίζεται σε 37,4 εκατομμύρια τετρ. χιλιόμετρα) Αγγλικής Αυτοκρατορίας, που μέσα στην επικράτειά της ο ήλιος δεν έδυε ποτέ. Θα μπορούσαμε να προσθέσουμε ότι πηγάζουν και από τη μακραίωνη και διακριτική διένεξή της με την «ευρωπαϊκή» Γαλλία.

Ακόμα ευθύνονται μέχρι σήμερα και ορισμένα γεωπολιτικά παιχνίδια και ιδίως η πρόσφατη αμφίβολη σχέση της Βρετανίας με την Ευρωπαϊκή Ένωση που αποδυνάμωσε τις αντιστάσεις εναντίον του Παν-γερμανισμού και συνεχίζει να εκθέτει τη Γαλλία.

Η Αγγλία μοιάζει μέχρι σήμερα να είναι ένας δικός της κόσμος μέσα σ’ ολόκληρο τον κόσμο, τον κόσμο που έχει από παλιά προχωρήσει στην καθιέρωση κοινών μέτρων, διαστάσεων και σταθμών (ακόμα και συνηθειών), ενώ η Αγγλία επιμένει πεισμόνως και με το χαρακτηριστικό εθνικό φλέγμα να χρησιμοποιεί τα δικά της κατ’ εξαίρεσιν.
Τι να πρωτοθυμηθούμε;

Όλος ο κόσμος έχει το (γαλλικό) μέτρο, οι Άγγλοι τη γιάρδα (91,44 εκ.) Αντί της παλάμης έχουν το πόδι (30,488 εκ.) και αντί του εκατοστού έχουν την ίντσα (2,54 εκ.)

Ενώ το χιλιόμετρο επικρατεί παντού, οι Άγγλοι χρησιμοποιούν το μίλι που έχει 1609 μ. το στεριανό και 1853 μ. το θαλάσσιο. Παράλληλα χρησιμοποιούν, όπως και πολλές άλλες χώρες, και μεγαλύτερο μέτρο ναυτικών αποστάσεων , το λεγόμενο γεωγραφικό μίλι ή λεύγα που ισούται με 4452 μ. αλλά με τιμές που κυμαίνονται ανά χώρα από 3933 έως 10687 μ.!

Έναντι του παγκοσμίως κοινού κιλού οι Άγγλοι χρησιμοποιούν τη λίμπρα (453,6 γρ.) με υποδιαίρεση την ουγγιά (oz, ounce) στα 28,35 γρ.
Στις μονάδες χωρητικότητας αντί του λίτρου έχουν το πάιντ (0,5682 λιτρ) και το γαλόνι (4,546 λιτρ ή 277,42 κυβικές ίντσες).

Στις επιφάνειες αντί του στρέμματος (1000 τ.μ.) χρησιμοποιούν το έικερ που ισούται με 1/640 του τετραγωνικού μιλίου ή με 4046,86 τ.μ. και το εκτάριο που ισούται με 2471 έικερς.
Το νόμισμά τους είναι η λίρα (πάουντ) και υποδιαιρείται σήμερα σε 100 πένες (pence) ενώ παλιότερα ίσχυε ένα περίεργο σύστημα υποδιαιρέσεων ουδεμία σχέση έχον με το δεκαδικό σύστημα. Αριθμοί χωρίς καμιά φιλοσοφία, λες και αυτοί οι άνθρωποι δεν μέτρησαν ποτέ με τα δέκα δάκτυλά τους !...

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η περίπτωση του καρατιού, μιας μονάδας βάρους που καθορίζει πόσος καθαρός χρυσός περιέχεται σε 24 μέρη ενός κράματος. Το καράτι, από το αραβικό kirat, που δεν είναι άλλο από το ελληνικό «κεράτιον», τον σπόρο του ξυλοκέρατου (καρούμπας), επιλέχθηκε λόγω της μεγάλης βαρυτικής του ομοιομορφίας και είχε πολύ μικρές αποκλίσεις στα διάφορα κράτη του κόσμου, τα οποία κάποια στιγμή συμφώνησαν και αποδέχτηκαν όλα την τιμή του καρατιού στα 0,200 γρ εκτός από την Αγγλία που τη διατήρησε στα 0,205 γρ !
Εκτός από τα μέτρα και σταθμά διαφορές διατηρεί η Αγγλία και σε συνήθειες και παραδόσεις. Η γιορτή της μητέρας που σε όλο τον κόσμο γιορτάζεται στις 8 Μαΐου, στη Βρετανία κάπου μέσα στο Μάρτη.

Πλάκα έχουν και τα γενέθλια της βασίλισσας που, ενώ είναι κανονικά τον Απρίλιο, γιορτάζονται με κάθε επισημότητα τον… Ιούνιο, λόγω -λέει- καιρού !

Αλλά το σπουδαιότερο «αιρετικόν» είναι η στα αριστερά αγγλική οδήγηση σε αντίθεση με όλο τον κόσμο, και έχει την εξής ιστορική προέλευση, την οποία παρεμπιπτόντως δεν γνώριζε ο Ρόμπερτ Γουόλκε όταν έγραφε το βιβλίο του « Τι θα απαντούσε ο Αϊνστάιν» (και μου έκανε εντύπωση): Τα άλογα και οι άμαξες πήγαιναν πάντοτε στο αριστερό όλων των ευρωπαϊκών δρόμων για να έχουν οι ιππείς ελεύθερο το δεξί χέρι να ξιφουλκούν εναντίων των πειρατών και των επιδρομέων.

Αυτό ήταν λογικό και απαραίτητο δεδομένου ότι περίπου το 95% του πληθυσμού είναι δεξιόχειρες, όπως μας πληροφορεί ο Anthony Smith στο εμπεριστατωμένο βιβλίο του «Το σώμα», εκδόσεις Παπαζήση.

Όταν ο Μέγας Ναπολέων εξολόθρευσε τη διαδεδομένη τότε ληστεία, για να δείξει ότι δεν υπάρχει πλέον οδικός κίνδυνος, όρισε την εις τα δεξιά κίνηση των οχημάτων.

Οι μόνοι Ευρωπαίοι που δεν υπάκουσαν ήταν οι Άγγλοι, και το τηρούν μέχρι σήμερα...

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey