Σημειώσεις παιδαγωγικής…

13/06/2012 - 15:08

Περίοδος εξεταστικής… Και μπορεί να είναι της τελευταίας, αλλά παραμένει δύσκολη λόγω της εποχής που διεξάγεται. Έξω ήλιος και ζέστη και εσύ να πρέπει να είσαι πάνω από ένα βιβλίο.

Περίοδος εξεταστικής… Και μπορεί να είναι της τελευταίας, αλλά παραμένει δύσκολη λόγω της εποχής που διεξάγεται. Έξω ήλιος και ζέστη και εσύ να πρέπει να είσαι πάνω από ένα βιβλίο.

Μεσημέρι, σηκώνεις το κεφάλι από τις σημειώσεις, ξεφυσάς και κοιτάς μπροστά σου. Και ξαφνικά ένα χαμόγελο φωτίζει το πρόσωπό σου, καθώς κοιτάς ένα σωρό ζωγραφιές γεμάτες χρώματα. Σταματάς το διάβασμα και θυμάσαι τους τελευταίους μήνες. Το εαρινό εξάμηνο του τέταρτου έτους στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης χαρακτηρίζεται από μία μόνο λέξη: πρακτικές. Μπορεί σα φοιτητές να είχαμε περάσει από τις σχολικές τάξεις και στο τρίτο έτος, αλλά αυτοί οι τρεις μήνες στο τελευταίο εξάμηνο είναι η ουσιαστική επαφή που έχουμε με τα παιδιά του δημοτικού. Μέσα από συζητήσεις που έχουμε, κάναμε και ένα μικρό απολογισμό αυτής της σύντομης επαγγελματικής μας εμπειρίας. Μερικά από τα συμπεράσματα αυτών των συζητήσεων τα μοιράζομαι μαζί σας στη συνέχεια.

Τα μαθήματα που παρακολουθούμε στο τμήμα μας, μπορεί να μας εφοδιάζουν με γνώσεις και να μας φέρνουν σε επαφή με διάφορους τομείς που σχετίζονται με το επάγγελμά μας. Όμως πέρα από τις διαλέξεις, τα εργαστήρια και τις εργασίες, η πρακτική άσκηση σε φέρνει σε άμεση επαφή με το αντικείμενο των σπουδών και το επαγγελματικό περιβάλλον στο οποίο θα κινηθείς τα επόμενα χρόνια. Η γνωριμία με το σχολικό χώρο και η εξοικείωση με το ωράριο της εργασίας είναι από τα πρώτα πράγματα που αποκτά κανείς σε μία πρακτική άσκηση. Και όχι μόνο…

Σε αυτά θα μπορούσε κάποιος να προσθέσει την επαφή με τα γνωστικά αντικείμενα που θα διδάξει στα παιδιά, την προσπάθεια να εμπλουτίσει τη γνώση που παρέχεται από τα σχολικά βιβλία, καθώς και τις συμβουλές και απόψεις των εκπαιδευτικών που δουλεύουν ήδη στα σχολεία. Το πιο μεγάλο όφελος όμως που όλοι δηλώνουν ότι προκύπτει από την πρακτική άσκηση, είναι η επαφή με τα παιδιά. Μέσα από τη δυνατότητα που έχουμε να δουλέψουμε με τάξεις διαφορετικών ηλικιακών επιπέδων, βλέπουμε τις διαφορές που παρουσιάζουν οι μαθητές ανάλογα με την τάξη που φοιτούν, τους τρόπους διδασκαλίας που τους ελκύουν περισσότερο το ενδιαφέρον, το είδος των δραστηριοτήτων με τις οποίες επιθυμούν να ασχοληθούν. Οι απορίες τους σε κάνουν να καταλάβεις ότι τίποτα δεν μπορείς να θεωρείς πως είναι αυτονόητο, ότι υπάρχουν ερωτήσεις που ποτέ δε θα μπορούσες να φανταστείς ότι θα σου κάνουν και ότι θέλουν να μοιραστούν όλα όσα ξέρουν και αυτά, μαζί σου.

Και όσο κουρασμένος κι αν νιώθεις κάποιες φορές, οι ζωγραφιές με τις αφιερώσεις και τα λουλούδια που σου φέρνουν, θα σε κάνουν πάντα να γελάς. Ακόμα και τη δύσκολη περίοδο της εξεταστικής…

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey