Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης. Με τη χρήση της αποδέχεστε αυτόματα την χρήση των cookies. ΠληροφορίεςΚλείσιμο

ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

  • Φορτίο βαρύ κι ασήκωτο

    Κανείς ποτέ Έλληνας γηγενής δεν αγάπησε την Ελλάδα ολόψυχα και παράφορα όσο οι Φιλέλληνες, τόσο οι κυρίως φιλέλληνες (του επαναστατικού αγώνα), όσο και οι κατά καιρούς φιλέλληνες του πνεύματος και εραστές του αρχαίου πολιτισμού.

    ΣΧΟΛΙΑ (0)
    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Γλώσσα και Έθνος

    Κάθε τόσο με πιάνει μια ακατανίκητη επιθυμία (ανακατεμένη με οργή) να γράψω για τη γλώσσα.

    ΣΧΟΛΙΑ (0)
    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Ο Λεβιάθαν και η Γαλάτεια

    Το 1908, εικοσιτριών ετών ο Νίκος Καζαντζάκης, φοιτητής και σφόδρα ερωτευμένος με τη Γαλάτεια Αλεξίου, έγραφε σε ένα λεύκωμα (το facebook της εποχής) που κυκλοφορούσε ανάμεσα στους φίλους του: «την Γαλάτειαν και μίαν καλύβην» προφανώς επηρεασμένος από το μύθο του Πυγμαλίωνα.

    ΣΧΟΛΙΑ (0)
    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Ολίγα ομηρικά

    Ξαναδιάβασα προχθές το βιβλίο του συμμαθητή μου Χρήστου Παλιοκαστρίτη με τίτλο «Η μάνα μου και ο Όμηρος», ένα βιβλίο που περιμένει μέχρι σήμερα -αν δεν απατώμαι- τις κριτικές του και το οποίο, παρά τις αντιρρήσεις μου σε κάποια σημεία που κάποια στιγμή θα τις διατυπώσω, είναι αρκετά διεισδυτικό προσπαθώντας να επανεκτιμήσει το μεγαλείο των ομηρικών επών και κυρίως να αποκαλύψει την άρρηκτη γλωσσική συγγένεια

    ΣΧΟΛΙΑ (0)
    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Παρνασσισμοί

    Μάτωσε η καρδιά όλης της Ελλάδας τις προάλλες με τα όσα οικτρά διαδραματίστηκαν στον Παρνασσό.

     
    ΣΧΟΛΙΑ (0)
    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Οι μπαρμπέρηδες κι ο κασίδης

    Ελληνιστί λέγεται «άχωρ». Αδήλου ετύμου όπως λένε οι φιλόλογοι.

    Ο λαός την ξέρει σαν κασίδα (εκ του κασσίδιον, κι αυτό εκ του λατινικού cassis που ήταν το χάλκινο κράνος) και έχει την πολύ εύστοχη παροιμία «στου κασίδη το κεφάλι έμαθε κι αυτός μπαρμπέρης». Πρόκειται γι’ αυτόν που ασκείται σε ένα θέμα με άτεχνους και ερασιτεχνικούς πειραματισμούς, τον ατζαμή.

    ΣΧΟΛΙΑ (0)
    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Κτήμα ες αιεί

    Στην παράγραφο 22 του πρώτου βιβλίου της Ιστορίας του, ο Θουκυδίδης αναφέρει επιγραμματικά ότι το έργο του αυτό γράφτηκε όχι για να είναι ευχάριστο πρόσκαιρα στον αναγνώστη αλλά για να έχει παντοτινή αξία και χρησιμότητα («κτήμα ες αιεί μάλλον ή αγώνισμα ες το παραχρήμα ακούειν»).

    ΣΧΟΛΙΑ (0)
    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Η ασωτία του χρόνου

    «Χρόνου φείδου» (δηλαδή, να οικονομείς το χρόνο και να λυπάσαι που φεύγει άπρακτος) έλεγε ο εκ των επτά σοφών Χίλων ο Λακεδαιμόνιος, ένα θαυμάσιο ρητό που αν το έπαιρνε στα σοβαρά ο άνθρωπος, θα είχε κατακτήσει το δημιουργικό βηματισμό της ζωής και μέσω αυτού ίσως και την ευτυχία.

    ΣΧΟΛΙΑ (0)
    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Ο υπερθετικός και η μεσότης

    Ζούμε σε μια εποχή της υπερβολής, της επίδειξης και της ματαιοδοξίας.

    ΣΧΟΛΙΑ (0)
    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Πώς δει λαόν κυβερνάν

    Όλα τα προβλήματα απαιτούν, και έχουν, σήμερα πλέον τεχνικές λύσεις. Τεχνικές και επιστημονικά εξειδικευμένες. Από τα πολύ μικρά μέχρι τα πλέον σύνθετα.

    ΣΧΟΛΙΑ (0)
    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Pages