Δηκτικά

13/04/2017 - 11:00

Δεν χωράνε

Η χθεσινή παρουσίαση του master plan, αν έκανε κάτι σαφές, ήταν ότι δεν χωράνε όλες οι δραστηριότητες που σχετίζονται με τη λειτουργία ενός λιμανιού στο υφιστάμενο λιμάνι. Όλοι μα όλοι συμφώνησαν πως πρέπει να βρεθεί άλλος χώρος για να κατασκευαστεί νέο λιμάνι, ώστε ένα σημαντικό μέρος των δραστηριοτήτων που εξυπηρετεί το λιμάνι να μεταφερθούν εκεί. Με δεδομένο, λοιπόν, ότι η επιλογή του Καρά Τεπέ δεν έχει απορριφθεί οριστικά, αυτό που πρέπει να γίνει είναι να ξεκαθαριστεί το συγκεκριμένο ζήτημα και μάλιστα γρήγορα.

Δεν μπορεί να γίνεται μακροπρόθεσμος σχεδιασμός έργων πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ χωρίς να υπάρχουν ξεκάθαρες απαντήσεις αλλά και χωρίς να έχουν διερευνηθεί οι δυνατότητες το λιμάνι να συνυπάρχει με κάποια αρχαιολογικά ευρήματα.

Ν.Μ.

 

Υπερωκεάνια και καρυδότσουφλα

Με βάση το master plan, στην εξωτερική πλευρά του λιμανιού της Μυτιλήνης θα δένουν πλοία μήκους 300 μέτρων. Στην άλλη άκρη της λιμενικής λεκάνης, εκεί που είναι οι εγκαταστάσεις του ΝΟΜ, θα δημιουργηθούν υποδομές για ναυταθλητισμό. Δηλαδή μέσα στον ίδιο χώρο θα συνυπάρχουν τα υπερωκεάνια και τα κωπηλατικά σκάφη.

Προφανώς οι μελετητές αναγκάστηκαν να οδηγηθούν σε αυτές τις προτάσεις από τα δεδομένα που τους δόθηκαν. Φοβόμαστε όμως ότι η ύπαρξη τόσο πολλών διαφορετικών σκαφών σε τόσο μικρό χώρο είναι πολύ εύκολο να οδηγήσει στη δημιουργία ατυχημάτων.

Ν.Μ.

 

Υδροπλάνα και γκαζάδικα

Δεν φθάνουν τα τόσα σκάφη που κινούνται εντός και εκτός του λιμανιού της Μυτιλήνης, θα προστεθούν και νέα. Πρόκειται για τα υδροπλάνα που θα σταθμεύουν εκεί που βρίσκονται οι βάρκες του ΣΕΑΛ. Μόνο που για να σταθμεύουν εκεί τα υδροπλάνα θα πρέπει να υπάρχει και ο αναγκαίος θαλάσσιος διάδρομος προσγείωσής τους. Μερικές δεκάδες μέτρα μακριά θα βρίσκονται τα πλοία που ξεφορτώνουν βενζίνες. Τα σχόλια δικά σας.

Ν.Μ.

 

Οι καταδικασμένοι

Ο σχεδιασμός ανάπτυξης του επιβατικού λιμανιού οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι κολυμβητές της πλαζ Τσαμάκια θα την εγκαταλείψουν, ιδιαίτερα αν κατασκευαστεί ο εγκάρσιος μόλος όπου θα δένουν τα κρουαζιερόπλοια. Διότι κανείς δεν θέλει να κάνει μακροβούτια δίπλα σε υπερωκεάνια. Αυτοί όμως που καταδικάζονται οριστικά είναι όσοι έχουν σπίτι πάνω από το σημερινό Τελωνείο και μέχρι τις παλιές δεξαμενές του λιμανιού. Φορτηγά, Ι.Χ., λεωφορεία, ταξί, επιβάτες της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας θα περνούν μπροστά από την πόρτα τους νύχτα μέρα. Εφιαλτική θα γίνει η ζωή των ανθρώπων αυτών τους καλοκαιρινούς μήνες. Όσο για τον πνεύμονα πρασίνου που είναι σήμερα τα Τσαμάκια, πολύ δύσκολα θα διατηρηθεί.

Ν.Μ. 

 

Μεμψιμοιρία…

Μεμψιμοιρούν για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων! Οι ίδιοι αυτοί που μεμψιμοιρούσαν και για την ιδιωτικοποίηση του ΟΤΕ και σήμερα τρέχουν από εταιρεία σε εταιρεία προκειμένου να επιλέξουν την καλύτερη σε τιμή και ποιότητα. Οι ίδιοι που μεμψιμοιρούσαν για την ιδιωτικοποίηση του ΚΤΕΟ και σήμερα παίρνουν τηλέφωνο κι έρχονται και τους παίρνουν το αμάξι για έλεγχο! Η ίδια η ζωή δίνει τις δικές της απαντήσεις. Έτσι και τώρα, σύντομα πάλι θα δώσει τις πρέπουσες απαντήσεις στους μεμψιμοιρούντες και για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων!

Σ.Σ.

 

Κύριε Διευθυντά,

Πριν ακόμα καλά καλά σπάσει ο Δήμος Λέσβου, μας προέκυψαν τέσσερις υποψήφιοι δήμαρχοι… Καλλονής! Αν είχε χιούμορ ο Σκουρλέτης, θα ανακοίνωνε αύριο ότι η Καλλονή θα παραμείνει γεωγραφικά στο Δήμο Μυτιλήνης. Και με απλή αναλογική βεβαίως βεβαίως.

Διαπορών Μυτιληνιός

 

Να αξιοποιηθεί ο παράγοντας «Fraport»

Από τη Μ. Τρίτη το αεροδρόμιο Μυτιλήνης, μαζί με άλλα 13 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, πέρασε στη «Fraport», ξεκινώντας μια νέα εποχή για τις αερομεταφορές, από την οποία προσδοκάται ότι τα πράγματα θα πάνε καλύτερα προς όφελος και των τοπικών οικονομιών. Ανεξαρτήτως των ενστάσεων που μπορεί να έχει κανείς για τις ιδιωτικοποιήσεις της δημόσιας περιουσίας, ένα είναι βέβαιο, ότι η περιουσία αυτή, αν δεν μπορεί να αξιοποιηθεί για να αποδώσει καλύτερα, η λύση της προσέλκυσης επενδυτών για να κάνουν αυτό που δεν μπορεί να κάνει το κράτος είναι η πλέον ενδεδειγμένη. Και η αλήθεια είναι ότι το ελληνικό κράτος, παρά το «σπατόσημο», πολύ λίγα έκανε για την αναβάθμιση του αεροδρομίου της Μυτιλήνης και ακόμη λιγότερα αναμενόταν να κάνει.

Το γεγονός ότι η «Fraport» ήδη προανήγγειλε νέο αεροσταθμό και έργα αναβάθμισης - εξωραϊσμού της υπάρχουσας υποδομής δείχνει ότι επιδιώκει να κάνει πιο ελκυστικό το αεροδρόμιο και κατ’ επέκταση και τη Λέσβο, που είναι άλλωστε και το μεγάλο ζητούμενο. Απ’ αυτό θα εξαρτηθεί αν η συγκεκριμένη κίνηση με την παραχώρηση των αεροδρομίων σε μια έμπειρη εταιρεία θα είναι επιτυχημένη ή όχι. Αν η τουριστική κίνηση αυξηθεί -και με τη συμβολή της «Fraport» η Λέσβος γίνει προορισμός- τότε τα αποτελέσματα στην οικονομία του νησιού θα είναι ανάλογα. Και με δεδομένη την κατάσταση με το προσφυγικό, η παρουσία μιας γερμανικών συμφερόντων εταιρείας στο αεροδρόμιο μπορεί να αποδειχθεί παράγοντας στήριξης του τουρισμού στο νησί και μάλιστα από τουριστικές αγορές, όπως η γερμανική, που τα τελευταία χρόνια μάς έχουν γυρίσει την πλάτη. Ο παράγοντας λοιπόν «Fraport» είναι ισχυρός και πρέπει να αξιοποιηθεί από τους εμπλεκόμενους με τον τουριστικό τομέα ώστε να καταστεί το νησί ανερχόμενος τουριστικός προορισμός που κάθε χρόνο θα κερδίζει πόντους.

Μα.Μ. 

 

Γαληνός, Καλογήρου και ΣΥΡΙΖΑ (1)

Κάθε γεγονός έχει και δύο, ίσως και πολλές περισσότερες αναγνώσεις. Εν προκειμένω, με αφορμή την ανοιχτή πια κόντρα (που δείχνει βέβαια ρήξη) μεταξύ του δημάρχου με τον τοπικό ΣΥΡΙΖΑ, ο Σπύρος Γαληνός λέει ανοιχτά το παράπονό του. Που εν ολίγοις λέει «όλο μέλι κι από τηγανίτα τίποτα» για την πολύ καλή του σχέση με την κυβέρνηση, που παρά τις μεγάλες προοπτικές που του άνοιξε, εν τούτοις σήμερα τον άφησε με έκτακτη χρηματοδότηση (που έχει ζητηθεί από το 2015!) μόλις 750.000 ευρώ και ένα άχρηστο σήμερα ακίνητο, το «Κατσάνειο», αγορασμένο από το ΤΑΙΠΕΔ.

Στον αντίποδα, η Χριστιάνα Καλογήρου φέρεται (και κατά τον Σπύρο Γαληνό) να έχει εισπράξει περί τα 7,5 εκ. ευρώ για το προσφυγικό, χωρίς να έχει αγγίξει το μείζον ζήτημα όπως οι δήμοι και χωρίς να έχει βάλει πλάτη -πασιφανώς τουλάχιστον όπως ο δήμαρχος Λέσβου- στην κυβέρνηση.

 

Γαληνός, Καλογήρου και ΣΥΡΙΖΑ (2)

Από τη μια μπορεί να πει κάποιος πως η κυβέρνηση έχει αδικήσει το δήμαρχο που έχει σηκώσει (αναμφισβήτητα) το μεγαλύτερο βάρος όλων σήμερα στην αυτοδιοίκηση λόγω προσφυγικού, αφού στα πολλά που έταξε ακόμα τα… φέρνει, από την άλλη όμως μπορεί να πει και πως υπάρχει και ζήτημα αποτελεσματικότητας, αφού σε κάθε περίπτωση χρήματα δόθηκαν, αλλά πήγαν προς την... Περιφέρεια, και γι’ αυτό παραπονιέται ο Γαληνός.

Η συνέχεια πάντως πιθανά να δείξει το τι μπορεί πραγματικά να ισχύει, γιατί τόσο ο δήμαρχος και η περιφερειάρχης όσο και αρκετά τοπικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ έχουν περίσσια διάθεση «ρεβανσισμού» που δύσκολα δεν θα συνδράμουν από μόνοι τους στη διαλεύκανση του… μυστηρίου. Ενώ πρέπει πάντα να έχουμε υπόψη μας πως τα δεδομένα μπορούν να αλλάξουν ξανά από μέρα σε μέρα, αφού στο παιχνίδι θα μπει και η Νέα Δημοκρατία…

Μ.ΟΡΦ

 

Παρουσία και ζυμώσεις μετά... σουβλακίου!

Εντύπωση έκανε τη Δευτέρα στο Δημοτικό Συμβούλιο, όχι μόνο η μεγάλη προσέλκυση πολιτών, αλλά και αρκετών γνωστών πρώην αυτοδιοικητικών προσώπων όπως και επίδοξων υποψήφιων δημάρχων, οι οποίοι όχι μόνο παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα τεκταινόμενα του Δημοτικού Συμβουλίου, αλλά πραγματοποίησαν συναντήσεις, πολλές χειραψίες και συζητήσεις με τους νυν, δημιουργώντας έτσι σε άλλους περιέργεια και σε άλλους ανησυχία!

Συζητήσεις πολλές, λοιπόν, που δεν αφορούσαν τόσο τα θέματα της ημερήσιας διάταξης, αλλά και τις επερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές, τις ζυμώσεις, τις διεργασίες και κυρίως ποιοι είναι με ποιους. Ειδικά τώρα που -όπως δείχνουν τα πράγματα- θα «σπάσει» ο Δήμος Λέσβου, όπου… μοιραίως θα δημιουργηθούν νέες… καρέκλες με περισσότερους υποψηφίους αλλά και που θα επαναπροσδιορίζουν στόχους και συμμαχίες. Οι συζητήσεις και διαβουλεύσεις συνεχίστηκαν και μετά το τέλος του Δημοτικού Συμβουλίου σε παρακείμενα σουβλατζίδικα… Λογικά αυτές θα συνεχίστηκαν και στη χθεσινή προγραμματισμένη συνάντηση στην Καλλονή για το «σπάσιμο» του Δήμου, ενώ μετά το Πάσχα θα κορυφωθούν οι ζυμώσεις με συναντήσεις σε γραφεία και καφετέριες. Υπάρχει δηλαδή κινητικότητα και ας απέχουμε πολύ από τις ερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές.

Σ.Σ.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey