Τη σημασία της μοριοδότησης επισημαίνει ο Αθανασίου

Ο «αποχαρακτηρισμός» δημιουργεί προβλήματα

01/03/2018 - 14:31

Να επανεξεταστούν οι αποφάσεις για τον αποχαρακτηρισμό και την υποβάθμιση σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη Λέσβο, ζητά με ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας, κ. Γαβρόγλου ο βουλευτής Λέσβου της ΝΔ, Χαράλαμπος Αθανασίου, προτείνοντας να λάβει υπόψη του τις προτάσεις των ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ, «ώστε να μην οδηγηθούμε στην υποβάθμιση της εκπαίδευσης στα ακριτικά νησιά και κατ’ επέκταση στην πιθανή ερημοποίησή τους».

Λαμβάνοντας υπόψη την πρόταση του υπουργείου για αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και επανακαθορισμό των δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων, ο κ. Αθανασίου εκτιμά ότι δεν αξιολογήθηκαν σωστά οι δύσκολες και ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στα νησιά του Νομού Λέσβου.

Ας σημειωθεί ότι σύμφωνα με την πρόταση του Υπουργείου, οι σχολικές μονάδες που προτείνεται να μοριοδοτηθούν από 10 - 14 μόρια

α) βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση από την έδρα του νομού,

β) σε μεγάλο υψόμετρο,

γ) είναι σε νησιωτικές ή/και παραμεθόριες περιοχές,

δ) είναι δύσκολα προσβάσιμα λόγω των ιδιαίτερων συγκοινωνιακών συνθηκών και ε) έχουν, συνήθως, μικρή οργανικότητα

Εντούτοις, επισημαίνει ο κ. Αθανασίου «οδηγηθήκατε στην υποβάθμιση ή ακόμα και στον αποχαρακτηρισμό σχολικών μονάδων που τηρούν όλα τα κριτήρια νησιωτικότητας, συνθηκών διαβίωσης, αποστάσεων από την έδρα του νομού, συγκοινωνιακών συνθηκών και υψομέτρου», όπως η περίπτωση του Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Συκαμινέας. Ως εκ τούτου, συμπεραίνει, σε καμία περίπτωση δεν αποτυπώνεται η πρόθεση ενίσχυσής τους.

Μεταξύ άλλων σημειώνει ότι η πρόταση των ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ αντικατοπτρίζει  την προσπάθεια ενίσχυσης των σχολικών μονάδων οι οποίες δεν τυγχάνουν επιλογής από τους εκπαιδευτικούς λόγω των ελάχιστων μορίων τους, της απόστασης από τα αστικά κέντρα ή της δυσκολίας πρόσβασης.

Η περίπτωση του Μεγαλοχωρίου

Το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο Μεγαλοχωρίου που υπέστησαν σοβαρότατες ζημιές από τον καταστροφικό σεισμό της 12ης Ιουνίου 2017 φέρνει ως παράδειγμα ο κ. Αθανασίου. Οι 24 μαθητές του στεγάζονται σε προκατασκευασμένο κτίριο με ελλιπή θέρμανση, καθώς τα συστήματα κλιματισμού αδυνατούν να αποδώσουν στις χαμηλές θερμοκρασίες (< 0οC) που αναπτύσσονται στην περιοχή. Το Μεγαλοχώρι Λέσβου, είναι ένα ορεινό χωριό χτισμένο σε υψόμετρο 670μ. Πρόκειται για το υψηλότερο χωριό της Λέσβου, με 325 κατοίκους (απογραφή του 2011). Συνδέεται δε με την πρωτεύουσα του νησιού, τη Μυτιλήνη, μέσω τριών διαδρομών:

  Μέσω του Πλωμαρίου, απόσταση περίπου 50χλμ, και διάρκειας 65΄ με ευνοϊκές καιρικές συνθήκες.

  Μέσω Αμπελικού, απόσταση περίπου 55χλμ, και διάρκειας 60’ με ευνοϊκές καιρικές συνθήκες.

  Μέσω Αγιάσου, απόσταση περίπου 40χλμ - με 6χλμ χωματόδρομο, διάρκειας 50’-55’ με ευνοϊκές καιρικές συνθήκες.

Το οδικό δίκτυο, σε πολλά σημεία, είναι παλιό και προβληματικό, με ελικοειδείς διαδρομές, επικίνδυνα σημεία με δύσκολη ορατότητα, ενώ δεν έχει αποκατασταθεί και η βατότητα του δρόμου Μεγαλοχωρίου - Αγιάσου, ένα έργο που θα δώσει ανάσα ζωής στο χωριό. Παρόλα αυτά, οι σχολικές μονάδες του Μεγαλοχωρίου λαμβάνουν τα ελάχιστα δυνατά μόρια που μπορεί να λάβει ένα δυσπρόσιτο σχολείο, δηλαδή μόλις 10 μόρια από τα 14. Η περίπτωση του Μεγαλοχωρίου αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα της διαφοράς  που χωρίζει την εξέταση επί χάρτου από την πραγματικότητα, μια διαφορά που διαφαίνεται και σε άλλες περιπτώσεις χωριών όπως της Συκαμινέας, του Νεοχωρίου κλπ.

Τέλος αναφέρεται το Γυμνάσιο και το Λύκειο Πέτρας, ως ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα σχολικών μονάδων που έχουν πάντα ελλείψεις σε εκπαιδευτικό  προσωπικό, πρόβλημα το οποίο μπορεί να λυθεί μόνο με αύξηση των μορίων τους ή/και το χαρακτηρισμό τους ως δυσπρόσιτα.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey