Στην ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ παρά τις δυσκολίες

Περήφανοι μέσα στην κρίση για το έργο τους (pics)

20/02/2017 - 16:42

Στη σχολή μάς «ξενάγησε» η ωρομίσθια εκπαιδευτικός επί 19 χρόνια στον ΟΑΕΔ Αφροδίτη Γιαννέλλη. Ακολουθεί το διδακτικό πρόγραμμα των αντίστοιχων σχολών του Υπουργείου Παιδείας, ενώ η φοίτηση στη σχολή είναι διετής και η ηλικία των σπουδαστών κυμαίνεται μεταξύ 17 και 24 ετών.

 

Η σχολή ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ Μυτιλήνης ανήκει στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και αποτελεί φορέα Μαθητείας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Παρά την κρίση και τις εξαγγελίες που δεν υλοποιήθηκαν ποτέ, καταφέρνει και παράγει έργο ζηλευτό. Στη σχολή μάς «ξενάγησε» η ωρομίσθια εκπαιδευτικός επί 19 χρόνια στον ΟΑΕΔ Αφροδίτη Γιαννέλλη. Ακολουθεί το διδακτικό πρόγραμμα των αντίστοιχων σχολών του Υπουργείου Παιδείας, ενώ η φοίτηση στη σχολή είναι διετής και η ηλικία των σπουδαστών κυμαίνεται μεταξύ 17 και 24 ετών.

Οι 180 περίπου σπουδαστές της σχολής κατά τις πρωινές ώρες εργάζονται στο πλαίσιο της πρακτικής τους άσκησης στο Δημόσιο (Δήμος Λέσβου, ΔΕΗ, ΔΕΔΔΗΕ, ΔΕΥΑΛ, Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, Νοσοκομείο Μυτιλήνης, Επιμελητήριο Λέσβου, Ελληνικός Στρατός) ή σε ιδιωτικό φορέα. Η απασχόληση των σπουδαστών αγγίζει σχεδόν το 100%!

Η ημερήσια εργασιακή αποζημίωση των σπουδαστών καλύπτεται με 11 ευρώ από τον ίδιο τον ΟΑΕΔ, η οποία και αποτελεί περίπου το 70% της ημερήσιας δαπάνης. Πέντε ευρώ είναι το υπόλοιπο ημερήσιο ποσό, το οποίο και πληρώνεται από τον κάθε εργοδότη. Οι εργοδότες καταβάλλουν μειωμένες ασφαλιστικές εισφορές λόγω της σπουδαστικής ιδιότητας των εργαζομένων, ενώ παρέχεται επίδομα σίτισης και στέγασης σε όσους σπουδαστές πληρούν συγκεκριμένα κοινωνικά κριτήρια.


Το Εργαστήριο Μηχανικών 

 

Οι ειδικότητες

Οι ειδικότητες μαθητείας που λειτουργούν στη σχολή καλύπτουν μερικά από τα τεχνικά επαγγέλματα που συναντάει κανείς στην αγορά εργασίας, όπως π.χ. θερμοϋδραυλικοί εγκαταστάσεων, ηλεκτρολόγοι εγκαταστάσεων, μηχανικοί αυτοκινήτων, αρτοζαχαροπλαστικής τέχνης, μαγειρικής τέχνης, τεχνίτες ηλεκτρονικών υπολογιστών, διοικητικών υπαλλήλων καθώς και ξενοδοχοϋπαλλήλων.

Η επιλογή των ειδικοτήτων που λειτουργούν κάθε χρόνο είναι αποτέλεσμα έρευνας στην τοπική αγορά εργασίας, έτσι ώστε να καλύπτονται τυχόν εργασιακά κενά. Κατόπιν, οι θετικές προτάσεις των τοπικών φορέων για την κατοχύρωση των τμημάτων που θα λειτουργήσουν το επόμενο σχολικό έτος στέλνονται στην κεντρική διοίκηση. «Δυστυχώς, κάποιες φορές η επίσημη απάντηση της διοίκησης είναι διαφορετική, με αποτέλεσμα να διαφοροποιούνται οι προτάσεις μας όσον αφορά τις ειδικότητες μαθητείας», εξηγεί η κ. Γιαννέλλη.

Εκτός των θεωρητικών μαθημάτων, η γνώση αποκτιέται και από τις μπόλικες εργαστηριακές ώρες που υποχρεώνονται να παρακολουθούν και να συμμετέχουν οι σπουδαστές.


Το Εργαστήριο Μαγείρων 

 

Υποσχέσεις που έμειναν λόγια

Στη σχολή ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ, ο διευθυντής, οι δύο μόνιμοι εκπαιδευτικοί, οι τρεις διοικητικοί υπάλληλοι καθώς και οι 25 ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων επιτελούν σημαντικό εκπαιδευτικό έργο, προκειμένου να δοθεί σημαντική αξία στη διαμόρφωση άξιων, νέων και μορφωμένων τεχνιτών.

Μερικοί από τους 25 ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς καλύπτουν πάγιες και διαρκείς θέσεις από 10 έως και 23 χρόνια, εγκλωβισμένοι στο καθεστώς των συμβάσεων! «Σε περσινή επίσκεψη της διοικήτριας του ΟΑΕΔ κ. Καραμεσίνη στη σχολή μας, δεχτήκαμε συγχαρητήρια για την άψογη λειτουργία των εν λόγω τμημάτων φοίτησης σπουδαστών καθώς και μια υπόσχεση… που ποτέ δεν τηρήθηκε… ότι θα ψηφιστεί ο θεσμός του αναπληρωτή εκπαιδευτικού για τον ΟΑΕΔ, προκειμένου να αποζημιωθούν ηθικά και ψυχολογικά οι επί σειρά ετών ωρομίσθιοι! Αυτό δεν έγινε ποτέ, παρά τις ελπίδες που τρέφαμε πολλοί στο πρόσωπο και στην υπόσχεση που δόθηκε. Το μισθολογικό καθεστώς μάς αναγκάζει να υπομένουμε απλήρωτοι 3 μήνες πολλές φορές, παρόλο το πλήρες ωράριο εργασίας 20 ωρών που τηρείται εκ μέρους αρκετών από εμάς», επισημαίνει η κ. Γιαννέλλη.

 

Κτηριακά προβλήματα

Φέτος, με τις πρόσφατες έντονες βροχοπτώσεις, παρουσιάστηκαν σημαντικά κτηριακά προβλήματα με εισροή νερών τόσο σε αίθουσες διδασκαλίας όσο και στους χώρους εργαστηρίων. Γίνονται προσπάθειες από τη Διεύθυνση της σχολής με αποστολή εγγράφων στην Αθήνα ώστε να δοθεί άμεση λύση με την επισκευή των βλαβών, με κύριο σκοπό τη διάσωση του ακριβού μηχανολογικού εργαστηριακού εξοπλισμού.


Το Εργαστήριο Θερμοϋδραυλικών 

 

Δραστηριότητες

Οι εκπαιδευτικοί της σχολής, αναλογιζόμενοι την ευθύνη απέναντι στους εν δυνάμει αυριανούς εργαζόμενους της κοινωνίας, επιδιώκουν εκτός των μαθημάτων και του διδακτικού αντικειμένου που καλούνται να μεταδώσουν στους μαθητές να τους ευαισθητοποιήσουν σχετικά με σημαντικά ζητήματα που ταλανίζουν την καθημερινότητα. Έτσι, διοργανώνονται ενημερώσεις σχετικά με την εθελοντική προσφορά, λαμβάνουν χώρα δύο εθελοντικές αιμοδοσίες στο χώρο της σχολής, σε συνεργασία με το ΣΕΑΜ και το «Βοστάνειο» Νοσοκομείο, προσκαλούνται ομιλητές σχετικά με την εργασία των νέων, την εξάρτηση ή το σχολικό εκφοβισμό.

Πρόσφατα, εγκρίθηκε πρόγραμμα επισιτιστικής βοήθειας, όπου οι σπουδαστές ετοιμάζουν και προσφέρουν καθημερινά μεγάλη ποσότητα αρτοπαρασκευασμάτων στους πρόσφυγες-μετανάστες του κέντρου στον Καρά Τεπέ.

Η κοπή της βασιλόπιτας στην αρχή του ημερολογιακού έτους είναι αφορμή για το άνοιγμα της σχολής προς τους εργοδότες των σπουδαστών. Στήνεται μια μικρή γιορτή η οποία συνοδεύεται από τον ανάλογο εορταστικό μπουφέ προς τέρψη όλων των παρευρισκόμενων. Με το κλείσιμο της σχολικής χρονιάς, λαμβάνει χώρα η γιορτή αποφοίτησης των δευτεροετών σπουδαστών, όπου εκτός των πτυχίων ειδικότητας απονέμεται βράβευση στον πρώτο σε βαθμολογία σπουδαστή.

Τέλος, «σημαντικό ρόλο παίζει για τη σχολή μας η βιωματική μάθηση των σπουδαστών μας», λέει η κ. Γιαννέλλη. Διοργανώνονται εκπαιδευτικές εκδρομές σε εργασιακούς χώρους της πόλης και γίνεται παρακολούθηση καινοτόμων τρισδιάστατων μαθημάτων εικονικής πραγματικότητας μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή στο αντίστοιχο εργαστήριο πληροφορικής.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey