Η περιοδική έρευνα του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ για την αγορά, κατέγραψε χρήσιμα, πλην όμως μη ικανοποιητικά στοιχεία για τους εμπόρους

Υποτονική η κίνηση, παρά τις εκπτώσεις

02/03/2018 - 12:18

Το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ πραγματοποίησε περιοδική έρευνα για την κίνηση της αγοράς κατά τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο του 2018. Η έρευνα ήταν τηλεφωνική με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε δείγμα 250 επιχειρήσεων, εφαρμόζοντας στρωματοποιημένη δειγματοληψία σε δύο στάδια, σε εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας. Παράλληλα καταγράφηκαν και οι απόψεις πολλών Εμπορικών Συλλόγων. Συμπερασματικά, σε γενικές γραμμές, οι χειμερινές εκπτώσεις Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2018 ήταν υποβαθμισμένες, αφού μάλλον η χριστουγεννιάτικη κίνηση μοιάζει να «έκλεψε την παράσταση».

Οι επιχειρήσεις, στο μεγαλύτερο μέρος τους, είχαν πτώση στις πωλήσεις τους σε σύγκριση με πέρυσι. Συγκεκριμένα, για παραπάνω από 6 στους 10 επιχειρηματίες, οι πωλήσεις τους τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο ήταν χαμηλότερες σε σύγκριση με το 2017. Ένα ποσοστό περίπου 26% δήλωσε ότι παρέμειναν σταθερές, ενώ μόλις το 8% αισθάνθηκε ικανοποίηση ότι κινήθηκε καλύτερα από την αντίστοιχη περίοδο του 2017. Ως προς το ύψος του ποσοστού έκπτωσης στις εμπορικές αγορές, μία στις τρεις επιχειρήσεις διαμόρφωσε το ποσοστό των εκπτώσεων μεταξύ 21% και 40%, ενώ μία στις τέσσερις πραγματοποίησε εκπτώσεις μικρότερης τάξης, έως και 20%. Σύμφωνα, πάντως, με το 58% των επιχειρηματιών, ο Ιανουάριος από άποψη αγοραστικής κίνησης ήταν καλύτερος μήνας την περίοδο των εκπτώσεων έναντι του Φεβρουαρίου.

 

Πτώση του τζίρου και στη Μυτιλήνη

Μιλώντας στο «Ε» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης, Παναγιώτης Παπαρίσβας, επεσήμανε πως και στην πόλη μας η μείωση του τζίρου ήταν αισθητή, κινούμενη άνω του 5%, αγγίζοντας σε πολλές περιπτώσεις ως και το 10%. «Σε τοπικό επίπεδο υπήρξε μείωση, ανάλογη με εκείνη που συνολικά εμφάνισε όλη η υπόλοιπη Ελλάδα», ανέφερε ο κ. Παπαρίσβας, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι «τη δεδομένη στιγμή η αγορά της Μυτιλήνης δεν μπορεί να αποτελέσει αντιπροσωπευτικό δείγμα, αφού οι επιπτώσεις από το προσφυγικό και μεταναστευτικό ζήτημα είναι πολλαπλές».

 

Συνολική μείωση 8,8%

Η μείωση σε σχέση με το δίμηνο του 2017, που εκτιμάται από τους Εμπορικούς Συλλόγους σε όλη τη χώρα, φτάνει το 8,8% (περίπου 484 εκ. ευρώ), διαμορφώνοντας την εκτίμηση για τον τζίρο του πρώτου διμήνου του 2018 σε 5,02 δισ. ευρώ από 5,5 δισ. το 2017.

Η πλειονότητα των επιχειρηματιών, σε ποσοστό 58%, δήλωσε ότι η καλύτερη περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων ήταν από 8/1 έως 31/1, 1 στους 4 δήλωσε ότι ο Φεβρουάριος αποτέλεσε την καλύτερη περίοδο των εκπτώσεων και 14% των επιχειρηματιών δεν παρατήρησε κάποια σημαντική διαφοροποίηση. Αναφορικά με τον τρόπο πληρωμής που επέλεξαν οι καταναλωτές για τις αγορές τους εντός των χειμερινών εκπτώσεων, το 51% των επιχειρηματιών απάντησε ότι ήταν κυρίως με κάρτες, το 31% ότι χρησιμοποίησαν κάρτες και μετρητά στον ίδιο βαθμό και το 18% κυρίως με μετρητά.

 

Αδιάφορη η έξτρα Κυριακή

Σχετικά με τη λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή 14 Ιανουαρίου, 7 στους 10 επιχειρηματίες δήλωσαν ότι δεν επηρέασε τον τζίρο της εκπτωτικής περιόδου, ενώ 1 στους 4 θεωρεί πως επηρέασε αρνητικά και μόλις το 2% ότι τον επηρέασε θετικά. Μάλιστα, όπως διευκρινίζεται, η πλειονότητα αυτών των επιχειρηματιών επωμίστηκαν οι ίδιοι την κάλυψη της ανάγκης απασχόλησης προσωπικού, το 24% έχει επεκτείνει το ωράριο των υπαλλήλων που απασχολεί, ενώ μόλις το 1% έχει προσλάβει επιπλέον υπάλληλο για την κάλυψη της ανάγκης.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey