Λιγότερους φόρους, περισσότερες χρηματοδοτήσεις

01/07/2017 - 10:15

 

 Μείωση φόρων που βαρύνουν τις τουριστικές επιχειρήσεις, περισσότερες χρηματοδοτήσεις για τη δημιουργία νέων τουριστικών καταλυμάτων, επαναφορά του ειδικού χωροταξικού σχεδιασμού για τον τουρισμό, που είχε συνταχθεί επί των ημερών της κυβέρνησης Σαμαρά - Βενιζέλου από την τότε υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, και μακρόπνοος σχεδιασμός για την αύξηση των εσόδων από τον τουρισμό περιλαμβάνει το πρόγραμμα της Ν.Δ., όπως το παρουσίασε ο τομεάρχης Τουρισμού Μάνος Κόνσολας χθες το απόγευμα στην αίθουσα του Επιμελητηρίου Λέσβου μαζί με τον βουλευτή Χαράλαμπο Αθανασίου και τον πρόεδρο της ΝΟΔΕ Λέσβου Στρατή Καραγεωργίου.

Σκληρή ήταν η κριτική του κ. Κόνσολα προς την κυβέρνηση τόσο για τη συνολική αντιμετώπιση του τουριστικού τομέα όσο και για την αντιμετώπιση της Λέσβου στο συγκεκριμένο ζήτημα. Χαρακτηριστικά είπε ότι τον Ιανουάριο είχε καταθέσει επερώτηση προς την υπουργό Τουρισμού με την οποία ζητούσε να παρουσιαστούν οι πόροι που διατέθηκαν προκειμένου να ανακάμψει η τουριστική κίνηση της Λέσβου. Όμως το Υπουργείο δεν έδωσε καμία συγκεκριμένη απάντηση. Επίσης, είπε ότι αγνοείται η τύχη του ειδικού αναπτυξιακού προγράμματος για τα νησιά του βορείου Αιγαίου, που η κυβέρνηση διά του πρωθυπουργού από τη Νίσυρο είχε υποσχεθεί.

Στόχος της Ν.Δ. είναι μέχρι το 2021 η χώρα να έχει φθάσει στα 35 εκατομμύρια επισκέπτες και τα 20 δισεκατομμύρια ευρώ έσοδα. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, η Ν.Δ. επιδιώκει τη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος της χώρας μέσα από την ανάπτυξη των ειδικών μορφών τουρισμού, την ενίσχυση των καινοτόμων επενδυτικών σχεδίων και την αναβάθμιση των τουριστικών καταλυμάτων. Στις άμεσες προτεραιότητες της Ν.Δ. είναι η κατάργηση του τέλους διανυκτέρευσης, ζήτημα που θέτουν με μεγάλη ένταση όλες οι μικρές ξενοδοχειακές μονάδες, η μείωση του ΕΝΦΙΑ και των φορολογικών συντελεστών που βαρύνουν τις τουριστικές επιχειρήσεις. Επίσης, μόλις το επιτρέψουν οι δημοσιονομικές συνθήκες, η Ν.Δ. ως κυβέρνηση θα προχωρήσει στη μείωση του ΦΠΑ σε όλες τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που σχετίζονται με τον τουρισμό (π.χ. μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση).

Ακόμη, ο κ. Κόνσολας δήλωσε ότι η Ν.Δ. είναι υπέρ της μείωσης των προσφύγων που βρίσκονται στη Λέσβο σε επίπεδα τέτοια που να είναι ανάλογα με τον πληθυσμό του νησιού και της έκτασής του. Αρνήθηκε ότι ανακοινώσεις των τοπικών φορέων συνέβαλαν στη δημιουργία αρνητικής εικόνας για τη Λέσβο και επέρριψε την ευθύνη για την προσφυγική κρίση στην κυβέρνηση και τους λάθος χειρισμούς που αυτή έκανε καθ’ όλη τη διάρκεια του 2015.

Ως θετικό παράδειγμα αντιμετώπισης του προσφυγικού ζητήματος παρουσίασε ο κ. Κόνσολας την περίπτωση της Κω, όπου ήδη η τουριστική κίνηση έχει ανακάμψει. Οι κ. Αθανασίου και Κόνσολας εμφανίστηκαν στη συνέντευξη με ταυτόσημες θέσεις για το προσφυγικό ζήτημα. Αμφότεροι χαρακτήρισαν μεγάλο λάθος της κυβέρνησης να δεχθεί την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών του ΦΠΑ στα νησιά και τάχθηκαν υπέρ της διατήρησης των μειωμένων συντελεστών. Μάλιστα, ο κ. Αθανασίου τόνισε ότι το θέμα αυτό είχε τεθεί από το ΔΝΤ και επί των ημερών της κυβέρνησης Ν.Δ. - ΠΑΣΟΚ. Ωστόσο, η τότε κυβέρνηση με αποφασιστικό τρόπο είχε πει ότι δεν πρόκειται να δεχθεί αυτό το μέτρο και γι’ αυτό το ΔΝΤ είχε υπαναχωρήσει. Επίσης, ο τομεάρχης τουρισμού της Ν.Δ. είπε πως η Λέσβος λόγω των ιδιαίτερων προβλημάτων που αντιμετωπίζει θα πρέπει να έχει διαφορετική αντιμετώπιση από τις άλλες περιοχές της χώρας στη χρηματοδότηση των ιδιωτικών επενδύσεων, δηλαδή θεωρεί αναγκαία τη διαφοροποίηση των διατάξεων του αναπτυξιακού νόμου. Με διαφορετικό τρόπο, κατά την άποψή του, θα πρέπει να αντιμετωπισθεί και το θέμα των κόκκινων δανείων.

 

Στρατηγικός σχεδιασμός

Η έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού κατά τον κ. Κόνσολα είναι ο λόγος που η χώρα μας σημειώνει μικρή αύξηση στην τουριστική κίνησή της παρά το ότι οι ανταγωνίστριες χώρες της ανατολικής Μεσογείου καταγράφουν μεγάλες απώλειες. Θεωρεί δεδομένο ότι οι παρούσες συνθήκες δεν θα κρατήσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα και σύντομα οι ανταγωνίστριες αγορές στην ανατολική Μεσόγειο θα ανακάμψουν. Ο στρατηγικός σχεδιασμός είναι το στοιχείο που θα επιτρέψει στη χώρα να βελτιώσει τα έσοδά της και μετά τη σταθεροποίηση της γεωπολιτικής κατάστασης στην ανατολική Μεσόγειο.

Ιδιαίτερα επικριτικός ήταν ο κ. Κόνσολας έναντι της κυβέρνησης για το ότι μέχρι σήμερα δεν εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία ώστε να αναπτύξει τον τουρισμό κρουαζιέρας στα νησιά, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που δίνουν τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης αλλά και πολλά νησιωτικά λιμάνια.

 

Τι είπαν οι φορείς της Λέσβου

Ο πρώην δήμαρχος του Μολύβου Δημήτρης Βατής κατηγόρησε την κυβέρνηση για ολιγωρία στην αντιμετώπιση του προσφυγικού ζητήματος, γεγονός που είχε καταστροφικές συνέπειες στην τουριστική κίνηση της βόρειας Λέσβου. Τουριστικοί πράκτορες και ξενοδόχοι τόνισαν ότι το κόστος μεταφοράς από την ηπειρωτική Ελλάδα προς τη Λέσβο είναι απαγορευτικό τόσο με τα αεροπλάνα όσο και με τα πλοία της ακτοπλοΐας. Χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Λέσβου σημείωσε πως, όταν εκείνος κατεβαίνει στην Αθήνα, πληρώνει 120 ευρώ για το αεροπορικό εισιτήριο, ενώ ο συνάδελφος του από τα Χανιά πληρώνει 19,90 ευρώ. Επίσης, τόνισαν ότι είναι ανάγκη να δημιουργηθούν υποδομές για την υποδοχή κρουαζιερόπλοιων.

Από την έντυπη έκδοσηη του Εμπρός

 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey