Με αφορμή τις χειμερινές εκπτώσεις, σχετικά με την αύξηση του τζίρου στο εμπόριο

Προσδοκίες για συνέχιση της βελτιωμένης κίνησης

06/01/2018 - 14:25

Μετά την ολοκλήρωση της εορταστικής περιόδου, η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της έρευνας του Ινστιτούτου Εμπορίου & Υπηρεσιών για τις τάσεις της καταναλωτικής δαπάνης κατά τη διάρκεια της εορταστική αγοράς του Δεκεμβρίου.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε ως προς την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Όπως επισημαίνεται, το σύνολο των πωλήσεων κατά την εορταστική περίοδο κινήθηκε στα ίδια και οριακά υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρσι.

Συγκεκριμένα, για το 55% των επιχειρήσεων οι πωλήσεις είτε αυξήθηκαν είτε παρέμειναν στάσιμες, ενώ για το 42% των επιχειρήσεων οι πωλήσεις μειώθηκαν. Ωστόσο το ποσοστό αυτό είναι αρκετά μικρότερο σε σχέση με το 76% του αντίστοιχου το 2016. Το ποσοστό των επιχειρήσεων που κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα εμφανίζεται υψηλότερο σε σύγκριση με προηγούμενες εποχικές έρευνες του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ.

 

Καλύτερα πριν τα Χριστούγεννα

Η καλύτερη περίοδος των εορτών, από άποψης αγοραστικής κίνησης σύμφωνα με τη γνώμη των επιχειρηματιών λιανικού εμπορίου, ήταν η εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα (46%), ενώ για ένα σημαντικό ποσοστό (29%) η εβδομάδα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς. Επιπρόσθετα, σχεδόν οι 6 στους 10 επιχειρηματίες πραγματοποίησαν προσφορές στα καταστήματα τους κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, ποσοστό διπλάσιο σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ η επιπλέον Κυριακή της 17ης Δεκεμβρίου, όταν και λειτούργησαν τα εμπορικά καταστήματα κατά τη φετινή εορταστική περίοδο, δεν φαίνεται να επηρέασε το ήμισυ του επιχειρηματικού κόσμου συγκριτικά με το 2016.

Σύμφωνα με τους Εκπροσώπους των Εμπορικών Συλλόγων, οι πωλήσεις των καταστημάτων λιανεμπορίου στο διάστημα των φετινών εορτών παρουσίασαν σταθερότητα και ανήλθαν στα επίπεδα του -2% έως +5%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή εορταστική περίοδο. Σημαντικό εύρημα αποτελεί επίσης το γεγονός ότι για πρώτη φορά εμφανίζεται ανοδική τάση σε αρκετές περιοχές της χώρας σε σχέση με πέρυσι. Ωστόσο στα στοιχεία της έρευνας που παραθέτει το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών δεν περιλαμβάνονται και αυτά του Εμπορικού συλλόγου Μυτιλήνης, έτσι ώστε να έχουμε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για το τι ισχύει στην περιοχή μας , παρόλο που τα στοιχεία λίγο πολύ είναι περίπου τα ίδια σε όλες σχεδόν τις πόλεις της Ελλάδας με μικρές διαφοροποιήσεις.

 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey