Άκρως επικερδής η επένδυση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Κέρδη εκατομμυρίων για τη «Fraport»

11/11/2017 - 16:59

Ικανοποίηση στη «Fraport», αφού τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που ανέλαβε στην Ελλάδα, ανάμεσά τους και το «Οδυσσέας Ελύτης» της Μυτιλήνης, αποδεικνύονται στην πράξη μια άκρως επικερδής επένδυση.

Όπως αναφέρει το Reuters, με περίπου 180 εκατομμύρια η «Fraport Greece» συνέβαλε σημαντικά στην αύξηση του τζίρου της εταιρείας. O συνολικός της τζίρος αυξήθηκε κατά 13,7% στα 2,2 δισ. ευρώ και αυτό αφορά μόνον το διάστημα από Απρίλη οπότε και παραχωρήθηκαν τα αεροδρόμια- έως και τον Σεπτέμβρη. Συνολικά τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια στην Ελλάδα απέφεραν κέρδη ύψους 106 εκατομμυρίων ευρώ προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων, αριθμός που αντιστοιχεί στο 1/8 περίπου των συνολικών εσόδων (EBITDA) της επιχείρησης, ύψους 808 εκατομμυρίων ευρώ.

 

Ικανοποιημένη η διοίκηση

Άκρως ικανοποιημένος εμφανίστηκε ο επικεφαλής της «Fraport» Στέφαν Σούλτε, τονίζοντας ότι η κερδοφορία των αεροδρομίων που διαχειρίζεται η εταιρεία στο εξωτερικό συνέβαλε σε σημαντικό βαθμό στο συνολικό αποτέλεσμα. Ο ίδιος εκτίμησε ότι κατά τους πρώτους εννέα μήνες του έτους η εταιρεία βρίσκεται εντός του προκαθορισμένου πλαισίου για να πετύχει τους ετήσιους στόχους της. Ο συνολικός τζίρος της «Fraport» το 2017 αναμένεται να κινηθεί στα 2,9 δισ. ευρώ.

Εξίσου ικανοποιητικά εξελίσσεται και η κίνηση στην έδρα της «Fraport», τη Φρανκφούρτη. Για το 2017 η εταιρεία υπολογίζει σε αύξηση του αριθμού των επιβατών κατά 5%. Από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους το μεγαλύτερο γερμανικό αεροδρόμιο μέτρησε περίπου 48,9 εκατομμύρια επιβάτες, ένας αριθμός αυξημένος κατά 4,6% σε σχέση με πέρσι, που συνιστά την ίδια ώρα νέο ρεκόρ επιβατικής κίνησης. Ο αυξημένος αριθμός των επιβατών απέφερε στη «Fraport» και υψηλότερα κέρδη από το λιανικό εμπόριο στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης.

 

Η διεκδίκηση των 60 εκ. ευρώ από το δημόσιο

Εντός των όρων της σύμβασης που υπέγραψε η «Fraport» με το ελληνικό δημόσιο είναι η διεκδίκηση των 60 εκ. ευρώ για τα έργα στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας μας, που παραχωρήθηκαν στη γερμανική εταιρεία. Τούτο διευκρίνισε ο διευθύνων σύμβουλος της «Fraport Greece» Αλεξάντερ Τζίλερ, στη διάρκεια της παρουσίασης του νέου τερματικού σταθμού στο αεροδρόμιο «Οδυσσέας Ελύτης» της Μυτιλήνης, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τετάρτη στο Επιμελητήριο Λέσβου. «Η απαίτησή μας προέκυψε γιατί από το 2014 που υποβάλλαμε την πρόταση έως τον Απρίλιο του 2017 όταν και αναλάβαμε τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, δεν έγινε η παραμικρή συντήρηση σε αυτά από το ελληνικό δημόσιο, με αποτέλεσμα να πέσει η αξία τους. Τα έργα αυτά όφειλαν να έχουν γίνει και δεν ήταν υποχρέωση της Fraport να τα πραγματοποιήσει».

Για το συγκεκριμένο ζήτημα είχε τοποθετηθεί προ λίγων εβδομάδων ο υφυπουργός Οικονομίας, Στέργιος Πιτσιόρλας, τονίζοντας: «Έχουμε να κάνουμε με μια μεγάλη σύμβαση και, όπως συμβαίνει σε άλλες συμβάσεις παραχώρησης, στην πορεία υλοποίησής τους, προφανώς θα ανακύπτουν προβλήματα. Οι συμβάσεις προβλέπουν τις διαδικασίες επίλυσης αυτών των προβλημάτων και θα πρέπει να περιμένουμε αυτές τις διαδικασίες, να δούμε αν τελικά υπάρχει ή δεν υπάρχει πρόβλημα. Σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο θέμα είναι σε εξέλιξη η διαδικασία επίλυσης των τεχνικών διαφορών και νομίζω πως πρέπει να έχουμε την εμπιστοσύνη ότι από αυτή τη διαδικασία, τελικώς, θα διευκρινιστούν όλα τα ζητήματα».

 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey