FOLLOW US

Οικονομία

  • Η Fraport Greece παρουσίασε τα σχέδιά της για την ανακαίνιση και τον εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου «Οδυσσέας Ελύτης» της Μυτιλήνης
Έργο ανάπτυξης με πολλές προσδοκίες

Το όραμά της για την κατασκευή  του νέου τερματικού σταθμού στο αεροδρόμιο «Οδυσσέας Ελύτης» της Μυτιλήνης παρουσίασε η Fraport Greece, σε μια ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων του Επιμελητηρίου Λέσβου, το απόγευμα της Τετάρτης. Για το σκοπό αυτό βρέθηκε στην πόλη μας ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fraport Greece κ. Alexander Zinnel, μαζί με τον διευθυντή του έργου κ. Γιώργο Γκινάλα, καθώς και τον επικεφαλής επικοινωνίας κ. Γιάννη Παπάζογλου, ενώ στο πάνελ της εκδήλωσης βρισκόταν και ο διευθυντής του αεροδρομίου Μυτιλήνης κ. Κωνσταντίνος Λυμιτσιούλης.

Στο ακροατήριο υπήρχε εκπροσώπηση από τους αυτοδιοικητικούς φορείς του νησιού, με τον Αντιπεριφερειάρχη κ. Θεόδωρο Βαλσαμίδη, τον Αντιδήμαρχο κ. Κώστα Κατσαρό, καθώς και παράγοντες των παραγωγικών τάξεων του τόπου, επιχειρηματίες, αλλά και απλούς πολίτες. Εξάλλου η εκδήλωση ήταν ανοικτή προς το κοινό, αφού σκοπό είχε να παρουσιάσει τους στόχους της Fraport Greece για το αεροδρόμιο του νησιού μας, μέσα στο γενικότερο πλαίσιο ανάληψης της διαχείρισης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων σε όλη την Ελλάδα.

Η εκδήλωση ξεκίνησε μετ’ εμποδίων, αφού ελάχιστα λεπτά πριν από την καθορισμένη ώρα έναρξής της, υπήρξε πτώση της τάσης του ρεύματος στην ευρύτερη περιοχή της Μυτιλήνης, με αποτέλεσμα να καθυστερήσει αρκετά. Οι διοργανωτές, βλέποντας το χρόνο να περνά, προσπάθησαν να δώσουν λύση χωρίς μικρόφωνα, σε παράλληλα μετάφραση με ειδική διερμηνέα από τα αγγλικά στα ελληνικά και το ανάποδο, ωστόσο με το που μπήκαν στην αίθουσα οι εκπρόσωποι της Fraport Greece, επακολούθησε κάτι ακόμα μη προγραμματισμένο. Ο λόγος για την είσοδο μελών της αυτοδιοικητικής δημοτικής παράταξης «Ο άλλος δρόμος», με επικεφαλής τον κ. Στρ. Γεωργούλα, που άπλωσαν πανό το οποίο έγραψε «Αλλαγή στον τόπο και στις ζωές μας. Είναι ξεπούλημα». Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fraport με την ολοκλήρωση της παράστασης διαμαρτυρίας (συνέχεια και άλλων τοποθετήσεων του κ. Γεωργούλα κατά της Fraport), τους κάλεσε να μείνουν στην αίθουσα για να ακούσουν και να δουν το όραμα της εταιρείας για το αεροδρόμιο, χωρίς πάντως να εισακουστεί.

 

Μικρή αναδρομή

Ξεκινώντας ο κ. Ziller έκανε μια μικρή αναδρομή των όσων προηγήθηκαν, πριν την ανάληψη της διαχείρισης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από τη Fraport, επισημαίνοντας την ικανοποίησή του για το γεγονός πως από τον Απρίλιο και ως σήμερα η εταιρεία κατόρθωσε να υποδεχθεί χωρίς προβλήματα επιβάτες, αυξημένους κατά 10% στα αεροδρόμια της δικαιοδοσίας της, με σημαντική αύξηση να καταγράφεται και στο «Οδυσσέας Ελύτης» της Μυτιλήνης.

Στη συνέχεια ανέφερε πως στόχος  είναι να αυξηθεί ο αριθμός των πτήσεων προς τη Λέσβο και για το λόγο αυτό έχουν δρομολογηθεί μια σειρά από εργασίες για την ενίσχυση των υποδομών και την αναβάθμιση των υπηρεσιών, ώστε να επέλθει και ανάπτυξη του τουρισμού προς όφελος τόσο της εταιρείας, όσο και της τοπικής κοινωνίας. Όπως διευκρίνισε, έχουν ήδη πραγματοποιηθεί κάποιες αλλαγές στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης, ώστε η εμπειρία του επιβάτη να γίνει πιο ευχάριστη, με μικρότερη αναμονή και περισσότερη ασφάλεια, ενώ στη συνέχεια αναφέρθηκε και στα σχέδια της Fraport Greece για τη δημιουργία του νέου τερματικού σταθμού, που θα είναι τριπλάσιος σε τετραγωνικά συγκριτικά με τις υπάρχουσες κτιριακές εγκαταστάσεις.

 

Εξαιρετικά ενδιαφέρον project

Παίρνοντας το λόγο ο διευθυντής του έργου κ. Γιώργος Γκινάλας ανέλυσε όσα θα κατασκευαστούν μέσα στην επόμενη τριετία, διευκρινίζοντας πως η Fraport Greece βασίστηκε σε μελέτη ενός μοντέλου πρόβλεψης της κάλυψης των αναγκών σε βάθος δεκαετίας, έως το 2026, κάνοντας λόγο για αναμενόμενη αύξηση της τάξης του 70% στην επιβατική κίνηση του αεροδρομίου Μυτιλήνης, που από 410.000 επιβάτες το 2016, προβλέπεται να εξυπηρετεί περισσότερους από 700.000 επιβάτες σε  χρόνια!

Με βάση τη μελέτη του έργου, ο νέος τερματικός σταθμός του αεροδρομίου Μυτιλήνης θα καλύπτει 7.140τ.μ και θα είναι σχεδόν τρεις φορές μεγαλύτερος (με μια απόκλιση του +/- 20%) από τον υπάρχοντα, που αγγίζει σήμερα τα 2.717τ.μ. Αξίζει να σημειωθεί, ότι η εταιρεία θα κατασκευάσει το νέο τερματικό σταθμό λίγα μέτρα μακριά από τις κτιριακές εγκαταστάσεις που υπάρχουν σήμερα, από τις οποίες στο μέλλον θα διατηρηθεί μόνο το κεντρικό κτίριο, που θα συνεχίσει να φιλοξενεί τον πύργο ελέγχου και τα επόμενα χρόνια, παράλληλα με τις εγκαταστάσεις της πολεμικής αεροπορίας (ΜΑΕΔΥ), οι οποίες θα μεταφερθούν εκεί. Τα κτίσματα που χρησιμοποιούνται σήμερα, αριστερά και δεξιά του πύργου ελέγχου, σταδιακά θα κατεδαφιστούν.

 

Τι θα υπάρχει

Στο νέο τερματικό σταθμό των 7.140τ.μ. θα μπορούν να εξυπηρετηθούν ταυτόχρονα περισσότερες πτήσεις, με ελεύθερη κίνηση των επιβατών στους χώρους του (όπως στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας), 9 χώρους check-in και 4 πύλες, ενώ θα υπάρχουν και εμπορικές χρήσεις. Συγκεκριμένα 282τ.μ. θα αποτελούν τα duty free (αδασμολόγητα καταστήματα) και 235τ.μ θα παραχωρηθούν για την κατασκευή εστιατορίων. Η παράδοση του έργου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί ως τον Ιούλιο του 2020.

 

Έλλειψη χώρων στάθμευσης

Αλγεινή εντύπωση προκάλεσε ωστόσο η απουσία πρόβλεψης για επιπρόσθετες θέσεις πάρκινγκ. Ο κ. Γκινάλας ανέφερε πως θα υπάρχουν ουσιαστικά μόλις 27 θέσεις για αυτοκίνητα επιβατών, 20 θέσεις θα παραχωρηθούν στα γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων, 4 θέσεις έχουν προβλεφθεί για Α.με.Α, 13 θέσεις για στάθμευση λεωφορείων και 33 θέσεις θα χρησιμοποιούνται από τους υπαλλήλους του αεροδρομίου. Στο άκουσμα αυτής της πρόθεσης, υπήρξε μάλιστα αντίδραση από το ακροατήριο και ακολούθησε ανταλλαγή απόψεων γύρω από το συγκεκριμένο ζήτημα, με σχετικές τοποθετήσεις του Αντιπεριφερειάρχη κ. Βαλσαμίδη, του Αντιδημάρχου κ. Κατσαρού, του Διευθυντή του Μουσείου Απολιθωμένου Δάσους  κ. Ζούρου, αλλά και του πρώην αναπληρωτή αερολιμενάρχη κ. Γιώργου Σίμου, που προκάλεσαν την αναδίπλωση μάλιστα του Διευθύνοντος Συμβούλου  για το θέμα, τονίζοντας πως θα μελετηθεί πιο συγκεκριμένα ο τρόπος εξεύρεσης λύσης στο συγκεκριμένο ζήτημα, δεδομένων των ιδιαιτεροτήτων που υπάρχουν και του περιορισμένου χώρου λόγω του αιγιαλού.

 

 

FOLLOW US
Copyright © 2017 EmprosNet.gr
Εμπρος Ημερήσια Εφημερίδα Νομού Λέσβου - Καρά Τεπέ - Mυτιλήνη - 81100
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Top