Ο ΕΟΑΕΝ για το master plan του λιμένα της Μυτιλήνης

Ένα νέο λιμάνι μέσα στο λιμάνι

29/04/2017 - 14:07 Ενημερώθηκε 12/05/2017 - 10:58

Σε μια εκτενή ανάλυση για το master plan του λιμανιού της Μυτιλήνης προχώρησε ο ΕΟΑΕΝ. Είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον ότι το πρώτο ζήτημα που θέτει η εκτενής ανακοίνωση είναι η υπερφόρτωση της πόλης και του λιμανιού. Επίσης, δηλώνει αντίθετος στην απομόνωση του ιστορικού κέντρου της πόλης από το λιμάνι. Η δημιουργία των υποδομών για την υποδοχή κρουαζιερόπλοιων σε συνδυασμό με την αναμόρφωση του εσωτερικού λιμανιού κρίνεται πως πρέπει να προηγηθούν όλων των άλλων έργων ώστε να αναπτυχθεί τουριστικά η πόλη και το νησί.

Με δεδομένο το πολύ μεγάλο κόστος που απαιτεί η υλοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού, προτείνεται η αξιοποίηση της μεθόδου των ΣΔΙΤ. Κατά τον ΕΟΑΕΝ, θα μπορούσαν επενδυτές να αναλάβουν την κατασκευή των έργων με αντάλλαγμα την παραχώρηση της χρήσης τους για τα επόμενα 40 χρόνια, πρακτική που θα μπορούσε να μετατρέψει το λιμάνι της Μυτιλήνης σε λιμάνι αφετηρίας για τα πλοία της κρουαζιέρας.

Ο ΕΟΑΕΝ θεωρεί περιττή την κατασκευή δεύτερου προβλήτα για την πρόσδεση κρουαζιερόπλοιων, διότι η κάθετη θέση για κρουαζιερόπλοια φαίνεται να δημιουργεί προβλήματα αφού φθάνει σε μεγάλα βάθη 17 μ. με αντίστοιχα κόστη κατασκευών με άγνωστες μέχρι στιγμής γεωτεχνικές συνθήκες και οριοθετείται κάθετα στο βορρά, τη στιγμή που υπάρχει χώρος να παραβάλλουν δύο κρουαζιερόπλοια εν σειρά εκτός του υφιστάμενου κυματοθραύστη και παράλληλα με αυτόν, μετά από κατάλληλη διαπλάτυνση αυτού εξωτερικά σε όλο το μήκος του. Αυτό θα δημιουργήσει και τον απαραίτητο χερσαίο χώρο για τις υποδομές υποδοχής και παράλληλα θα υπάρξει ξεκάθαρη ζώνη Schengen, χωρίζοντας τον κυματοθραύστη στη μέση κατά το μήκος του από το νότιο άκρο μέχρι τη βόρεια έξοδο.

Ο ΕΟΑΕΝ δηλώνει αντίθετος με την τοποθέτηση του εμπορικού τμήματος του λιμανιού στο νότιο άκρο του προσήνεμου μόλου, διότι θα περνά η κίνηση επικινδύνων φορτίων (όπως καυσίμων κ.λπ.) καθώς και θα πραγματοποιείται φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων κατά μήκος αυτού μέσα από την περιοχή που προβλέπεται για την επιβίβαση - αποβίβαση επιβατών και τουριστών από τα πλοία της ακτοπλοΐας και ανάμεσα από τις υπόλοιπες νέες εγκαταστάσεις υποδοχής επιβατών. Ο ΕΟΑΕΝ θεωρεί ότι το εμπορικό λιμάνι θα πρέπει να παραμείνει στη σημερινή του θέση μέχρι τη μεταφορά του στον Καρά Τεπέ.

Να αξιοποιηθούν και τα άλλα λιμάνια

Ο ΕΟΑΕΝ υιοθετεί τη θέση που εκφράστηκε μέσα από τις σελίδες του «Ε» να αξιοποιηθούν τα λιμάνια της Πέτρας, του Σιγρίου, του Πλωμαρίου και του Περάματος και σημειώνει: «Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Λέσβου πρέπει να πάρει θαρραλέες και ριζικές αποφάσεις αποκέντρωσης του λιμένα Μυτιλήνης. Αυτό θα δώσει καλύτερη προοπτική ισόρροπης οικονομικής ανάπτυξης του συνόλου της Λέσβου».

Σε ό,τι αφορά την κατεδάφιση του κολυμβητηρίου δηλώνει αντίθετος, προβάλλοντας κοινωνικού λόγους.

 

Εσωτερικό λιμάνι

«Κρίνουμε θετικά την πρότασή του και τις προτεινόμενες υποδομές και λειτουργικούς σχεδιασμούς για τον εσωτερικό λιμένα της Μυτιλήνης. Σήμερα το εσωτερικό λιμάνι μένει αναξιοποίητο και δεν βοηθάει στην τουριστική ανάπτυξη της πόλης. Πάγια θέση του Επιμελητηρίου Λέσβου ήταν και είναι η δημιουργία πλωτών προβλητών για την πρόσδεση τουριστικών σκαφών, όπως ικανοποιητικά προτείνεται στο Προγραμματικό Σχέδιο.

Ακόμα, είναι πολύ σημαντική η διαπλάτυνση του υπάρχοντος παραλιακού πεζοδρομίου, δίδοντάς το σε χρήση περιπάτου-αναψυχής (καφετέριες κ.λπ.), καταργώντας σε μεγάλο βαθμό την υφιστάμενη χρήση τραπεζοκαθισμάτων στο εσωτερικό πεζοδρόμιο. Τέλος, είναι σκόπιμο να γίνει η ανάδειξη της πρόσοψης των διατηρητέων κτηρίων της Προκυμαίας», αναφέρει ο ΕΟΑΕΝ.

 

Και επιμέρους προτάσεις

Επίσης, απολύτως απαραίτητη κρίνει τη μεταφορά του εμπορικού λιμανιού στην περιοχή του Καρά Τεπέ ο Επιμελητηριακός όμιλος, ενώ κάνει σειρά προτάσεων για επιμέρους θέματα όπως είναι:

- Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Λέσβου (Δ.Λ.Τ.Λ.) να είναι ο κύριος φορέας εκτέλεσης των προτεινόμενων υποδομών στο λιμένα Μυτιλήνης, ήτοι όλων αυτών που προτείνονται από το προγραμματικό σχέδιο.

- Η έκταση του ΤΑΙΠΕΔ (υπάρχον parking) να παραχωρηθεί στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Λέσβου ή στο Δήμο Λέσβου.

- Να προβλεφθούν στο λιμάνι ικανοί αποθηκευτικοί χώροι οι οποίοι είναι άκρως αναγκαίοι.

- Να περιληφθεί στο προγραμματικό σχέδιο η δημιουργία ιχθυόσκαλας, με πώληση, αποθήκευση και διακίνηση αλιευμάτων. Στο γενικό πολεοδομικό σχέδιο της Μυτιλήνης προβλέπονται δύο θέσεις για ιχθυόσκαλα.

- Να περιληφθεί στο προγραμματικό σχέδιο η διαμόρφωση των εγκαταστάσεων του Ναυτικού Ομίλου Μυτιλήνης με νέες ναυταθλητικές εγκαταστάσεις καθώς και χώροι αναψυχής και εστίασης.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey