«Σφίγγει ο βρόγχος της απομόνωσης»

01/07/2012 - 05:56
Λίγες ημέρες πριν από τη μεγάλη κινητοποίηση που διοργανώνουν οι φορείς της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου για τα προβλήματα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των δύο νησιών, στις 29 Απριλίου, ο ΣΥΡΙΖΑ Λήμνου δίνει στη δημοσιότητα τις προτάσεις του για το νέο ακτοπλοϊκό μοντέλο.
Λίγες ημέρες πριν από τη μεγάλη κινητοποίηση που διοργανώνουν οι φορείς της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου για τα προβλήματα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των δύο νησιών, στις 29 Απριλίου, ο ΣΥΡΙΖΑ Λήμνου δίνει στη δημοσιότητα τις προτάσεις του για το νέο ακτοπλοϊκό μοντέλο, για «ένα Εθνικό Σύστημα Μεταφορών, του οποίου η ακτοπλοΐα θα αποτελεί μέρος», ενώ σπεύδει να σχολιάσει ότι η σύνδεση της Λήμνου και του Αγ. Ευστρατίου με την υπόλοιπη Ελλάδα, «όσο πάει και χειροτερεύει, καθώς είναι πλέον ξεκάθαρο ότι το μοντέλο της “απελευθέρωσης” της ακτοπλοΐας που εφαρμόζεται στη χώρα μας, τα τελευταία οκτώ χρόνια, οδηγεί τα νησιά σε οικονομικό μαρασμό».

Για τις κυριότερες αιτίες αυτής της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί, ο ΣΥΡΙΖΑ αναφέρεται σε «αυξανόμενους μονοπωλιακούς ελέγχους, αραιά δρομολόγια, αργοκίνητα και γερασμένα πλοία, ακύρωση προσεγγίσεων λόγω βλαβών, καθυστερήσεις, ακριβά εισιτήρια, χαμηλής ποιότητας υπηρεσίες. Αυτή την άθλια κατάσταση της κατ’ όνομα μόνον “σύνδεσης” με την υπόλοιπη Ελλάδα, βιώνουν οι κάτοικοι της Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου». Το κυριότερο όμως για τον ΣΥΡΙΖΑ, είναι ότι «την άσχημη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, τη βιώνει με τον πλέον άγριο τρόπο, η συνολική τοπική οικονομία».

Επιδότηση... εφοπλιστών
Ο ΣΥΡΙΖΑ επιρρίπτει ευθύνες «τόσο στο ΠΑΣΟΚ όσο και αν σήμερα υποκριτικά κρύβεται πίσω από ανοιχτές εκδηλώσεις και ημερίδες για την ακτοπλοΐα, όπως η πρόσφατη συγκέντρωση στο κινηματοθέατρο Μαρούλα,  όσο και στη Ν.Δ.», καθώς όπως αναφέρει η «απελευθέρωση της ακτοπλοΐας» θεσμοθετήθηκε από το ΠΑΣΟΚ και η κυβέρνηση της Ν.Δ., βρίσκοντας στρωμένο το δρόμο, μικρές μόνο τροποποιήσεις χρειάστηκε να κάνει στο νόμο, προχωρώντας ταυτόχρονα σε σειρά υπουργικών αποφάσεων απελευθέρωσης γραμμών και ναύλων και αυξάνοντας, χρόνο με το χρόνο, τις επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές. Στην ουσία, τα δύο κόμματα δημιούργησαν ένα φαύλο και προκλητικά αναποτελεσματικό σύστημα σε βάρος των κατοίκων και των τοπικών οικονομιών των νησιών χαμηλού εμπορικού ενδιαφέροντος».
Κατηγορώντας τα δύο κόμματα για τις πολιτικές που ακολούθησαν στον τομέα της ακτοπλοΐας, ο ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει ότι: «Τόσο το ΠΑΣΟΚ όσο και η Ν.Δ. επέλεξαν αντί για ένα σύστημα προγραμματισμένης ενίσχυσης και ανάπτυξης των νησιών και των κατοίκων τους, ένα σύστημα επιδότησης εφοπλιστικών εταιρειών - ιδιοκτητών γερασμένων πλοίων», ενώ υποστηρίζει πως πρόκειται για ένα πρόβλημα που αφορά στη γενικότερη πολιτική, καθώς «πέρα από τις όποιες διαρρυθμίσεις και βελτιώσεις για το “σήμερα”, πρέπει να προταθεί ο συνολικός επανασχεδιασμός της πολιτικής της ακτοπλοΐας για το “αύριο”. Στο μοντέλο της κερδοσκοπικής ακτοπλοΐας, οφείλουμε να αντιπαραθέσουμε ένα εφικτό μοντέλο σχεδιασμένο για μια κοινωνικά υπεύθυνη και οικονομικά βιώσιμη ακτοπλοΐα, που θα συνδέεται άμεσα με την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη των νησιών».



 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey