Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Δε συμμερίζονται την αισιοδοξία των ακτοπλοϊκών αποτελεσμάτων της ΕΛΣΤΑΤ για το Γ’ τρίμηνο του 2017, οι κεντρικοί πράκτορες της Μυτιλήνης
Μπορεί στο σύνολο της χώρας, με βάση τα όσα ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) για αύξηση 9,2% κατά το Γ’ Τρίμηνο του 2017, η επιβατική κίνηση στην ακτοπλοΐα να επιστρέφει σταδιακά στα επίπεδα του 2010, ωστόσο στη Λέσβο οι κεντρικοί πράκτορες των δύο ακτοπλοϊκών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη γραμμή μας, δε συμμερίζονται αυτές τις αισιόδοξες εκτιμήσεις.
Παρότι η περσινή χρονιά ήταν η καλύτερη -ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω εποχικότητας- συγκριτικά με παλαιότερα έτη, αφού για πρώτη φορά ο αριθμός των διακινούμενων επιβατών ξεπέρασε εκ νέου τα 17 εκατ. σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, κάτι που είχε να συμβεί από το 2010, στη Λέσβο οι εκτιμήσεις που υπάρχουν είναι ότι η ακτοπλοϊκή κίνηση ήταν αισθητά μειωμένη σε ποσοστό που ίσως και να ξεπερνά το 20-25%.
Κατήφεια στη Λέσβο
Σε μια προσπάθεια να καταγραφεί το κλίμα της συγκεκριμένης αγοράς, το «Ε» επικοινώνησε με τους δύο κεντρικούς πράκτορες στη Μυτιλήνη, των εταιρειών που συνδέουν καθημερινά τη Λέσβο με τον Πειραιά, αλλά και σε εβδομαδιαία βάση με τη Βόρεια Ελλάδα.
Ο κ. Δημάκης, που πρακτορεύει τη Hellenic Seaways στο «Dimakis Tours», ήταν απόλυτος: «Ενώ σε όλη την Ελλάδα φαίνεται πως η επιβατική κίνηση ανεβαίνει, στη Λέσβο υπάρχει αισθητή μείωση. Όχι μόνο συγκριτικά με το 2010, αλλά ακόμα και με το 2016, οπότε κατανοείτε ότι τα μεγέθη είναι αισθητά πεσμένα. Υπάρχει ελάχιστος εισερχόμενος τουρισμός. Πρόκειται για συγγενείς και φίλους, που θα έρθουν στη Λέσβο έχοντας ένα σπίτι να μείνουν, κάνοντας φθηνές διακοπές. Ουσιαστικά, μόνο από τις μετακινήσεις των ντόπιων υπάρχει κίνηση στη γραμμή, λόγω της ανάγκης τους να μεταβούν στην Αθήνα για προσωπικές υποθέσεις».
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο κ. Πίκουλος, που μέσω του «Picolo Travel» πρακτορεύει κεντρικά τα πλοία της Blue Star Ferries: «Η κίνηση είναι πεσμένη. Τα τελευταία χρόνια τα νούμερα μειώνονται συνεχώς. Πλέον έρχεται στο νησί κόσμος, που έχει σχέση με τη Λέσβο είτε γιατί υπάρχει σε κάποιο χωριό ένα εξοχικό, είτε γιατί υπάρχει ένα διαθέσιμο σπίτι από κάποιον συγγενή ή φίλο».
Μήπως είναι ακριβές οι τιμές;
Η απορία είναι εύλογη, αλλά ο κ. Δημάκης είναι αφοπλιστικός: «Σήμερα, οι εταιρείες πραγματοποιούν μεγάλες προσφορές. Υπάρχουν προγράμματα με δωρεάν επιστροφή, που ρίχνουν το κόστος της μετακίνησης ακόμα και στο 50%. Έκπτωση πολύ σημαντική, σε μια εποχή που ο καθένας μετρά και το τελευταίο ευρώ για να μπορέσει να κάνει διακοπές. Κι όμως ούτε αυτό φαίνεται να αποτελεί δελεαστικό παράγοντα για να προτιμήσει κάποιος τη Λέσβο ως προορισμό».
Μπορεί να ανακάμψει η κρουαζιέρα;
Κάποτε ήταν μια σταθερά σε κάθε εξίσωση αποτίμησης της τουριστικής σεζόν, όμως ο κ. Πίκουλος επισημαίνει: «Υπάρχει, συνολικά, απογοήτευση. Πρέπει να αναλογιστούμε ότι τα προηγούμενα χρόνια είχαμε προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων που έφταναν ακόμα και τα 90 σε αριθμό ανά σεζόν. Σήμερα παλεύουμε να φέρουμε στο νησί το πολύ 4 κι αυτά μέσω Τουρκίας, υπό το φόβο να αλλάξουν ανά πάσα ώρα τα δεδομένα με όσα συμβαίνουν στη γειτονική χώρα. Έχουν υπάρξει πολύ καλύτερες ημέρες.»