Η αύξηση 19% των ξένων επισκεπτών με τσάρτερ τον Ιούλιο του 2013, εξισορροπεί τις απώλειες της περσινής χρονιάς

Επιστροφή… στο 2011

07/08/2013 - 16:07

Ίσα βάρκα, ίσα νερά με το 2011 είναι η κατάσταση που επικράτησε στη Λέσβο τον Ιούλιο, σ’ ό,τι αφορά στους επισκέπτες απ’ την Ευρώπη με πτήσεις τσάρτερ.

Ίσα βάρκα, ίσα νερά με το 2011 είναι η κατάσταση που επικράτησε στη Λέσβο τον Ιούλιο, σ’ ό,τι αφορά στους επισκέπτες απ’ την Ευρώπη με πτήσεις τσάρτερ. Τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης, δείχνουν πως σε σχέση με πέρυσι, υπήρξε μια αύξηση της τάξης τού 19%, η οποία και μόλις εξισορροπεί τις απώλειες της περσινής χρονιάς σε σχέση με το 2011, που είχαν φτάσει για τον ίδιο μήνα το 21%.

Στα ίδια στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν, είναι αξιοσημείωτο ότι μεταξύ φετινής και περσινής χρονιάς υπήρξε αύξηση κατά 137% του αριθμού των αεροσκαφών που προσέγγισαν το «Οδυσσέας Ελύτης», κάτι που δείχνει ότι κάποια αεροπλάνα ήρθαν άδεια για τη Λέσβο, που φαίνεται πως δεν αποτελεί και τον ελκυστικότερο προορισμό για διακοπές.

Σε συνέχεια των ενθαρρυντικών μηνυμάτων που έδωσαν για τη φετινή τουριστική χρονιά οι αφίξεις τον Ιούνιο, όπου και σημειώθηκε αύξηση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα της τάξης τού 13,51%, τα στοιχεία του αεροδρομίου ήταν το ίδιο καλά και για τον Ιούλιο.

Όπως φαίνεται και απ’ τον πίνακα που δημοσιεύουμε με τις αφίξεις αεροσκαφών επιβατών κατά εθνικότητα, το μήνα που πέρασε, έφτασαν στη Μυτιλήνη συνολικά 186 πτήσεις τσάρτερ, αποβιβάζοντας 12.822 επιβάτες. Τον Ιούλιο του 2012 είχαν έρθει στη Μυτιλήνη 79 πτήσεις με 10.767 επιβάτες, ενώ το 2011 οι επιβάτες του Ιουλίου με τσάρτερ έφτασαν τις 13.624.

«Τριγωνικές» πτήσεις
«Υπάρχουν πράγματι πολλές πτήσεις που δεν έχουν μεγάλη πληρότητα, αλλά υπάρχουν και πολλά αεροσκάφη που έχουν κι άλλους προορισμούς εκτός της Μυτιλήνης», σχολίασε ο τουριστικός πράκτορας Ηλίας Πίκουλος, εξηγώντας μας ότι υπάρχουν οι λεγόμενες «τριγωνικές πτήσεις», ειδικά απ’ την Ολλανδία, απ’ όπου το δρομολόγιο είναι Άμστερνταμ - Μυτιλήνη - Σάμος, με αποτέλεσμα πολλοί επιβάτες να μην κατεβαίνουν στον πρώτο ελληνικό σταθμό, στη Λέσβο.

Για παράδειγμα, όπως συνέχισε ο κ. Πίκουλος, το αεροπλάνο από Βέλγιο κάθε Δευτέρα, από Βρυξέλλες πάει Χίο και μετά Μυτιλήνη, οπότε οι επιβάτες μοιράζονται σε δύο προορισμούς.

Σε ό,τι αφορά γενικότερα στην τουριστική κίνηση, ο κ. Πίκουλος επεσήμανε πως «σε σχέση με τις 80 και 90.000 τουρίστες που έρχονταν παλιά, όπως το 1997, έχει χαθεί μεγάλο μέρος της ευρωπαϊκής πίτας για το νησί μας. Κι αυτό γιατί αφενός δεν έρχονται εδώ νέες εταιρείες, αλλά και αφετέρου γιατί κάποιες αγορές που έγινε προσπάθεια να ανοίξουν, όπως της Ρωσίας, δε βρήκαν στη Λέσβο τις υποδομές που ζητούσαν, τα πεντάστερα ξενοδοχεία, τα καζίνο κ.λπ.. Ό,τι γίνει, δεδομένης και της κρίσης στην εσωτερική αγορά, το περιμένουμε απ’ τους Τούρκους, παρ’ ότι και η δική τους διαμονή έχει περιοριστεί σημαντικά.».

«Χάσαμε τη βόρεια Ελλάδα»
«Λείπουν οι συστηματικές και οργανωμένες προσπάθειες για την ανεύρεση νέων τουριστικών αγορών, κυρίως επειδή δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε μεταξύ μας», ανέφερε ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων, Παναγιώτης Χατζηκυριάκος, επισημαίνοντας ότι χωρίς καινούργιους προορισμούς και νέες εταιρείες, «απλά προσπαθούμε να διατηρήσουμε μια σταθερή κατάσταση και να μην έχουμε απώλειες».

Ο κ. Χατζηκυριάκος εκτιμά πως δυστυχώς η Λέσβος δεν τράβηξε το ρεύμα του τουρισμού που προσέλκυσε φέτος η χώρα μας απ’ την υπόλοιπη Ευρώπη, ενώ δε διπλασιάστηκε, παρά την αύξησή του σε σχέση με πέρυσι, και ο αριθμός των τουριστών από Τουρκία, όπως προσδοκούσαν οι φορείς της Λέσβου. Εκτός απ’ τους αντικειμενικούς λόγους για τους οποίους συνέβη αυτό (κατάσταση στην Τουρκία), ο τουριστικός πράκτορας τόνισε πως υπάρχει σοβαρός ανταγωνισμός και με τις αγορές των υπόλοιπων νησιών, Χίο, Σάμο, Κω και Ρόδο, που ομοίως «χτυπάνε» την ίδια τουρκική αγορά.

«Αυτό που διαπιστώνει αυτόματα κανείς, είναι ότι χάσαμε λόγω των συγκοινωνιών τη μεγάλη αγορά για το νησί μας της βόρειας Ελλάδας και τώρα πληρώνουμε το τίμημα αυτής της απώλειας», κατέληξε ο κ. Χατζηκυριάκος.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey