Αποκαλύπτεται «μυστικό» έργου του Γεώργιου Ιακωβίδη

01/07/2012 - 05:56
Ένα «μυστικό» του πίνακα «Παιδική Συναυλία», του Γεώργιου Ιακωβίδη, αποκαλύπτουν σε πρόσφατο δημοσίευμα του ένθετου «Επτά» της «Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας» οι συντηρητές της Εθνικής Πινακοθήκης.
Ένα «μυστικό» του πίνακα «Παιδική Συναυλία», του Γεώργιου Ιακωβίδη, αποκαλύπτουν σε πρόσφατο δημοσίευμα του ένθετου «Επτά» της «Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας» οι συντηρητές της Εθνικής Πινακοθήκης. Ένα δημοσίευμα που γράφτηκε με αφορμή την προσεχή έκθεση 200 συνολικά επιλεγμένων έργων του 19ου και του 20ού αιώνα, από τα 17.000 έργα που συνολικά φυλάσσονται στις αποθήκες του ιδρύματος, αφού οι κτηριακές του υποδομές δεν επαρκούν.

Μέσα από συνεργασία όλων των επιμελητών της Πινακοθήκης, έργα που για καιρό βρίσκονται στις αποθήκες της και αποτελούν τους «άγνωστους θησαυρούς» της, τώρα ανασύρονται και συντηρούνται στα εργαστήριά της - από τα πιο πρωτοποριακά και καλά εξοπλισμένα, σύμφωνα με το δημοσίευμα -, προκειμένου να πλαισιώσουν τη συγκεκριμένη έκθεση που θα ξεκινήσει προσεχώς.
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, για τους 14 εργαζόμενους στα εργαστήρια οι μικρές και μεγάλες «αποκαλύψεις» βάσει όσων ανακαλύπτουν στα έργα που συντηρούν, είναι σχεδόν καθημερινές. Ανάμεσα στα τελευταία και ο πίνακας «Παιδική Συναυλία» του Γεώργιου Ιακωβίδη, λάδι σε μουσαμά που φιλοτεχνήθηκε το 1894 και βραβεύτηκε το 1900 στη Διεθνή Έκθεση του Παρισιού.
Το έργο απεικονίζει επτά πρόσωπα: πέντε παιδιά μουσικούς και μια μητέρα με το μωρό της, μέσα σε ένα ηλιόλουστο δωμάτιο. Τα στολισμένα με γλάστρες και λουλούδια παράθυρα δίνουν χαρούμενο και εορταστικό χαρακτήρα στη σκηνή, κάτι που ενισχύουν η δραματικότητα, οι λεπτές αποχρώσεις και το έντονο φως που επιστρατεύει ο ζωγράφος για να αποδώσει το έργο του. Ένας πίνακας που φαίνεται να έχει «αιχμαλωτίσει» την παιδική ζωντάνια και ψυχοσύνθεση, όπως και άλλοι πίνακες του Ιακωβίδη («Ο κακός εγγονός», «Τα πρώτα βήματα», «Η προσφυγοπούλα»).
«Όταν ο Ιακωβίδης είχε πρωτοπαρουσιάσει το έργο στην Αθήνα, ο Ροΐδης τού έγραφε ότι “χρειάζεται να ανάψει φωτιά για να ζεσταθεί”. Έτσι επικράτησε ο μύθος ότι ο καλλιτέχνης το επιζωγράφισε, για να το κάνει πιο “ζωντανό”», αναφέρει στο δημοσίευμα ο διευθυντής των εργαστηρίων, Μιχάλης Δουλγερίδης. «Τελικά ανακαλύψαμε ότι ο Ιακωβίδης έστειλε μια επανάληψη του έργου, κάνοντας με ανθίβολο το περίγραμμα.»
Η έκθεση θα εγκαινιαστεί στα μέσα του ερχόμενου Ιουνίου.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey