-Στο δημοτικό συμβούλιο το θέμα του αγωγού στη Λαγκάδα, που ασκεί πια όση πίεση δεν άσκησε τα τελευταία 30 χρόνια… -Το δίκιο των καταστηματαρχών, η βαριά πολιτική ευθύνη που δεν επιτρέπει ελιγμούς και η πραγματική απειλή της καταστροφής

Όταν η φύση και το χούι, εκδικούνται…[Vid]

02/03/2018 - 11:09 Ενημερώθηκε 14/03/2018 - 17:36

Στην Ελλάδα του 2018, είναι απόλυτα φυσιολογικό να αποδοκιμάζεται ή να επιδοκιμάζεται, (γενικώς πάντως να συζητείται), η αναγκαιότητα να γίνει έργο δικτύου ομβρίων  σε έναν ετοιμόρροπο αγωγό, που έχει προετοιμαστεί να γίνει από την δεκαετία του 90΄. Στη Λέσβο δε του 2018, είναι εξίσου απόλυτα φυσιολογικό, να συζητούνται τα παραπάνω για μία περιοχή που μεταξύ όλων των άλλων έχει χτιστεί επάνω σε ποταμό, με τη φύση να παραμονεύει και να προειδοποιεί ειδικά τα τελευταία δύο χρόνια, ότι πρόκειται να εκδικηθεί. Τέλος στα δημοτικά συμβούλια του 2018 είναι απόλυτα φυσιολογικό η πολιτική ευθύνη να αναλαμβάνεται ανερυθρίαστα τόσο… όσο να μην υπάρχει σημαντικό πολιτικό κόστος, με τη Μάνδρα μάλιστα να είναι πολύ πρόσφατη ως χαρακτηριστικό (απευκταίο) πανομοιότυπο παράδειγμα. Για τη Μυτιλήνη όμως του 2018, η ύπαρξη του πιο περίπλοκου και σίγουρα του πιο δύσκολου εργοταξίου που έχει εγκατασταθεί ποτέ, δεν είναι μια υπόθεση που μπορεί να θεωρηθεί ότι λύθηκε προχτές με την έγκριση (κατά πλειοψηφία) της κυκλοφοριακής μελέτης για το διάστημα των εργασιών. Οι καταστηματάρχες και οι κάτοικοι της Λαγκάδας, κακά τα ψέματα, καταδικάζονται αυτή τη στιγμή από τη νέμεση της διαχρονικής πολιτικάντικης αντίληψης όλων  (πολιτών και πολιτικών) και για  σχεδόν τρία (στην καλύτερη)  χρόνια, σε έναν βίαιο αποκλεισμό από την κανονικότητα και την καθημερινότητα της υπόλοιπης πόλης. Με το συμπέρασμα από τη προχθεσινή συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο για το θέμα του έργου της Λαγκάδας, να είναι σίγουρα πως ελάχιστοι κατάλαβαν έγκαιρα την πολυπλοκότητα του έργου και τις συνέπειες που θα προκαλέσει στους άμεσους εμπλεκόμενους, πριν ρίψουν τον κύβο για την κατασκευή του, που σαφέστατα όμως είναι ζωτικής σημασίας για την πόλη και ειδικά για αυτήν την περιοχή…

Ορθάνοιχτους λογαριασμούς άφησε η έγκριση των κυκλοφοριακών μέτρων που θα ληφθούν για το διάστημα εκτέλεσης των εργασιών στην Λαγκάδα. Παρά το ότι η δημοτική αρχή εξασφάλισε χθες το πρώτο βήμα από τα τρία που απαιτούνται για να εγκατασταθεί ο εργολάβος, είναι αλήθεια πως έχουν μείνει πολλές πτυχές αυτού του έργου σε πλήρη εκκρεμότητα.

Δυναμικό παρόν από τους κατοίκους και τους καταστηματάρχες της ευρύτερης περιοχής της Λαγκάδας

 

Τα στοιχεία του έργου και οι εκκρεμότητες

Κι αυτό γιατί προχτές έγινε καταρχήν σαφές πως οι επιπτώσεις στην οικονομία των επιχειρήσεων της περιοχής (σ.σ. που παρεμπιπτόντως είναι άμεσα εξαρτημένες με την κυκλοφορία των οχημάτων επί της «Γιανναρέλλη»), δεν έχει προβλεφθεί -αν όχι καθόλου- επαρκώς για το πώς θα αντισταθμιστούν. Κατά δεύτερο, έγινε επίσης σαφές -χωρίς πάντως ευθύνη εδώ των μελετητών και συντελεστών του έργου- ότι οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, μέσω παρακάμψεων από τα στενά σοκάκια του Λαζαρέτου και της Αλυσίδας, είναι εξαιρετικά δύσκολο να αποδειχθούν λειτουργικές, λόγω της (διαμορφωθείσας) μορφολογίας της περιοχής. Και κατά τρίτο, αποτυπώθηκε η απροθυμία του δημοτικού συμβουλίου να αγγίξει με σθένος την πολιτική ευθύνη για μία τόσο σοβαρή υπόθεση. Με όλα αυτά πάντως να… ζυγίζονται από χτες και υπό το αντίβαρο του υπαρκτού κινδύνου να ανοίξει πια η γη και να καταπιεί την «Αεροπόρου Γιανναρέλλη»…

Τι έγραψαν επ΄ ακριβώς όμως τα πρακτικά της προχθεσινής συνεδρίασης για το έργο της Λαγκάδας, παρουσία δεκάδων καταστηματαρχών, επαγγελματιών και κατοίκων της περιοχής; Ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΛ Αντώνης Γιαννάκης και ο αρμόδιος εκ της υπηρεσίας να δώσει στοιχεία για το έργο, Παρ. Φυντανής ενημέρωσαν πως το έργο απαιτεί 720 ημέρες για να κατασκευαστεί, χωρίς αυτό όμως να μεταφράζεται απαραίτητα σε δύο χρόνια εργασιών. Κι αυτό γιατί τον χειμώνα ( τουλάχιστον Δεκέμβρη, Γενάρη, Φλεβάρη) εργασίες δεν είναι δυνατό να εκτελούνται. Επίσης, φάνηκε ξεκάθαρα πως είναι υπαρκτό το ενδεχόμενο (ειδικά στην οδό Βουρνάζων) η Αρχαιολογία να περιπλέξει την ομαλή κατασκευή του έργου. Τέλος, το εργοτάξιο θα λειτουργεί επί δεκάωρο καθημερινά, χωρίς βέβαια αυτό να ικανοποιεί τους αποδέκτες του έργου.

Η κα Τσουπή μιλά στο σώμα εκ μέρους της επιτροπής πολιτών της Αεροπόρου Γιανναρέλλη

 

Γιαννάκης: «Αναλαμβάνω την ευθύνη εκτέλεσης, όχι της ακύρωσης»

«Δύο φορές το έργο αυτό κόπηκε στο παρελθόν από δύο δημοτικές αρχές. Πιθανώς τότε όμως να υπήρχε η πολυτέλεια να ανασταλεί η κατασκευή του. Σήμερα τέτοια πολυτέλεια δεν υπάρχει. Δεν είναι απλά προτεραιότητά μας να εκτελέσουμε αυτό το έργο. Η τελευταία καταγραφή που έγινε το 2014 στην περιοχή, κατέδειξε πως δεν έχουμε άλλα περιθώρια να το αναβάλλουμε. Τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα απ΄ ότι πιστεύαμε. Ο αγωγός έχει εκφυλιστεί, στηρίζεται σε χώματα και είναι υπαρκτός ο κίνδυνος να καταρρεύσει. Δεν είμαστε τρελοί να θέλουμε ξαφνικά να γίνει το έργο. Αναλαμβάνω πλήρως την ευθύνη της κατασκευής του, όχι όμως την ευθύνη της ακύρωσής του», είπε ο Αντ. Γιαννάκης στην εισαγωγική του τοποθέτηση για το έργο. Ο κ. Φυντανής από την πλευρά του, μιλώντας πάντα για το έργο καθ΄ αυτό και για να καταλαβαινόμαστε όλοι περί τίνος συζητούμε, εξήγησε ότι κατασκευαστικά το έργο αποσκοπεί στο να αντικαταστήσει τον υφιστάμενο αγωγό αλλά και να διευθετήσει τα λύματα και όμβρια που υπάρχουν σήμερα στα άδυτα της Αεροπόρου Γιανναρέλλη. Σε ότι αφορά την κυκλοφοριακή μελέτη, παραδέχτηκε πως αυτή που τελικώς προκρίθηκε, είναι «δύσκολη» αλλά ήταν αναγκασμένη να προσαρμοστεί σε πολύ συγκεκριμένες λύσεις. Και για να δικαιολογήσει το ότι αποκλείεται (τεχνικά) να λειτουργεί κανονικά (έστω και με μία λωρίδα που απαιτούν οι καταστηματάρχες) η «Γιανναρέλλη» στο διάστημα εκτέλεσης του έργου, ο κ. Φυντανής ανέφερε ότι θα γίνει σκάμμα 7,5 μέτρων και ότι οι εργασίες θα γίνονται από ρείθρο σε ρείθρο, αφού παράλληλα θα εκτελούνται οι συνδέσεις σε κάθε ιδιωτική παροχή…

 

 

Τα εύλογα ερωτήματα των καταστηματαρχών

Τα πρακτικά της συνεδρίασης βέβαια, κατέγραψαν και τους εύλογους προβληματισμούς των καταστηματαρχών και κατοίκων της περιοχής και τα ερωτήματα: Γιατί δεν προβλέπονται αποζημιώσεις, γιατί αντί να επιλεγεί έκπτωση στο κόστος του έργου (από 7,5 εκ. ευρώ στα 2) να μην «πληρωθεί» ουσιαστικά η ταχύτερη ολοκλήρωσή του με επιπλέον προσωπικό-βάρδιες που θα εργάζονται αλλά κυρίως γιατί δεν υπήρξε μεγάλη σπουδή στο να εξασφαλιστούν αντισταθμιστικά οφέλη στις θιγόμενες επιχειρήσεις. «Θέλουμε διαβεβαιώσεις που δεν τις έχετε δώσει ότι δεν θα μείνουμε άνεργοι μέσα σε λίγους μήνες», είπε χαρακτηριστικά μία εκ των εκπροσώπων της επιτροπής κατοίκων και εμπόρων της «Γιανναρέλλη», η κα Τσουπή. «Το αν θα γίνει πλημμύρα είναι πιθανό, το ότι θα κλείσουμε όμως είναι σίγουρο», είπε σε άλλη αποστροφή του λόγου της, καυτηριάζοντας νωρίτερα την πρόχειρη προσέγγιση του ζητήματος από κοινωνικοοικονομικής άποψης και χαρακτηρίζοντας ως «αστείες» τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Με τον κ. Αραπαντώνη να διαπιστώνει μιλώντας και εκείνος στο σώμα, πως τα μέλη του δεν έχουν αντιληφθεί την αγωνία των ανθρώπων της περιοχής.

Τα αντισταθμιστικά

Το ότι το όλο θέμα προσεγγίστηκε χωρίς την δέουσα σημασία σε ότι αφορά στις επιπτώσεις του, στηλίτευσαν και δημοτικοί σύμβουλοι της αντιπολίτευσης, με πιο χαρακτηριστικό αυτών, τον Βαγγέλη Παυλή των «Ενεργών Πολιτών». Αναδεικνύοντας μαζί με τον Ηλία Κουνιαρέλλη (ψήφισαν αμφότεροι λευκό) αλλά και τον αντιδήμαρχο Ποιότητας Ζωής Νίκο Καρασάββα την αναγκαιότητα να προβλεφθούν διευκολύνσεις σε όσους επηρεάζει η εκτέλεση του έργου. Είτε μέσω απαλλαγής από δημοτικά τέλη, ή λογαριασμούς νερού, είτε μέσω κάποιας αποζημίωσης.

 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey