FOLLOW US

Δήμος

  • Το Master Plan του νέου λιμανιού απελευθερώνεται μετά την «καθαρή» από αρχαία γνωμοδότηση της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων
«Πράσινο φως» για Καρά Τεπέ!

Την απελευθέρωση του Master Plan του λιμανιού σημαίνει το «πράσινο φως» που έδωσε η Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων, μετά την «καθαρή» θα έλεγε κανείς από αρχαία, αποτύπωση του καταδυτικού κλιμακίου που βούτηξε στον βυθό και της εναλλακτικής περιοχής του Καρά Τεπέ. Το μείζον πρόβλημα λοιπόν για την ολοκλήρωση του προγραμματικού σχεδίου για το παλαιό και το νέο λιμάνι της πόλης της Μυτιλήνης, φαίνεται πως ξεπερνιέται, με τη δημοτική αρχή που πίεσε (με αφορμή και την πίεση του προγράμματος της Βιώσιμης Αστικής Ανάπλασης για να προχωρήσουν σχετικές μελέτες που αφορούν και στην ανάπλαση της προκυμαίας) για να βγάλει άκρη με έναν διαχρονικό καημό, να νιώθει δικαιωμένη για τις ενέργειές της. Τούτων δοθέντων, το νέο λιμάνι, δύναται να χωροθετηθεί στον Καρά Τεπέ (πίσω από το σημερινό πεδίο βολής) και να φιλοξενήσει τόσο την επιβατική όσο και την εμπορική του δραστηριότητα, δίνοντας ανάσα και στο υπάρχον λιμάνι, το οποίο βάσει τουλάχιστον του τελευταίου προγραμματισμού, προορίζονταν να φιλοξενήσει τα… πάντα και προκαλούσε εύλογο προβληματισμό. 

Από τον περασμένο Απρίλη, η κουβέντα για το Master Plan του λιμανιού, είχε μπει ξανά στην επικαιρότητα, όταν παρουσία των μελετητών είχε διαφανεί η αλλαγή πλεύσης στην κατεύθυνση συγκέντρωσης όλων των δραστηριοτήτων στις υφιστάμενες λιμενικές εγκαταστάσεις της πόλης από το επιβατικό λιμάνι μέχρι και την μαρίνα.

Η υπερσυγκέντρωση στις υπάρχουσες υποδομές

Η επιλογή αυτή, είχε προκριθεί λόγω του σταθερού «απαγορευτικού» της Εφορείας Αρχαιοτήτων για την θέση Καρά Τεπέ, με τη δημοτική αρχή που παρακολουθούσε στενότερα από ποτέ το προγραμματικό σχέδιο του παλαιού και του νέου λιμένα ελέω (και)… «Βιώσιμης Αστικής Ανάπλασης» να μην εγκαταλείπει όμως την επιστροφή στον Καρά Τεπέ. Εξάλλου η συγκέντρωση όλων των δραστηριοτήτων στον υφιστάμενο λιμένα, είχε τύχει της εύλογης κριτικής όλων των συναρμόδιων (και όχι μόνο) φορέων, με τους ίδιους τους μελετητές αλλά και τον δήμαρχο Λέσβου Σπύρο Γαληνό να παραδέχονται την ανεπάρκεια των υπαρχουσών λιμενικών υποδομών και κατ΄επέκταση τη βιωσιμότητα μιας επιλογής που θα φιλοξενούσε τα… πάντα, μέσα στο σημερινό λιμάνι και στον ιστό της πόλης.

Η ουσιαστική ενασχόληση με το θέμα

Η αναζήτηση νέου χώρου στην ευρύτερη περιοχή του Καρά Τεπέ, πλησίον της περιοχής που παλαιότερα είχε απορριφθεί από την Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων όμως, δεν εγκαταλείφθηκε ποτέ. Και τους μήνες που μεσολάβησαν καταβλήθηκαν συνεχείς προσπάθειες για να δοθεί μια λύση και να προχωρήσει το Masterplan του λιμανιού «όχι σαν αναγκαίος συμβιβασμός αλλά σαν εργαλείο ανάπτυξης του τόπου», όπως σημειώνει η σχετική ανακοίνωση της δημοτικής αρχής για την εξέλιξη της υπόθεσης του Master Plan και συνεχίζει: «Η μεθοδικότητα της προσέγγισης του προβλήματος από όλες τις πλευρές, η συνεργασία μεταξύ όλων των φορέων, η στήριξη του βουλευτή Γ. Πάλλη και της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων φέρνει σήμερα την πολυπόθητη λύση».

Το κλιμάκιο των δυτών

Τι συνέβη όμως και άναψε τελικά το πολυπόθητο «πράσινο φως» για τον Καρά Τεπέ; Κλιμάκιο της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων, αποτελούμενο από τρεις εξειδικευμένους δύτες, βρέθηκε ως γνωστόν στη Λέσβο το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, προκειμένου να γνωμοδοτήσει σχετικά με το άλλο μεγάλο έργο υποδομής του νησιού, το νέο λιμένα Σιγρίου. Ο Δήμος Λέσβου και φυσικά το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Λέσβου που απασχολούσε με σύμβαση αντίστοιχο καταδυτικό συνεργείο για την αποτύπωση του λιμένα της Μυτιλήνης, προχώρησαν συντονισμένα σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου η παραπάνω συγκυρία να μετατραπεί σε ευκαιρία και να πραγματοποιηθεί η αναγκαία υποθαλάσσια αυτοψία σε εναλλακτική περιοχή του Καρά Τεπέ. Για να γίνει γνωστό χθες και επίσημα ότι ο πυθμένας στον Καρά Τεπέ, πίσω από το πεδίο βολής, δεν εντόπισε κανένα αρχαιολογικό εύρημα και συνεπώς μετά την τυπική γνωμοδότηση από την Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων, ο χώρος αυτός θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη χωροθέτηση νέου λιμένα, κάτι που απομένει να ενσωματωθεί στο υπό εκπόνηση Προγραμματικό Σχέδιο (Masterplan).  

Τα οφέλη

Τα οφέλη τώρα όπως τα σταχυολογεί και η ανακοίνωση της δημοτικής αρχής, είναι πολλαπλά: Καταρχήν προβλέπεται η μεταφορά των εμπορικών (τουλάχιστον) και επικίνδυνων δραστηριοτήτων εκτός πόλης και αντίστοιχη ανακούφιση του δικτύου του αστικού ιστού από τον αντίστοιχο κυκλοφοριακό φόρτο και όχληση. Κατά δεύτερο αποδίδεται το θαλάσσιο μέτωπο του σημερινού εμπορικού λιμένα στους πολίτες με άλλη χρήση και τρίτο προσφέρεται μια στοχευμένη προσέγγιση για την ανάπτυξη των υπαρχουσών εγκαταστάσεων του λιμένα σε ήπιες δραστηριότητες, όπως η αναψυχή, η επιβατική κίνηση και η φιλοξενία κρουαζιεροπλοίων. Το πιο σημαντικό όμως όφελος όλων, είναι η απεμπλοκή του Προγραμματικού Σχεδίου (Masterplan) που από εργαλείο ανάπτυξης είχε μετατραπεί σε τροχοπέδη κάθε μεγάλου έργου στον λιμένα της Μυτιλήνης.

Η ικανοποίηση της δημοτικής αρχής

«Το κυριότερο όφελος της αίσιας αυτής εξέλιξης είναι η απόδειξη ότι η Λέσβος μας μπορεί. Όταν το κάθε πρόβλημα αναλύεται τεχνοκρατικά, κατανοείται σε βάθος και σε επόμενο στάδιο όλοι οι φορείς του νησιού συνεργάζονται στρατηγικά προς μια συγκεκριμένη πορεία, αφήνοντας κατά μέρους προσωπικές απόψεις, η κοινωνία μας προχωράει μπροστά. Στο χέρι όλων μας είναι η αποτελεσματική προσέγγιση του Masterplan να γίνει ο κανόνας επίλυσης των προβλημάτων του νησιού μας και να μην το αναπολούμε στο μέλλον σαν μια εξαίρεση αποτελεσματικότητας», σημειώνει περιχαρής ο δήμαρχος Λέσβου Σπύρος Γαληνός για τις τελευταίες εξελίξεις. Ενώ δεν κρύβει και την ικανοποίησή του και για μία άλλη έμμεση κατά την εκτίμησή του δικαίωση: αυτή της απόφασης να διεκδικήσει  την υπαγωγή του Λιμενικού Ταμείου Λέσβου στην δικαιοδοσία του δήμου Λέσβου, για να αναπτυχθεί μία στενότερη συνεργασία μεταξύ τους και κάτω από έναν ουσιαστικά πολιτικό προϊστάμενο. 

  

 

 

FOLLOW US
Copyright © 2017 EmprosNet.gr
Εμπρος Ημερήσια Εφημερίδα Νομού Λέσβου - Καρά Τεπέ - Mυτιλήνη - 81100
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Top