Μεγάλο ενδιαφέρον για τον πρόσφυγα μαθητή

Έως και ο Συνήγορος του Παιδιού Γιώργος Μόσχος επικοινώνησε με την ΕΛΜΕ για να ενημερωθεί σχετικά με τη σύλληψη του μαθητή πρόσφυγα από το Πακιστάν. Η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μαρία Περδικούρη «τρέχει» την υπόθεση μαζί με το διοικητικό συμβούλιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ε», προσωπικά ενδιαφέρθηκε και ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Αριστείδης Καλάργαλης, που ζήτησε ενημέρωση από την αστυνομία σχετικά με την ανακοίνωση-καταγγελία που εξέδωσε η ΕΛΜΕ Λέσβου. Μάλιστα, ο διευθυντής του Εσπερινού Γυμνασίου Μυτιλήνης Μιχάλης Ταμβακέρας, στο οποίο φοιτά ο 18χρονος εδώ και λίγες ημέρες μαθητής, διαβεβαίωσε ότι ο Ι. Μουχαμάντ παρακολουθεί καθημερινά τα μαθήματά του.

Στη σημερινή κινητοποίηση κατά τη διεθνή ημέρα κατά του ρατσισμού και του φασισμού, στις 12 στην πλατεία Σαπφούς, η ΕΛΜΕ Λέσβου θα θέσει σε ευρύτερο ακροατήριο την αναγκαιότητα απελευθέρωσης και κυρίως μη απέλασής του στην Τουρκία.

Αν.Παζ. 

 

Συμβολαιακή γεωργία για το γλυκάνισο

Στο περιθώριο της χθεσινής εκδήλωσης για το καφενείο «Κρυστάλ», συζητήθηκε και το ενδεχόμενο η Τράπεζα Πειραιώς, ο Σύνδεσμος Ποτοποιών - Αποσταγματοποιών Λέσβου και οι παραγωγοί γλυκάνισου του Λισβορίου να προχωρήσουν σε ένα πρόγραμμα συμβολαιακής γεωργίας για την παραγωγή γλυκάνισου που θα τροφοδοτεί τις ποτοποιίες του νησιού.

Δεν γνωρίζουμε αν θα υλοποιηθεί η συγκεκριμένη σκέψη, ωστόσο θεωρούμε απαραίτητο οι παραγωγοί γλυκάνισου να οργανωθούν είτε σε συνεταιρισμό είτε σε ομάδα παραγωγών.

Ν.Μ.

 

Το γράψαμε

Την προηγούμενη εβδομάδα γράφαμε ότι ο πόλεμος για τον έλεγχο του ΟΣΔΕ δεν τελείωσε με τις ανακοινώσεις του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλη Αποστόλου. Τονίζαμε ότι οι ανακοινώσεις αυτές σηματοδοτούσαν την έναρξη μιας νέας φάσης της αντιπαράθεσης ανάμεσα στην ΠΕΦΑ, τη «Νέα ΠΑΣΕΓΕΣ» και τη «Gaia Επιχειρείν». Η προχθεσινή ανακοίνωση της «Gaia Επιχειρείν» επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις αυτές.

Ν.Μ.

 

Το «BlueStar 2» στη Μυτιλήνη

Σύμφωνα με ανακοίνωση της «Blue Star Ferries», από τις 8 ως τις 23 Μαρτίου, κάθε Πέμπτη, το δρομολόγιο Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη θα πραγματοποιείται από το «Blue Star 2» κι όχι από το «Blue Star 1». Την ημέρα αυτή στο δρομολόγιο εντάσσονται οι προσεγγίσεις σε Ψαρά και Οινούσες.

Τέτοιες αλλαγές δεν γίνονται τυχαία από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Έχουμε την εκτίμηση πως η εμπορική διεύθυνση της εταιρείας εξετάζει το ενδεχόμενο να απομακρύνει το «Blue Star 1» από το βόρειο Αιγαίο και στη θέση του να βάλει το «Blue Star 2». Τα δύο πλοία έχουν την ίδια μεταφορική ικανότητα σε οχήματα και επιβάτες. Η μόνη ουσιαστική διαφορά είναι πως το «Blue Star 1» έχει περισσότερες καμπίνες.

Σύντομα θα δούμε πού στοχεύουν οι κινήσεις της εταιρείας.

Ν.Μ. 

 

Μουσική συνύπαρξη

Η «Συνύπαρξη και Επικοινωνία στο Αιγαίο» μαζί με την «ART Angels Relief Team» (εκπαιδευτικό μουσικό πρόγραμμα και δημιουργική πλατφόρμα) πραγματοποίησαν την Τετάρτη ακόμα μια όμορφη εκδρομή στον Παπάδο Γέρας. Παρέα τους τα προσφυγόπουλα παιδιά και έφηβοι που μένουν στον Καρά Τεπέ και σε άλλες δομές («Κάριτας» και «Ηλιακτίδα») και μαθαίνουν μουσική από την Maria Francisca Rocca και την Angela Maria Arbelaez, καλεσμένοι από τον διευθυντή Γιώργο Ζορμπά και τους εκπαιδευτικούς του Δημοτικού Σχολείου Παπάδου.

Τα προσφυγόπουλα έπαιξαν μουσική και τραγούδησαν μαζί με τα Ελληνόπουλα. Τα παιδιά του σχολείου, επίσης, τραγούδησαν και χόρεψαν, ενώ το φιλόξενο εκπαιδευτικό προσωπικό είχε ετοιμάσει μπουφέ για τους καλεσμένους του. Ακολούθησε βόλτα στη θάλασσα και γεύμα σε παραλιακή ταβέρνα.

Αν.Παζ.

 

«Πάγωσε» και μπαίνει σε περιπέτειες!

Ένα από τα μεγαλύτερα, αν όχι το μεγαλύτερο έργο στο Αιγαίο, ο οδικός άξονας Καλλονή-Σίγρι, φαίνεται να μπαίνει σε νέες περιπέτειες με ορατό τον κίνδυνο να μην υλοποιηθεί ένεκα των καθυστερήσεων που υπάρχουν, που δεν είναι άσχετες με τις «περιπέτειες» της εργολήπτριας κατασκευαστικής εταιρείας «Τοξότης»,που έχει αναλάβει την κατασκευή του, συμφερόντων Καλογρίτσα.

Ήδη βρισκόμαστε στο πρώτο τρίμηνο του 2017 και το έργο παραμένει σταματημένο, οι εργαζόμενοι σ’ αυτό το προηγούμενο διάστημα απλήρωτοι και ενημέρωση για το τι μέλλει γενέσθαι με τον ταλαίπωρο αυτόν οδικό άξονα δεν προκύπτει από πουθενά. Ανεπισήμως λέγεται ότι υπάρχει εμπλοκή στο Ελεγκτικό Συνέδριο και γι’ αυτό εκκρεμεί η υπογραφή του υπουργού Υποδομών κ. Σπίρτζη που θα επανεκκινήσει το έργο. Όμως, το γεγονός ότι το συγκεκριμένο έργο δεν είναι το μοναδικό που έχει «παγώσει», απ’ αυτά που έχει αναλάβει να εκτελέσει η συγκεκριμένη εταιρεία, θα πρέπει να μπουν... ψύλλοι στα αφτιά των τοπικών παραγόντων, ώστε το πολύπαθο αυτό έργο να μη μπλέξει σε δυσάρεστες εξελίξεις.

Μπορεί να είναι ένα έργο που είναι ενταγμένο στο τομεακό του Υπουργείου Υποδομών και όχι στο ΠΕΠ Βορείου Αιγαίου, αλλά η τύχη του μας ενδιαφέρει απολύτως, γιατί πρόκειται για έργο μείζονος σημασίας για τη Λέσβο -που συνδέεται και με το άλλο μεγάλο και ταλαιπωρημένο έργο, το λιμάνι του Σιγρίου- και τυχόν περιπέτειές του θα προκαλέσει αλυσιδωτές παρενέργειες και στο δεύτερο και αυτό θα πρέπει να αποτραπεί. Δεν γνωρίζουμε πώς σκέπτονται να δράσουν και να αντιδράσουν οι τοπικοί άρχοντες -αυτοδιοικητικοί, κοινοβουλευτικοί και όποιοι άλλοι-, αλλά το ζήτημα αυτό είναι πολύ σοβαρό για να αφεθεί στην τύχη του και στις όποιες «βουλές» του Σπίρτζη και του κουμπάρου του Καλογρίτσα.

Μα.Μ.

 

Υπάρχει άνθρωπος του δημάρχου που «τραμπουκίζει»;

Προκαλεί αίσθηση η δημόσια καταγγελία ενός πολίτη, που συχνά πραγματοποιεί μέσω του διαδικτύου παρεμβάσεις για τα κακώς κείμενα της καθημερινότητας του Δήμου, με πιο χαρακτηριστική ίσως την τελευταία του, που με φωτογραφικό υλικό στηλίτευε το γεγονός πως φορτηγό όχημα του Δήμου σταθμεύει μπροστά στα τείχη του Κάτω Κάστρου.

Εκείνο βέβαια που προκαλεί αίσθηση δεν είναι απαραίτητα η στάθμευση φορτηγού οχήματος στην πρόσοψη τού πιο χαρακτηριστικού μνημείου της πόλης, ούτε η μη απομάκρυνσή του μετά τη δημοσιοποίησή του, αλλά η επίθεση που καταγγέλλει ο πολίτης ότι δέχτηκε -και μάλιστα μέσα στον επαγγελματικό του χώρο- από «άνθρωπο του δημάρχου»! Και επειδή αυτή η καταγγελία έχει μείνει «αναπάντητη» πρώτα απ’ όλα από τον ίδιο τον δήμαρχο κ. Γαληνό εδώ και ημέρες, είναι αδιανόητο να μην έχει υπάρξει μια συγκεκριμένη τοποθέτηση για το -αδιάψευστο ως σήμερα- συμβάν. Αυτά πρέπει να κλείνουν χωρίς περιστροφές, γιατί κινδυνεύουν να ανοίξουν απρόβλεπτες καταστάσεις που μετά δεν θα μαζεύονται.

Μ.ΟΡΦ

 

Μας προτιμούν οι Κωνσταντινουπολίτες

Το 90% των διανυκτερεύσεων στα ξενοδοχεία της Λέσβου πραγματοποιείται από Τούρκους τουρίστες από την περιοχή της Κωνσταντινούπολης. Αυτό σημαίνει ότι το νησί έχει σημαντική προβολή στη μεγαλύτερη πόλη της Τουρκίας, κάτι που οφείλεται στην επί σειρά ετών συμμετοχή στις εκθέσεις τουρισμού της πόλης («ΕΜΙΤΤ») αλλά και σειρά άλλων εκδηλώσεων έμμεσης ή άμεσης προβολής του νησιού που έχουν πραγματοποιηθεί στην Πόλη. Είναι βέβαιο πως, αν η Λέσβος είχε καλύτερη ακτοπλοϊκή σύνδεση με τα απέναντι παράλια αλλά και αεροπορική σύνδεση με την Κωνσταντινούπολη, θα υπήρχαν σημαντικά περισσότερες διανυκτερεύσεις.

Ν.Μ.

 

Δεν μας προτιμούν οι Σμυρνιοί

Ο μικρός αριθμός διανυκτερεύσεων στα ξενοδοχεία της Λέσβου από κατοίκους της Σμύρνης είναι αποτέλεσμα σημαντικών αδυναμιών τόσο στην τουριστική προβολή όσο και στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της πόλης με το νησί. Παράλληλα, βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μεγάλος αριθμός τουριστών από την περιοχή της Σμύρνης επισκέπτεται τη Χίο και τη Σάμο κάθε χρόνο. Τα δύο νησιά έχουν επενδύσει πολλά στην προβολή τους στην αγορά της Σμύρνης και φυσικά διαθέτουν πολύ καλύτερες ακτοπλοϊκές συνδέσεις με την πόλη. Ίσως τα πράγματα να αλλάξουν αν υπάρξει απευθείας ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λέσβου με τη Σμύρνη αυτό το καλοκαίρι.

Ν.Μ.