Με μία νηφάλια και σε ενωτικό ύφος παρέμβαση, ο εφημέριος των Καθολικών στη Μυτιλήνη, π. Λέων, τοποθετείται για τον Άγιο Βαλεντίνο…

«Είναι ηθικό μας χρέος να γνωριστούμε και να συμφιλιωθούμε»

14/02/2017 - 16:49

Με τη «φωτιά» που άναψε από το πουθενά και για ασήμαντη ομολογουμένως αφορμή, μετά την τοποθέτηση του εφημέριου του ναού του Αγίου Θεράποντα, π. Αθανάσιου Γιουσμά, (που ζητούσε να μην απεικονίζεται ο… τρούλος του ναού-σύμβολο της Μυτιλήνης, στις εκδηλώσεις του Δήμου για τον εορτασμό του Αγίου Βαλεντίνου), να σβήνει, η παρέμβαση της… άλλης πλευράς -αν μπορεί να προσδιοριστεί έτσι- εκείνης της Καθολικής Εκκλησίας, φρόντισε να φέρει το ζητούμενο μήνυμα: της ενότητας για το καλό και των δύο Εκκλησιών αλλά κυρίως της τοπικής κοινωνίας.

Με τη «φωτιά» που άναψε από το πουθενά και για ασήμαντη ομολογουμένως αφορμή, μετά την τοποθέτηση του εφημέριου του ναού του Αγίου Θεράποντα, π. Αθανάσιου Γιουσμά, (που ζητούσε να μην απεικονίζεται ο… τρούλος του ναού-σύμβολο της Μυτιλήνης, στις εκδηλώσεις του Δήμου για τον εορτασμό του Αγίου Βαλεντίνου), να σβήνει, η παρέμβαση της… άλλης πλευράς -αν μπορεί να προσδιοριστεί έτσι- εκείνης της Καθολικής Εκκλησίας, φρόντισε να φέρει το ζητούμενο μήνυμα: της ενότητας για το καλό και των δύο Εκκλησιών αλλά κυρίως της τοπικής κοινωνίας.

Ο εφημέριος λοιπόν των Καθολικών στη Μυτιλήνη, π. Λέων Κισκίνης, στη δική του παρέμβαση, τονίζει για την ουσία της «κόντρας» που αναδύθηκε με αφορμή τον άγιο των ερωτευμένων, πως «οι Χριστιανοί όλοι είμαστε αδέλφια που “μάλωσαν” στο πέρασμα των αιώνων» και πως είναι «χρέος μας ηθικό να συμφιλιωθούμε» και «προϋπόθεση» αυτού είναι «πρώτα να γνωριστούμε και να μιλήσουμε». Υπογραμμίζοντας σε κάθε περίπτωση ότι δεν χρειάζεται η άδεια κανενός για να εορτάσει η Καθολική Εκκλησία τον Άγιο Βαλεντίνο.

Ο π. Λέων με την επιστολή του προς τα μέσα ενημέρωσης, κέρδισε τις εντυπώσεις για το νηφάλιο λόγο του και το ενωτικό ύφος του. Αφού χαρακτήρισε τον π. Αθανάσιο Γιουσμά ως έναν «σεβάσμιο και φιλικότατο ιερέα», αποκάλυψε ότι συναντήθηκε πριν από δύο χρόνια μαζί του. «'Έχω στο μυαλό μου έναν σεβάσμιο ιερέα, φιλικότατο, αλλά και με περιέργεια να γνωρίσει τα της Καθολικής Εκκλησίας, την οποία αγνοεί ή νομίζει ότι τη “γνωρίζει” μέσα από πολεμικά θεολογικά έργα του παρελθόντος». Στη συνέχεια υπογραμμίζει με νόημα πως «ο Χριστός ενώνει, ενώ μόνο ο Διάβολος διαιρεί.

Οι Χριστιανοί, όλων των παραδόσεων, είμαστε αδέλφια που “μάλωσαν” στο πέρασμα των αιώνων. Χρέος μας ηθικό και Χριστιανικό είναι να συμφιλιωθούμε, και κάθε ενέργεια αντίθετη προς τον πόθο της ενότητας που ενυπάρχει στην καρδιά του Ιησού, είναι αντίθετη προς το θέλημά Του. Αλλά για να συμφιλιωθούμε, πρέπει πρώτα να γνωριστούμε, και για να γνωριστούμε είναι απαραίτητο να μιλήσουμε...».

 

Οι στενόμυαλοι «φονταμενταλιστές»

Ο π. Λέων χαρακτήρισε στη συνέχεια «στενόμυαλους φονταμενταλιστές» όσους λένε διάφορα για τον Άγιο Βαλεντίνο, υποστηρίζοντας δε πως αποτελεί Άγιο της «αδιαιρέτου Εκκλησίας», που μαρτύρησε και η μνήμη του συμπεριλαμβάνεται στο αρχαίο Μαρτυρολόγιο του 4ου αιώνα. Και τον οποίο και η Ορθόδοξη Εκκλησία ευλαβείται σε άλλη ημερομηνία, στις 29 Οκτωβρίου. «Του Αγίου Ουαλεντίνου, ος κατά γης συρόμενος τελειούται». 

Ο π. Λέων πριν καταθέσει δύο διασαφηνίσεις, καταλήγει στο μήνυμα που φέρει με την παρέμβασή του, πως «σε μία εποχή που τα διαζύγια είναι περισσότερα από τους Γάμους που τελούνται στις εκκλησίες μας, εύχομαι ο Άγιος Ιερομάρτυρας Βαλεντίνος να πρεσβεύει ώστε η θυσιαστική αγάπη ανάμεσα στα ζευγάρια, να μην λείπει ποτέ. Το να έχουμε έναν Άγιο, προστάτη του υγιούς έρωτα και της θυσιαστικής αγάπης, είναι επιτακτική ανάγκη»!

 

Οι διασαφηνίσεις

1. Είναι δικαίωμα της Καθολικής Εκκλησίας, και του Ιερού Καθολικού Ναού Μεταστάσεως της Θεοτόκου, στη Μυτιλήνη, να εορτάζει έναν Άγιο, απότμημα των ιερών λειψάνων του οποίου φυλάσσονται στο ναό της! Δεν χρειάζεται να ζητάμε την άδεια κανενός για να τον εορτάσουμε με το σέβας που του αξίζει!

2. Οι εκδηλώσεις του Δήμου, αλλά και άλλων φορέων, καλό είναι και υπάρχουν, διότι είναι θεσμοί/οργανισμοί/φορείς ανεξάρτητοι από την Καθολική Εκκλησία, και από κάθε θρησκευτική εξουσία. Οι πολιτικές και κοσμικές Αρχές έχουν κάθε δικαίωμα να ενεργούν αυτόνομα και να αποφασίζουν αυτές τι είναι χρηστό για τους πολίτες, ανεξαρτήτου επεμβάσεως της Εκκλησίας, Καθολικής ή Ορθοδόξου.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey