Μετά την αποχώρηση από την Αδριατική το ενδιαφέρον στρέφεται στις γραμμές του εσωτερικού και στον έλεγχο της HSW

Αλλάζουν ρότα οι «Μινωικές Γραμμές»

31/01/2017 - 15:11

Με στόχο να επικεντρωθούν στη διεκδίκηση νέων ακτοπλοϊκών γραμμών στην Ελλάδα, οι «Μινωικές Γραμμές»,όπως δημοσιοποίησαν πριν από λίγες μέρες, αποσύρονται μετά από 35 χρόνια, από τις γραμμές της Αδριατικής.

 

Με στόχο να επικεντρωθούν στη διεκδίκηση νέων ακτοπλοϊκών γραμμών στην Ελλάδα, οι «Μινωικές Γραμμές»,όπως δημοσιοποίησαν πριν από λίγες μέρες, αποσύρονται μετά από 35 χρόνια, από τις γραμμές της Αδριατικής.

Ο ιταλικός όμιλος που ελέγχει τις «Μινωικές Γραμμές» στην Ελλάδα, αποφάσισε να αποσύρει από τις διεθνείς γραμμές της Αδριατικής, τη «Minoan Lines», όπου η εταιρεία είχε παρουσία από το 1981, ενώ τα δύο πλοία «Cruise Europa» και «Cruise Olympia», που εκτελούν τη γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Αγκόνα - Βενετία, θα τα διαχειρίζεται πλέον η ναυτιλιακή εταιρεία «Grimaldi Euromed SpA», θυγατρική του «Grimaldi Group», αντί της «Minoan Lines».

Οι «Μινωικές» θα διαχειρίζονται πλέον δυο πλοία («Knossos Palace» και «Festos Palace») στη γραμμή Πειραιάς - Ηράκλειο.

Η «Minoan» έχει στον στόλο της τέσσερα πλοία, τα «Festos Palace», «Knossos Palace», «Europa Palace» και «Olympia Palace». Τα δύο τελευταία είναι ναυλωμένα στον Όμιλο «Grimaldi». Επίσης διαθέτει και το 48,4% της «Hellenic Seaways».

Σύμφωνα μάλιστα με ανακοίνωση του διευθύνοντος συμβούλου των «Μινωικών Γραμμών», Αντώνη Μανιαδάκη, η εταιρεία «κατά τους τελευταίους μήνες, έχοντας εκτιμήσει τη μεταβολή των λειτουργικών συνθηκών, αποφάσισε να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη και αναβάθμιση των ελληνικών θαλάσσιων δρόμων» και στην κατεύθυνση αυτή είναι και οι κινήσεις της εταιρείας.

 

Στόχος η απόκτηση της «Hellenic»

Ο κ. Μανιαδάκης, σημείωνε με αφορμή τη στροφή αυτή της εταιρείας, ότι η σημαντική μείωση της επιβατικής κίνησης λόγω των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, το άνοιγμα των βαλκάνιων αυτοκινητόδρομων αλλά και η αύξηση των τιμών των καυσίμων σε συνδυασμό με τη μείωση της συναλλαγματικής ισοτιμίας ευρώ - δολαρίου, θα επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό το επίπεδο κερδοφορίας κι αυτά τα στοιχεία οδήγησαν στην απόφαση για να επικεντρωθεί η εταιρεία στους ελληνικούς θαλάσσιους δρόμους.

Όπως ήδη είναι γνωστό,αφού οι προθέσεις της εταιρείας δεν αποκρύπτονται, στόχος της εταιρείας παραμένει «η απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου της “Hellenic Seaways”, όπου οι Μινωικές Γραμμές κατέχουν το 48,4%, σχεδιάζοντας επιπλέον την επέκταση τους σε νέες γραμμές, μικρών και μεσαίων αποστάσεων, με τη δρομολόγηση νεότευκτων πλοίων με σκοπό την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών αντίστοιχων με εκείνες που προσφέρουν στη γραμμή Ηράκλειο - Πειραιάς».

Σημειώνεται ότι Όμιλος «Grimaldi» έχει έδρα τη Νάπολη (Ιταλία), ελέγχει ένα στόλο με περισσότερα από 100 πλοία και απασχολεί περίπου 10.000 εργαζόμενους.

Στον επιβατικό τομέα, εκτός από τη «Grimaldi Lines», ο Όμιλος ελέγχει τη «Finnlines», που κατέχει ηγετική θέση στη Βαλτική Θάλασσα και τις «Μινωικές Γραμμές» στην Ελλάδα με έδρα το Ηράκλειο στην Κρήτη.

 

Πού θα επενδύσει ο Grimaldi

Από την ανακοίνωση του Ομίλου και τα όσα αναφέρει το ρεπορτάζ του ναυτιλιακού συντάκτη του ΑΠΕ, Πάρη Τσιριγώτη, προκύπτει ένα ευρύ πεδίο νέων δράσεων για τις «Μινωικές Γραμμές» στο Αιγαίο. Θα λέγαμε ότι στην ανακοίνωση επιτηδευμένα δηλώνει ότι ενδιαφέρεται για όλες τις γραμμές. Η μέχρι σήμερα πορεία της εταιρείας δείχνει πως εκείνο που πραγματικά την ενδιαφέρει, είναι οι μεγάλες γραμμές, αυτές δηλαδή που μπορούν να εξασφαλίσουν σημαντικά κέρδη για την εταιρεία και τον όμιλο. Το δεύτερο κριτήριο με το οποίο θα κινηθεί ο όμιλος, είναι το στρίμωγμα των ανταγωνιστών («Blue Star» και «HSW»),αν και  είναι δύσκολο έως απίθανο να δούμε πλοίο του Ομίλου στις γραμμές της Σάμου ή σε άγονες γραμμές των Κυκλάδων ή του βορείου Αιγαίου.

Η δρομολόγηση πλοίου στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη,αν προκύψει, θα στριμώξει αρκετά τη «Blue Star» και θα κάνει εξαιρετικά δύσκολη την κατάσταση για τη «Hellenic Seaways». Αυτή η κίνηση θα ενταχθεί στο σχεδιασμό του Ομίλου να πάρει τον έλεγχο της «Hellenic Seaways». Εδώ πρέπει να σημειωθεί πως ο Όμιλος «Grimaldi» σε αντίθεση με τους ακτοπλοϊκούς ομίλους της χώρας, έχει μεγάλη κεφαλαιακή επάρκεια και οι «Μινωικές Γραμμές» στο εννεάμηνο του 2016, πραγματοποίησαν ιστορικό ρεκόρ κερδών.

Όλα δείχνουν πως η διαμάχη για τον έλεγχο της «Hellenic Seaways» μπαίνει σε νέα βάση, πολύ πιο σκληρή από ό,τι την προηγούμενη χρονιά.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey