Όλες οι αλλαγές στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια

Φεύγει το «Αριάδνη», έρχεται το «Νήσος Σάμος»

12/09/2016 - 13:52

Το φετινό φθινόπωρο στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των νησιών του βορείου Αιγαίου, δεν θα θυμίζει τίποτα από την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, τότε που τα επιβατικά πλοία της ακτοπλοΐας, συμβατικά και ταχύπλοα, περίμεναν έξω από το λιμάνι της Μυτιλήνης προκειμένου να ελευθερωθεί θέση για να δέσουν. Από τις 12 Σεπτεμβρίου, τα δρομολόγια των πλοίων μειώνονται και σταματούν τα ημερήσια ταξίδια.

 

Το φετινό φθινόπωρο στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των νησιών του βορείου Αιγαίου, δεν θα θυμίζει τίποτα από την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, τότε που τα επιβατικά πλοία της ακτοπλοΐας, συμβατικά και ταχύπλοα, περίμεναν έξω από το λιμάνι της Μυτιλήνης προκειμένου να ελευθερωθεί θέση για να δέσουν. Από τις 12 Σεπτεμβρίου, τα δρομολόγια των πλοίων μειώνονται και σταματούν τα ημερήσια ταξίδια.

Βασικό χαρακτηριστικό της νέας περιόδου είναι η προσπάθεια της «Hellenic Seaways» να κερδίσει όσο γίνεται μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα της μεταφοράς φορτηγών και οχημάτων. Μόνο έτσι μπορούν να δικαιολογηθούν τα πολλά κυκλικά δρομολόγια που καλύπτουν μεγάλο μέρος των νησιών του βορείου Αιγαίου και των Κυκλάδων ταυτόχρονα.

Άλλωστε ένα από τα πλοία που θα σηκώσει το βάρος αυτών των γραμμών, το «Νήσος Ρόδος», έχει χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν ως πλοίο μεταφοράς οχημάτων. Φυσικά και μειώνονται δραστικά τα δρομολόγια των πλοίων, αφού μειώνεται και η επιβατική κίνηση.

 

Το «Νήσος Σάμος» στην κύρια γραμμή

Η δεύτερη σημαντική αλλαγή που γίνεται στα δρομολόγια των πλοίων, είναι η αντικατάσταση του «Αριάδνη» από το «Νήσος Σάμος» στη γραμμή Πειραιά - Χίος - Μυτιλήνη. Η αλλαγή έγινε προχθές στις 4 το απόγευμα στο πρόγραμμα δρομολογίων της εταιρείας. Η απόφαση αυτή ήταν αναμενόμενη, πρώτα από όλα για να πραγματοποιηθεί ομαλά η ετήσια ακινησία του «Αριάδνη» και η «Hellenic Seaways» να διατηρήσει στη γραμμή, ένα πλοίο που θα μπορεί να μεταφέρει μεγάλο αριθμό φορτηγών.

Ο δεύτερος, κι ίσως σημαντικότερος λόγος, της δρομολόγησης του «Νήσος Σάμος» στην κύρια γραμμή του βορείου Αιγαίου, είναι για να δικαιολογηθεί η επένδυση των 15 εκατ. ευρώ που έκανε η εταιρεία στο πλοίο, καθώς από τα 15 εκατ. ευρώ, τα 12 δαπανήθηκαν για τη ριζική ανακατασκευή του.

Το «Αριάδνη» στις 12 Σεπτεμβρίου, ξεκινά το φθινοπωρινό πρόγραμμα δρομολογίων με τρία δρομολόγια την εβδομάδα από Πειραιά για Μυτιλήνη κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή. Η ώρα αναχώρησης του είναι 9 το βράδυ. Από τη Μυτιλήνη θα αναχωρεί κάθε Τρίτη, Πέμπτη και Κυριακή στις 8 το βράδυ.

Δύο ημέρες αργότερα, στις 14 Σεπτεμβρίου, τη θέση του «Αριάδνη» θα πάρει το «Νήσος Σάμος», το οποίο θα ακολουθεί το ίδιο πρόγραμμα δρομολογίων. Από το κεντρικό πρακτορείο της «Hellenic Seaways» στη Μυτιλήνη, μας ενημέρωσαν ότι τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιηθεί το τελευταίο δρομολόγιο του πλοίου προς τη Θεσσαλονίκη.

 

Το «BlueStar

Τα φθινοπωρινά δρομολόγια για το «Blue Star 1», της ομώνυμης εταιρείας, ξεκίνησαν από χθες 7 Σεπτεμβρίου και θα διαρκέσουν ως τις 31 Οκτωβρίου. Το πλοίο θα αναχωρεί κάθε Τρίτη, Πέμπτη και Κυριακή από τον Πειραιά στις 8 το βράδυ και θα φθάνει στη Μυτιλήνη στις 7.55 το πρωί.

Παράλληλα κάθε Πέμπτη το πλοίο θα προσεγγίζει τα Ψαρά και τις Οινούσες. Από τη Μυτιλήνη το πλοίο θα αναχωρεί για τον Πειραιά κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή στις 8 το βράδυ. Στο δρομολόγιο της Δευτέρας θα προσεγγίζει τις Οινούσες και τα Ψαρά.

Το «Νήσος Μύκονος», που τώρα εκτελεί δρομολόγια στην άγονη γραμμή προς Καβάλα, από τις 12 Σεπτεμβρίου ως τις 2 Οκτωβρίου θα κάνει δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς - Σύρος - Μύκονος - Πάτμος - Εύδηλος Ικαρίας - Άγιος Κήρυκος Ικαρίας - Φούρνοι - Καρλόβασι - Βαθύ Σάμου. Από τις 3 Οκτωβρίου ως τις 31 Οκτωβρίου το πλοίο θα εκτελεί το δρομολόγιο Πειραιάς - Σύρος - Μύκονος - Εύδηλος Ικαρίας - Άγιος Κήρυκος Ικαρίας - Φούρνοι - Καρλόβασι Σάμου - Βαθύ Σάμου - Χίος - Μυτιλήνη - Λήμνος - Καβάλα.

 

Και το «Νήσος Ρόδος»

Στις 13 Σεπτεμβρίου αλλάζει το πρόγραμμα δρομολογίων του «Νήσος Ρόδος». Συγκεκριμένα, το πλοίο ως τις 3 Οκτωβρίου θα εκτελεί το δρομολόγιο Πειραιάς - Σύρος - Μύκονος - (Πάτμος) - Άγιος Κήρυκος - Φούρνοι - Βαθύ Σάμου - Χίος - Μυτιλήνη - Λήμνος - Καβάλα. Από τις 4 Οκτωβρίου ως τις 31 Οκτωβρίου αλλάζει και πάλι το πρόγραμμα δρομολογίων του.

Το πλοίο αποκτά διπλό ρόλο καθώς θα εκτελεί το δρομολόγιο Πειραιάς - Άγιος Κήρυκος Ικαρίας - Βαθύ Σάμου - Χίος - Μυτιλήνη και Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Συγκεκριμένα, το «Νήσος Ρόδος» θα αναχωρεί κάθε Κυριακή στις 5 το απόγευμα από τον Πειραιά και θα φθάνει στο Βαθύ της Σάμου λίγο μετά τα μεσάνυχτα.

Στην συνέχεια θα προσεγγίζει τη Χίο και θα φθάνει στη Μυτιλήνη στις 7.10 το πρωί της Δευτέρας. Στις 4 το απόγευμα της Δευτέρας, το πλοίο θα φεύγει από τη Μυτιλήνη και αφού προσεγγίσει τη Χίο, την Σάμο και την Ικαρία, θα καταλήγει στον Πειραιά στις 7.30 το πρωί της Τρίτης.

 

Πρόωρο τέλος της σύνδεσης με Θεσσαλονίκη

 

Η ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκη - Μύρινα Λήμνου - Μυτιλήνη με το «Νήσος Σάμος» είχε άδοξο τέλος για τη φετινή χρονιά. Παρότι όσοι ταξίδεψαν με το πλοίο, έμειναν με τις καλύτερες εντυπώσεις για τον ξενοδοχειακό του εξοπλισμό. Η διάρκεια του δρομολογίου ήταν 12 ώρες, μας έλεγε το βράδυ της Τρίτης ταξιδιώτης του πλοίου.

Ο ίδιος σημείωσε ότι το δέσιμο του πλοίου στο άνετο λιμάνι της Μυτιλήνης, κρατούσε περίπου μισή ώρα. Ανάλογης διάρκειας ήταν η πρόσδεση του πλοίου στα λιμάνι της Μύρινας και της Θεσσαλονίκης με αποτέλεσμα το πλοίο να χάνει πολύτιμο χρόνο για τους ελιγμούς πρόσδεσης.

Σύμφωνα με το τελευταίο ανακοινωμένο πρόγραμμα δρομολογίων του «Νήσος Σάμος», η ακτοπλοϊκή σύνδεση του βορείου Αιγαίου με τη Θεσσαλονίκη θα κρατούσε ως τις 27 Σεπτεμβρίου.

Η απόφαση της «Hellenic Seaways» να δρομολογήσει το «Νήσος Σάμος» στη γραμμή Μυτιλήνη - Μύρινα - Θεσσαλονίκη, είχε ανακοινωθεί από το διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Αντώνη Αγαπητό, τον προηγούμενο Δεκέμβριο. Λίγο αργότερα, τον Ιανουάριο, δόθηκε η έγκριση από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για το δρομολόγιο (πρόκειται για ελεύθερη δρομολόγηση). Αρχικά η εταιρεία είχε ανακοινώσει ότι η σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη θα ξεκινούσε στις 17 Ιουνίου και θα ολοκληρωνόταν στις αρχές του Σεπτεμβρίου. Δηλαδή θα ήταν διάρκειας δυόμιση μηνών.

Στην συνέχεια βγήκε ανακοίνωση που μετέφερε την έναρξη των δρομολογίων στα μέσα του Ιουλίου, ενώ στη συνέχεια πηγές προσκείμενες στην εταιρεία, δήλωναν πως στόχος ήταν η έναρξη των δρομολογίων στις 14 Ιουλίου. Τελικά ούτε αυτός ο στόχος επιτεύχθηκε. Τα δρομολόγια του πλοίου ξεκίνησαν στις 4 Αυγούστου και ολοκληρώνονται πρόωρα στις 12 Σεπτεμβρίου.

Στη Θεσσαλονίκη έγινε μεγάλη διαφημιστική καμπάνια για το πλοίο και τη γραμμή. Όμως οι αλλεπάλληλες αναβολές στην έναρξη των δρομολογίων και ο άστοχος αρχικός σχεδιασμός των δρομολογίων, που οδήγησε σε καθυστερήσεις, δεν έφεραν τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

Ακόμη χειρότερα, από τις αρχές του Σεπτεμβρίου, η επιβατική κίνηση έπεσε κατακόρυφα. Αντίθετα διατηρείται σε ικανοποιητικά επίπεδα η μεταφορά φορτηγών, διότι είναι εκτός δρομολογίων το οχηματαγωγό «Πελαγίτης».

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey