Καταστροφικές πρακτικές για τον τουρισμό από την Τουρκία

«Καψόνι» σε Τούρκους τουρίστες

01/07/2016 - 15:21

Είκοσι Τούρκοι τουρίστες που ήρθαν στη Μυτιλήνη χθες το πρωί για να κάνουν την εκδρομή και τις διακοπές τους, έπεσαν θύματα ενός πρωτοφανούς «καψονιού». Επρόκειτο για τουρίστες που ήρθαν στη Λέσβο, αξιοποιώντας το σύστημα έκδοσης βίζας στους συνοριακούς σταθμούς των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου.

Είκοσι Τούρκοι τουρίστες που ήρθαν στη Μυτιλήνη χθες το πρωί για να κάνουν την εκδρομή και τις διακοπές τους, έπεσαν θύματα ενός πρωτοφανούς «καψονιού». Επρόκειτο για τουρίστες που ήρθαν στη Λέσβο, αξιοποιώντας το σύστημα έκδοσης βίζας στους συνοριακούς σταθμούς των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου.

Φέτος η διαδικασία προβλέπει ότι οι τουρίστες θα πρέπει να δίνουν τα δακτυλικά τους αποτυπώματα, τα οποία στην συνέχεια με ηλεκτρονικό τρόπο, μεταβιβάζονται στην Αθήνα όπου ελέγχονται και δίνεται η έγκριση για τη χορήγηση της βίζας. 

Το σύστημα από την στιγμή που εφαρμόστηκε, παρουσιάζει σωρεία προβλημάτων. Είναι φανερό ότι οι υπάρχουσες υποδομές είναι ανεπαρκείς και δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες που υπάρχουν. Έτσι κάθε φορά που εμφανίζεται λίγο αυξημένος φόρτος, το σύστημα πέφτει και οι τουρίστες είναι αναγκασμένοι να περιμένουν επί ώρες μέχρι να επανέλθει σε λειτουργία, δηλώνει στο «Ε» ο τουριστικός πράκτορας Παναγιώτης Παντελόπουλος.

Ο ίδιος σημειώνει πως οι τουρίστες περίμεναν τέσσερις ώρες μέσα στο Τελωνείο Μυτιλήνης μέχρι να εγκριθεί η βίζα τους, για να μπορέσουν να μπουν στη Λέσβο. Ανάμεσα στους τουρίστες ήταν και δύο παιδάκια, 2 και 7 ετών. «Εμείς κάναμε ό,τι μπορούσαμε για να τους ανακουφίσουμε, τους πηγαίναμε πορτοκαλάδες, νερό για να δροσιστούν και σε μια οικογένεια που είχε προορισμό την Πέτρα, πληρώσαμε το ταξί για τη μεταφορά της.

Ωστόσο αυτά δεν λύνουν το πρόβλημα. Όταν η πρώτη εικόνα που λαμβάνει ο τουρίστας όταν έρχεται στη Λέσβο, είναι να αναγκάζεται να είναι τέσσερις ώρες σε αναμονή, γιατί να έλθει ξανά; Γιατί να στείλει τους φίλους του στο νησί μας για διακοπές;

Δυστυχώς με τέτοιες πρακτικές, δεν πρόκειται να πάμε μπροστά».

Οι χειρόγραφες εγκρίσεις

Το ζήτημα αυτό θα μπορούσε να λυθεί με έναν πολύ απλό τρόπο, εξηγεί ο κ. Παντελόπουλος. Συγκεκριμένα αναφέρει ότι από την στιγμή που πέφτει το ηλεκτρονικό σύστημα για την έκδοση της βίζας, πρέπει να δίνεται χειρόγραφη έγκριση ώστε να μην ταλαιπωρούνται οι τουρίστες.

Με αυτό τον τρόπο (δηλαδή χειρόγραφες εγκρίσεις), λύθηκε το πρόβλημα και χθες. Μόνο που για να δοθούν, χρειάστηκε να περάσουν τέσσερις ώρες και να ασκηθούν εντονότατες πιέσεις προκειμένου οι ελληνικές αρχές να οδηγηθούν στη λύση αυτή.

Η άρνηση των αρχών να εφαρμόσουν τη λύση των χειρόγραφων εγκρίσεων, βασίζεται στην υφιστάμενη νομοθεσία, η οποία δεν προέβλεψε ότι το ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής των εισερχομένων στη χώρα, θα μπορεί να επεξεργαστεί ένα περιορισμένο αριθμό δεδομένων, με συνέπεια να βγαίνει εκτός λειτουργίας κάθε λίγο και λιγάκι. Κι έτσι δεν προβλέπει τη χορήγηση χειρόγραφων εγκρίσεων. 

Το πρόβλημα, όπως αναφέραμε πιο πάνω, δεν εμφανίστηκε πρώτη φορά. Κι εδώ τίθεται το ερώτημα, γιατί τα συναρμόδια υπουργεία δεν δίνουν την πρέπουσα λύση, είτε αναβαθμίζοντας το ηλεκτρονικό σύστημα, είτε με νομική ρύθμιση, που θα επιτρέπει τη χορήγηση χειρόγραφων εγκρίσεων.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey