Κοινοβουλευτική κόντρα για τις άγονες αεροπορικές γραμμές

Αλληλοκατηγορίες κυβέρνησης και αντιπολίτευσης

21/05/2016 - 00:39

Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ήταν η συζήτηση στη Βουλή της επερώτησης των βουλευτών της Ν.Δ. για τις άγονες αεροπορικές γραμμές που εξυπηρετούν τα νησιά του Αιγαίου. Οι επερωτώντες βουλευτές κατηγόρησαν την κυβέρνηση ότι ακολουθεί εκτός νόμους διαδικασίες σε ό,τι αφορά την παράταση των υφιστάμενων συμβάσεων.

Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ήταν η συζήτηση στη Βουλή της επερώτησης των βουλευτών της Ν.Δ. για τις άγονες αεροπορικές γραμμές που εξυπηρετούν τα νησιά του Αιγαίου. Οι επερωτώντες βουλευτές κατηγόρησαν την κυβέρνηση ότι ακολουθεί εκτός νόμους διαδικασίες σε ό,τι αφορά την παράταση των υφιστάμενων συμβάσεων.

Επιπρόσθετα, άφησαν να εννοηθεί πως υπάρχει κίνδυνος, μετά τη δίμηνη παράταση που έχει δοθεί για τις άγονες γραμμές, τα νησιά που εξυπηρετούνται από αυτές να μείνουν χωρίς αεροπορικές συνδέσεις, επειδή η κυβέρνηση δεν φρόντισε έγκαιρα να προχωρήσει στο σχετικό διαγωνισμό.

Επίσης, τόνισαν ότι μειώνει τα δρομολόγια που εξυπηρετούν τα νησιά. Αναφερόμενος στη γραμμή Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ρόδος και επιστροφή, ο βουλευτής της Ν.Δ. Μανόλης Κόνσολας τόνισε πως τα δρομολόγια μειώνονται κατά 156.

Στην τοποθέτηση του ο βουλευτής Λέσβου Χαράλαμπος Αθανασίου τόνισε ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο έκρινε ότι η παράταση που υπερβαίνει τους δύο μήνες (για τις υπάρχουσες συμβάσεις) δεν είναι νόμιμη. Κατά την εκτίμηση του βουλευτή, η κυβέρνηση αντιμετωπίζει το ζήτημα χωρίς κανέναν σχεδιασμό και αυτός είναι ο λόγος που καθυστέρησε τόσο πολύ να προκηρύξει το διαγωνισμό. Άφησε ακόμη να εννοηθεί ότι είναι πιθανόν ο διαγωνισμός που προκήρυξε η κυβέρνηση να βγει άγονος.

Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του ανέφερε ότι ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, σε παλαιότερη τοποθέτησή του, είχε δηλώσει ότι θα προχωρήσει σε περικοπές δρομολογίων. Τελικά όμως δεν έγινε μείωσή τους.

Σπίρτζης: «Μόνο οι εταιρείες κερδίζανε από τις γραμμές»
Ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης ανέφερε ότι μέχρι σήμερα η χώρα καταβάλει 47 εκατ. ευρώ για 28 άγονες γραμμές, κατηγορώντας τις προηγούμενες κυβερνήσεις ότι δεν είχαν κανέναν σχεδιασμό για τις άγονες γραμμές.

Επίσης, κατηγόρησε τη Ν.Δ. ότι μέσα από τις άγονες αεροπορικές γραμμές εξυπηρετούσε συγκεκριμένα ιδιωτικά συμφέροντα. Χαρακτηριστικά είπε: «Συνολικά ο ελληνικός λαός πλήρωσε, με ευθύνη της Νέας Δημοκρατίας, 47 εκατομμύρια το 2014 για 1.080.501 θέσεις. Πόσοι πολίτες κάθονταν σε αυτές τις θέσεις και μετακινήθηκαν; Η Νέα Δημοκρατία δεν έχει αναρωτηθεί ποτέ. Να σας λύσουμε αυτήν την απορία. Μετακινήθηκαν 565.667 πολίτες και τουρίστες. Αυτοί είναι οι επιβάτες, σχεδόν το 50%».

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο υπουργός, στη γραμμή Θεσσαλονίκη - Λήμνος - Ικαρία το 2014 μετακινήθηκαν 14.635 επιβάτες, ενώ οι διαθέσιμες θέσεις ήταν 45.570. Στη γραμμή Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ρόδος, οι επιβάτες ήταν 8.359 και οι διαθέσιμες θέσεις 26.106.

Σε άλλο σημείο, ο υπουργός τόνισε ότι η κυβέρνηση προχώρησε σε διαπραγμάτευση με τις εταιρείες και πέτυχε μείωση του κόστους των γραμμών. Παράλληλα, κατηγόρησε την αξιωματική αντιπολίτευση ότι κινδυνολογεί όταν λέει ότι θα μείνουν τα νησιά χωρίς αεροπορικές συνδέσεις.

Επιπλέον, ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε πως με το νέο σχεδιασμό που έγινε εξυπηρετούνται καλύτερα οι ανάγκες των νησιών και μειώνεται το κόστος για το ελληνικό δημόσιο. Σε αντίθεση με ό,τι γινόταν σε προηγούμενες περιόδους, όπου η δημόσια δαπάνη για τις άγονες γραμμές ήταν υπέρμετρα αυξημένη, π.χ. για το δρομολόγιο Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ρόδος ήταν 413 ευρώ ανά θέση.

Τέλος, ο υπουργός υποστήριξε ότι ο διαγωνισμός για τις άγονες θα ολοκληρωθεί κανονικά χωρίς προβλήματα και η κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών θα γίνει χωρίς προβλήματα. Επίσης, ανακοίνωσε πως η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τους διαγωνισμούς και τις προμήθειες του δημοσίου ώστε να μειωθεί ακόμη περισσότερο η σπατάλη δημοσίων πόρων.

Σε ανακοίνωσή του, μετά τη συζήτηση του θέματος, ο βουλευτής Λέσβου Χαράλαμπος Αθανασίου, μεταξύ άλλων, αναφέρει: «Κάποια στιγμή θα πρέπει ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. να αντιληφθεί ότι δεν βρίσκεται στην αντιπολίτευση, αλλά είναι αυτός που κυβερνά και φέρει στο ακέραιο την ευθύνη των πράξεων και των παραλείψεών του».

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey