5.000 περίπου πρόσφυγες και μετανάστες παραμένουν καθηλωμένοι στη Λέσβο, ενώ τα πλοία συνεχίζουν να φεύγουν με το 30% της πληρότητάς τους

«Παίζουμε» στα… όρια αντοχής!

11/03/2016 - 13:52

Λίγο η εξασθένιση των ανέμων, λίγο το αβέβαιο που έχει προκύψει για την κινητικότητά τους εντός των ευρωπαϊκών συνόρων, ενδεχομένως κάνουν πολλούς πρόσφυγες και μετανάστες να πιστεύουν πως καλό θα είναι να επιχειρήσουν… τώρα το πέρασμά τους στην Ευρώπη και όχι αργότερα, που μπορεί να «σφίξουν» οι προϋποθέσεις για εκείνους που δε θεωρούνται πρόσφυγες.

Λίγο η εξασθένιση των ανέμων, λίγο το αβέβαιο που έχει προκύψει για την κινητικότητά τους εντός των ευρωπαϊκών συνόρων, ενδεχομένως κάνουν πολλούς πρόσφυγες και μετανάστες να πιστεύουν πως καλό θα είναι να επιχειρήσουν… τώρα το πέρασμά τους στην Ευρώπη και όχι αργότερα, που μπορεί να «σφίξουν» οι προϋποθέσεις για εκείνους που δε θεωρούνται πρόσφυγες.

Τα δεδομένα αυτά αύξησαν από χθες σημαντικά τις ροές στη Λέσβο. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, μόνο χθες έφτασαν στη Λέσβο 1.220 πρόσφυγες και μετανάστες, ενώ περισσότεροι παραδόξως ήταν εκείνοι που πήγαν… στη Χίο και συγκεκριμένα πάνω από 1.300.

Η εξέλιξη αυτή φυσικά εντείνει ξανά τον υπαρκτό πάντα «πονοκέφαλο» στη Λέσβο για το κατά πόσο μπορεί ακόμα να αντέξει ο μηχανισμός διαχείρισης και φιλοξενίας των προσφύγων, καθώς ο αριθμός τους (περίπου 5.000 χθες) αγγίζει τα όρια της αντοχής.

Την ίδια στιγμή, ο υπουργός Ναυτιλίας Θεόδωρος Δρίτσας σε δηλώσεις του στην ΕΡΤ προανήγγειλε τη συνέχιση του σχεδίου «επιβράδυνσης της μετακίνησης των προσφύγων» από τα νησιά.

Αν και το σενάριο να εγκλωβιστούν πάνω από 5.000 πρόσφυγες και μετανάστες στη Λέσβο ήταν κάτι που φοβούνταν όλες οι τοπικές αρχές και οι εθελοντές στη Λέσβο από την πρώτη ημέρα της εφαρμογής του σχεδίου «επιβράδυνσης της μετακίνησης», οι μικρές σχετικά ροές από απέναντι όλο το προηγούμενο διάστημα δε δοκίμασαν πραγματικά το μηχανισμό του νησιού ως σήμερα, καθώς με σχετική ευκολία φιλοξενήθηκαν οι κατά μέσο όρο 2.500 με 3.500 πρόσφυγες και μετανάστες που βρέθηκαν στη Μόρια και στον Καρά Τεπέ.

Ωστόσο, οι 1.220 που αφίχθησαν από απέναντι προχτές δίνουν νέα δεδομένα, καθώς ανέβασαν τον αριθμό των φιλοξενούμενων στις δομές του νησιού στους 5.000. Μάλιστα, οι ροές συνεχίστηκαν και χθες, με μικρότερη ωστόσο ένταση κι αφού εντωμεταξύ αναχώρησαν από τη Μυτιλήνη περί τους 400 με το πλοίο της γραμμής, που αντιστοιχούν δηλαδή στο 30% της δυναμικότητας του πλοίου.

«Έχει πετύχει το σχέδιο της επιβράδυνσης»
Την ίδια ώρα, ο υπουργός Ναυτιλίας Θεόδωρος Δρίτσας, μιλώντας στην κάμερα της ΕΡΤ, εξέφρασε την εκτίμησή του ότι το σχέδιο επιβράδυνσης έχει επιτυχία και πως… θα συνεχιστεί: «Η επιβράδυνση έχει πετύχει, έχουμε δηλαδή -σε συνεννόηση και με τις ναυτιλιακές εταιρείες, τις ακτοπλοϊκές εταιρείες- μόνο το τριάντα τοις εκατό της δυναμικότητας.

Εξαντλούν και μεταφέρουν ανθρώπους, γιατί και τα νησιά δε μπορούμε να τα φορτώσουμε πολύ, κρατάμε και εκεί μια ισορροπία. Μεταφέρουν ανθρώπους στο τριάντα τοις εκατό της μεταφορικής τους δυνατότητας».

 

Ο Δρίτσας για τους… επιτήδειους



Παράλληλα, ο υπουργός κλήθηκε να σχολιάσει και τα νέα φαινόμενα εκμετάλλευσης των προσφύγων από επιτήδειους μετά την καταγγελία που βγήκε από τη Λέσβο και το περίφημο εισιτήριο των 50 ευρώ για Ειδομένη. «Το Λιμενικό είναι εδώ και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί είναι εδώ, όπως είναι και στα νησιά, αλλά διαπιστώσαμε παρά τις συνεχείς παρεμβάσεις και από την πλευρά της Ελληνικής Αστυνομίας και από την πλευρά των Λιμεναρχείων στα νησιά ότι δεν είχαμε τα νομικά όπλα, την αρμοδιότητα να το πω έτσι, ώστε οι παρεμβάσεις των Αξιωματικών του Λιμενικού να είναι αποτελεσματικές ή της Αστυνομίας.

Γι’ αυτό και πριν φύγω για τη Σμύρνη, έστειλα μια επιστολή στον πρόεδρο των Τουριστικών Επιχειρήσεων με στόχο να διαβιβαστεί παντού, σε όλα τα μέλη τους. Την έχω κοινοποιήσει σε όλες τις αρμόδιες αρχές, στην οποία εξηγώ ότι αυτό είναι παράνομο, γιατί τα εισιτήρια για την Ειδομένη τα εκδίδουν τα πρακτορεία από τα νησιά. Μαζί με το εισιτήριο για το πλοίο, για τη μεταφορά τους από το νησί στον Πειραιά, έχουν εκδώσει και ένα επιπλέον εισιτήριο Σάμος - Ειδομένη, το οποίο είναι εντελώς παράνομο.

Έχω πρόθεση να κοινοποιήσω και προς τα εκεί, αν χρειαστεί. Νομίζω ότι θα το ελέγξουμε και θα το σταματήσουμε αυτό, γιατί υπάρχουν δύο λόγοι. Ο ένας είναι ότι πρόκειται για εκμετάλλευση, αφού δεν παρέχεται αυτή η υπηρεσία τώρα πια. Εισπράττουν χωρίς να παρέχουν την υπηρεσία.

Όλοι θέλουμε να μην πηγαίνει στην Ειδομένη κόσμος. Το δεύτερο είναι ότι καλλιεργούν ψευδείς προσδοκίες στους ανθρώπους αυτούς ότι μπορούν να πάνε στην Ειδομένη και να περάσουν. Οι άνθρωποι έχουν το εισιτήριο στο χέρι και λένε: “Αφού εγώ μπορώ να πάω εκεί, γιατί δε με αφήνετε;” κατέληξε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Έντυπη έκδοση της εφημερίδας εμπρός

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey