Δεν παραδίδεται παρά την πτώση στο... καναβάτσο

Το παλεύει ακόμα η ΝΕΛ για να επανέλθει!

23/02/2016 - 16:43

Την ύστατη μάχη για την επιβίωση της δίνει η ΝΕΛ, εν μέσω φημών που τη θέλουν να δραστηριοποιείται στο Αιγαίο, μέσα από άλλα σχήματα, να πωλούνται πλοία της (π.χ. «Θεόφιλος») για παλιοσίδερα κι άλλα πολλά. Η αλήθεια είναι ότι η διοίκηση της εταιρείας έχει αποσυρθεί από την επικαιρότητα και αυτό δίνει περιθώριο σε «καλοθελητές» να σπέρνουν διάφορες φήμες που δεν βρίσκουν απάντηση.

Την ύστατη μάχη για την επιβίωση της δίνει η ΝΕΛ, εν μέσω φημών που τη θέλουν να δραστηριοποιείται στο Αιγαίο, μέσα από άλλα σχήματα, να πωλούνται πλοία της (π.χ. «Θεόφιλος») για παλιοσίδερα κι άλλα πολλά. Η αλήθεια είναι ότι η διοίκηση της εταιρείας έχει αποσυρθεί από την επικαιρότητα και αυτό δίνει περιθώριο σε «καλοθελητές» να σπέρνουν διάφορες φήμες που δεν βρίσκουν απάντηση.

Βέβαια στην άσχημη εικόνα για την εταιρεία συνέβαλαν κι άλλα γεγονότα (όχι φήμες) και συγκεκριμένα η εγκατάλειψη στην τύχη τους, των ναυτικών και των πλοίων της εταιρείας.
Παρ’ όλα αυτά, καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι η διοίκηση της ΝΕΛ δίνει το δικό της αγώνα για να απεμπλέξει τα πλοία της από τις δικαστικές διαμάχες και να καταφέρει να τα βάλει σε γραμμές. Οι φήμες που θέλουν το «Θεόφιλος» να πωλείται για παλιοσίδερα, διαψεύδονται.

Επίσης με πρωτοβουλία της ΝΕΛ αποτράπηκε η ρυμούλκηση του «Μυτιλήνη» από το λιμάνι του Καρλοβασίου στον Πειραιά. Τη ρυμούλκηση του πλοίου είχε δρομολογήσει το Λιμενικό Ταμείο της Σάμου με στόχο να είναι ευκολότερη η πρόσδεση των πλοίων που προσεγγίζουν το λιμάνι. Για να γίνει η ρυμούλκηση του «Μυτιλήνη», χαρακτηρίσθηκε ως ναυάγιο. Όμως όταν η ΝΕΛ πληροφορήθηκε τις ενέργειες του Λιμενικού Ταμείου Σάμου παρενέβη και απέτρεψε τη ρυμούλκηση του πλοίου, διότι αν επιβεβαιωνόταν ο χαρακτηρισμός του ως ναυάγιο ,θα έχανε κάθε δικαίωμα επί αυτού.

Κατηγορεί για τις ...εγγυητικές
Εν τω μεταξύ η ΝΕΛ κατηγορεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ότι παράνομα προχώρησε στην πληρωμή των ναυτικών της εταιρείας με τα χρήματα από τις εγγυητικές επιστολές που είχε δώσει για τις άγονες γραμμές. Η ΝΕΛ υποστηρίζει ότι όταν κηρύχθηκε έκπτωτη από τις άγονες γραμμές, όφειλε στους ναυτικούς της τρεις ως τέσσερις μισθούς.

Το Υπουργείο αξιοποιώντας τις εγγυητικές επιστολές, πλήρωσε στους ναυτικούς μισθούς ενός έτους.
Κι επιπλέον αναφέρει ότι η εταιρεία είχε στα χέρια της δικαστικές αποφάσεις που της έδιναν το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει τις εγγυητικές επιστολές, αξίας περίπου 7 εκατ. ευρώ. Στόχος της, όπως θέλουν οι ίδιες πληροφορίες, ήταν να τις χρησιμοποιήσει προκειμένου να κινήσει τα πλοία της.

Από την άλλη πλευρά, οι εργαζόμενοι και το Υπουργείο ισχυρίζονται ότι η ΝΕΛ είχε ανεξόφλητες οφειλές προς τους ναυτικούς προηγούμενων ετών. Πρόκειται για τις οφειλές που είχαν ρυθμιστεί να αποπληρωθούν με τον τρόπο που όριζε η συμφωνία εξυγίανσης.
Διαψεύδονται και οι φήμες που θέλουν την εταιρεία να δραστηριοποιείται με πλοία που είχε ναυλώσει (π.χ. «Αqua Spirit») σε νέες γραμμές, μέσα από νέα εταιρικά σχήματα.

Ποια θα είναι η τύχη της ΝΕΛ;
Πολλοί ωστόσο ρωτούν ποια θα είναι η τύχη της ΝΕΛ. Αν θα χρεοκοπήσει ή όχι. Στα ερωτήματα αυτά που διατυπώνονται, ασφαλώς και δεν μπορούμε να απαντήσουμε αν δεν δημοσιοποιηθούν οι επιλογές της διοίκησης της εταιρείας στις παρούσες συνθήκες. Όμως από την εξέλιξη των πραγμάτων φαίνεται πως απόφαση του κ. Αβραντίνη είναι να δώσει αυτή τη μάχη μέχρι τέλους. Γι’ αυτό συνεχίζει τη δικαστική διαμάχη με το ελληνικό δημόσιο, αλλά και με την Τράπεζα Πειραιώς.

Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία της εταιρείας, πληροφορίες θέλουν να επιδιώκει το συντομότερο δυνατό να βάλει κάποιο ή κάποια από τα πλοία του στόλου σε ακτοπλοϊκές γραμμές ώστε να αποκτήσει έσοδα.
Το πιθανότερο είναι πως με κάποιο τρόπο θα καταφέρει να μπει σε κάποια ακτοπλοϊκή γραμμή. Όμως σε καμία περίπτωση δεν φαίνεται να ανακτά τη δυναμική που είχε την προηγούμενη δεκαετία, τουλάχιστον σε μεσοπρόθεσμη βάση.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey