Μελέτη αλλοπρόσαλλη, ύψους 1,5 εκατ. ευρώ, για το Νοσοκομείο

Αλαλούμ στην κατανομή των χώρων!

26/11/2015 - 16:02

Πρώτη φορά εντοπίζεται τόσο έντονο πρόβλημα αναφορικά με την εύρεση χώρου για τη στέγαση της διοικητικής υπηρεσίας του Νοσοκομείου Μυτιλήνης, παρά τη σημαντική επέκταση του Νοσοκομείου τα προηγούμενα χρόνια με την κατασκευή δύο νέων κτηρίων.

Πρώτη φορά εντοπίζεται τόσο έντονο πρόβλημα αναφορικά με την εύρεση χώρου για τη στέγαση της διοικητικής υπηρεσίας του Νοσοκομείου Μυτιλήνης, παρά τη σημαντική επέκταση του Νοσοκομείου τα προηγούμενα χρόνια με την κατασκευή δύο νέων κτηρίων.

Ενώ η μελέτη κόστισε 1,5 εκατ. ευρώ και μέχρι σήμερα το «Βοστάνειο» υποχρεούται να καταβάλει τόκους που επιδικάζουν τα δικαστήρια, μόνο ως αλαλούμ μπορεί να περιγράψει κανείς αυτό που συμβαίνει με την «αλλοπρόσαλλη», για μεγάλη μερίδα εργαζομένων, κατανομή των χώρων. Εκτός από τη διοικητική υπηρεσία, διαπιστώνονται φάουλ στην κατανομή της Μαιευτικής κλινικής, της Παιδιατρικής, της Ογκολογικής μονάδας αλλά και των αποθηκευτικών χώρων.

Η διοικητική υπηρεσία προβλεπόταν να εγκατασταθεί στο ισόγειο, σε χώρο που εξυπηρετεί ανάγκες προσωπικού και κοινού. Εν τούτοις δεν έχει προβλεφθεί ο αριθμός των υπαλλήλων. Όπως οι ίδιοι αναγκάστηκαν να ανακαλύψουν μόνοι τους, έχει σχεδιαστεί χώρος για δύο άτομα ανά γραφείο, γεγονός που προκαλεί πολλά ερωτηματικά για το ποιος εμπνεύστηκε και με ποιο σκεπτικό τη μελέτη.

Η μία πτέρυγα που χτίστηκε σχεδιάστηκε αποκλειστικά για το μαιευτικό γυναικολογικό, επεκτεινόμενη σχεδόν σε 2,5 ορόφους με χώρο για νοσηλεία 16 νεογνών και χωριστό εξωτερικό ιατρείο για τα γυναικολογικά και περιστατικά τοκετού: χωριστός χώρος ωδίνων, χωριστός χώρος τοκετών, και άλλος χώρος νοσηλείας σε άλλο όροφο.

Πρόκειται για έναν εξαιρετικά μεγαλεπήβολο σχεδιασμό, αν ληφθεί υπόψη ότι παρουσιάζονται ανεπάρκειες και ακατάλληλοι χώροι για τις άλλες μονάδες, όπως για παράδειγμα την Ογκολογική, αφενός.

Αφετέρου, όταν υπηρετεί στο Νοσοκομείο μόλις μία νεογνολόγος και το υπάρχον προσωπικό μαιών και νοσηλευτριών δεν επαρκεί για την ασφαλή λειτουργία του τμήματος, ειδικά εφόσον θα πρέπει να… βρίσκεται ανάμεσα σε τρεις ορόφους και δεν αναμένονται πολλές προσλήψεις.

Άλλο πρόβλημα εντοπίζεται στο γεγονός ότι η παιδιατρική κλινική και η αίθουσα νεογνών βρίσκονται σε διαφορετικά κτήρια, αντί αυτά να γειτνιάζουν, αφού οι παιδίατροι εργάζονται και στις δύο κλινικές.

Δεν υπάρχει χώρος!
Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν έχει προβλεφθεί χώρος για την κεντρική αποθήκη του νοσοκομείου, παρά το γεγονός ότι αναμένεται να καταστραφεί η παλαιά, ενώ δεν έχει προβλεφθεί χώρος για τα αποδυτήρια του προσωπικού, χώροι αποθήκευσης υγειονομικού υλικού και χώροι ανάπαυσης των εργαζομένων.

Παράλληλα, δεσμεύεται χώρος για τη δημιουργία αιμοδυναμικού εργαστηρίου, το οποίο δεν προβλέπει η μελέτη, δεν υπάρχει έγκριση σκοπιμότητας, ούτε τα ανάλογα κονδύλια για τη δημιουργία του, ούτε το απαραίτητο και εξειδικευμένο προσωπικό.

Σε αρκετές περιπτώσεις, η κατανομή των χώρων όπως αποφασίστηκε να γίνει είναι μη ορθολογική, κατά την άποψη ανθρώπων που γνωρίζουν τη λειτουργία και την αναγκαία συνεργασία εμπλεκομένων μονάδων και κλινικών, με πρώτο παράδειγμα τη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας, τη ΜΕΘ, να γειτνιάζει με το ορθοπεδικό και το ογκολογικό, αντί για την πνευμονολογική και καρδιολογική κλινική.

Μόνιμη… επιστροφή;
Η εκ νέου προσωρινή μεταφορά της διοικητικής υπηρεσίας στο Αμφιθέατρο του νέου κτηρίου, προκειμένου να διεκπεραιωθεί η ανακαίνιση και αναδιαρρύθμιση της παλαιάς πτέρυγας, αλλά με την προοπτική να επιστρέψει -μόνιμα πλέον- στους ίδιους χώρους, στην ουσία φαίνεται ότι θα συστεγάζεται με θαλάμους του χειρουργικού τομέα αλλά και γραφεία ιατρών.

Πέραν της επίσης αλλοπρόσαλλης αυτής συστέγασης όσον αφορά το επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών στο πλαίσιο της βελτίωσης των κτηριακών εγκαταστάσεων και της υλικοτεχνικής υποδομής, δεν έχει ληφθεί υπόψη ο θόρυβος που θα προκαλείται κατά τη λειτουργία των νέων μηχανολογικών εγκαταστάσεων, οι οποίες έχουν τοποθετηθεί ακριβώς κάτω από τα γραφεία της διοικητικής υπηρεσίας.

Μ’ αυτά και μ’ αυτά, για πρώτη φορά είναι πιθανή η διασπορά των τμημάτων της διοικητικής υπηρεσίας, καθιστώντας δυσχερείς τις συνθήκες εργασίας, την πρόσβαση των πολιτών, την εποπτεία και το συντονισμό των εργασιών μεταξύ των τμημάτων της -και μάλιστα καίριων όπως αυτό της οικονομικής υπηρεσίας, τα γραφεία της οποίας είναι αρμόδια για τις προμήθειες του Νοσοκομείου, τη διαχείριση υλικού, το ταμείο και τη μισθοδοσία του προσωπικού και… είναι διάσπαρτα!

Υπάρχει λύση;
Όλα δείχνουν, σύμφωνα με μεγάλη μερίδα των εργαζομένων, ότι, εφόσον δε μπορεί να αλλάξει η μελέτη, θα πρέπει να γίνουν βελτιωτικές κινήσεις από πλευράς διοίκησης. Κι αυτό γιατί, παρά το ότι ο χρόνος είναι περιορισμένος, αν ολοκληρωθεί η ανακαίνιση και δεν έχουν γίνει οι βελτιωτικές κινήσεις, θα παγιωθεί η προβληματική κατάσταση για πολλά χρόνια, για να μη πούμε για πάντα.

Αυτό συνεπάγεται, πέρα από τις βασικές συνθήκες υγιεινής (να μην υπάρχει δηλαδή μία τουαλέτα για 35 άτομα!), να βρεθούν χώροι για την εύρυθμη λειτουργία των τμημάτων της διοικητικής υπηρεσίας, ώστε να μπορούν να εξυπηρετούνται καλύτερα οι ασθενείς, οι διανομείς και οι προμηθευτές, ώστε να μη διαιωνιστεί η λειτουργία του χώρου ως κέντρου διερχομένων.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey