Μικρή η αύξηση στο οκτάμηνο του 2015 στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης

Επιβραδύνεται η αύξηση της επιβατικής κίνησης

02/10/2015 - 22:52

Μικρή αύξηση παρουσιάζει η επιβατική κίνηση (αφίξεις και αναχωρήσεις), σύμφωνα με τα στοιχεία του οκταμήνου Ιανουαρίου-Αυγούστου του 2015 στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης, που ανέρχεται στο 4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014 και τους 337.753 επιβάτες. Την αντίστοιχη περσινή περίοδο ο ρυθμός αύξησης της επιβατικής κίνησης ανερχόταν στο 15,03% και τους 324.750 επιβάτες.

Μικρή αύξηση παρουσιάζει η επιβατική κίνηση (αφίξεις και αναχωρήσεις), σύμφωνα με τα στοιχεία του οκταμήνου Ιανουαρίου-Αυγούστου του 2015 στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης, που ανέρχεται στο 4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014 και τους 337.753 επιβάτες. Την αντίστοιχη περσινή περίοδο ο ρυθμός αύξησης της επιβατικής κίνησης ανερχόταν στο 15,03% και τους 324.750 επιβάτες.

Η επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης των αφίξεων οφείλεται στη στασιμότητα ή στην κάμψη που παρουσίασε η επιβατική κίνηση στις γραμμές εσωτερικού ορισμένους μήνες του χρόνου καθώς και στην κάμψη της επιβατικής κίνησης εξωτερικού κατά τη διάρκεια του Αυγούστου.

Ειδικότερα, η εσωτερική επιβατική κίνηση την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου ανήλθε στις 214.561 επιβάτες, όταν την αντίστοιχη περσινή περίοδο ήταν 208.334 επιβάτες (αύξηση κατά 6.227 επιβάτες). Παρατηρώντας την εξέλιξη της κίνησης, διαπιστώνουμε έστω και οριακή κάμψη κατά τους μήνες Φεβρουάριο, Απρίλιο και Ιούλιο.

Πρόκειται για τους μήνες που υπήρχαν σε εξέλιξη κρίσιμα πολιτικά ή οικονομικά γεγονότα για τη χώρα. Θυμίζουμε ότι στις αρχές του Ιουλίου βιώσαμε το κλείσιμο των τραπεζών, το Φεβρουάριο ήταν σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις με τους δανειστές που ολοκληρώθηκαν με τη συμφωνία της 20ής Φεβρουαρίου. Επίσης, στα τέλη του Ιανουαρίου είχαμε την ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας από ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, που επίσης προκάλεσε ανησυχία, αφού πρώτη φορά ένα κόμμα της Αριστεράς σχημάτιζε κυβέρνηση.

Οι πιέσεις προς την ελληνική οικονομία ήταν έντονες και κατά τη διάρκεια του Απριλίου λόγω των διαπραγματεύσεων με τους δανειστές, ενώ έντονη ήταν η φημολογία και η περιρρέουσα ατμόσφαιρα για grexit και capital controls, που δημιουργούσαν αβεβαιότητα και σύγχυση. Τα παραπάνω αποδεικνύουν για ακόμη μια φορά πως το κακό κλίμα έχει άμεσες οικονομικές επιπτώσεις.

Αναμένεται υποχώρηση
Ο ρυθμός αύξησης της επιβατικής κίνησης στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης αναμένεται να έχει υποχωρήσει ακόμη περισσότερο κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου, καθώς είναι γνωστό ότι ήδη έχουν γίνει πολλές ακυρώσεις πτήσεων τσάρτερ. Μικρότερη αναμένεται να είναι η επίδραση που θα έχει αυτό το γεγονός στην επιβατική κίνηση του Οκτωβρίου.

Κι αυτό γιατί οι πτήσεις τσάρτερ του Οκτωβρίου είναι πολύ περιορισμένες.
Πιθανή είναι, επίσης, μια κάποια ενίσχυση της επιβατικής κίνηση του Σεπτεμβρίου λόγω των εκλογών που πραγματοποιήθηκαν στις 20 του μήνα. Κάτι αντίστοιχο είχε συμβεί και τον Ιανουάριο του 2015. Άλλος ένας παράγοντας που θα μπορούσε να δώσει ώθηση στην επιβατική κίνηση του αεροδρομίου είναι το προσφυγικό κύμα. Οι πρόσφυγες δε μετακινούνται προς την Αθήνα αεροπορικώς, όμως γεμίζουν τα πλοία της γραμμής Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένα τμήμα των επιβατών των πλοίων να επιλέγει τη μετακίνησή του με το αεροπλάνο, επειδή δε βρίσκει θέσεις στα πλοία της γραμμής ή επιλέγει και εξαιτίας αυτού του λόγου το αεροπλάνο.

Στο σύνολο του 2015, αναμένουμε να καταγραφεί μικρή αύξηση της επιβατικής κίνησης, έτσι ώστε ο τελικός αριθμός των επιβατών που θα χρησιμοποιήσουν τις υπηρεσίες του αεροδρομίου Μυτιλήνης να διαμορφωθεί λίγο πιο κάτω από τα 500.000 άτομα. Δηλαδή κάτω από το επίπεδο του 2010 (506.721 επιβάτες) και πολύ πιο κάτω από τις αφίξεις του 2009 (582.176 επιβάτες).

Το μέλλον του αεροδρομίου
Παρά τα επιμέρους προβλήματα, το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης παραμένει ένα σημαντικό τοπικό αεροδρόμιο που εξυπηρετεί ένα μεγάλο νησί. Υπό προϋποθέσεις θα μπορούσε να εξελιχθεί σε σημαντικό διαμετακομιστικό κέντρο περιφερειακής σημασίας, αν οι αεροπορικές πτήσεις συνδυάζονταν με τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια προς τα απέναντι τουρκικά παράλια και τα γειτονικά νησιά.

Η ανάπτυξη του αεροδρομίου απαιτεί τη δημιουργία νέων εγκαταστάσεων, ένα σχέδιο που έχει εγκαταλειφθεί εδώ και πολλά χρόνια, την αναβάθμιση των συστημάτων του και πιθανά την επέκταση του αεροδιαδρόμου του για να δέχεται μεγαλύτερα αεροσκάφη. Η υλοποίηση των παραπάνω είναι φανερό ότι θα αναβαθμίσει την αξία των ακινήτων της περιοχής και πιθανά να προσελκύσει νέες χρήσεις (π.χ. μεγάλες αποθήκες).

Η πολυετής μίσθωση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων (μεταξύ αυτών και της Μυτιλήνης) σε κοινοπραξία, με επικεφαλής τη γερμανική «Fraport», βάζει σε νέα βάση το θέμα της ανάπτυξης του αεροδρομίου. Κανείς αυτήν τη στιγμή δε μπορεί να γνωρίζει αν η «Fraport» θέλει να επενδύσει στην ανάπτυξη του αεροδρομίου της Μυτιλήνης, τη στιγμή που θα διαχειρίζεται πολύ μεγαλύτερα αεροδρόμια (π.χ. της Θεσσαλονίκης) ή άλλα αεροδρόμια με πολύ μεγαλύτερη κίνηση, τα οποία μπορούν πολύ γρήγορα να πετύχουν πολύ μεγαλύτερη κερδοφορία και απόσβεση των κεφαλαίων που θα επενδυθούν.

Θα μπορεί να έχει κανείς καλύτερη εικόνα μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης και τι θα προβλέπει αυτή ενδεχομένως και για τα 14 αεροδρόμια αλλά και για το καθένα ξεχωριστά

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey